Guest

Minister: Glem deltid og kom i gang!

52 indlæg i dette emne

Jeg melder mig ud af debatten, jeg har slet ikke (amme-)hjerne til alle de lange kloge indlæg :D :balloons

:ditto :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fister: Så må vi nok bare være enige om, at vi har det samme mål for øje - lighed og solidaritet - men at vi bare ikke har den samme fortolkning af de begreber. Du har én definition af hvad lighed og solidaritet er og jeg har en anden. Det er vores opfattelse af hvad begrebet indebærer og hvordan det opnås, der er forskellig.

Jeg synes jo netop at man lægger for megen vægt på økonomi, hvis man automatisk drager slutsatsen, at fordi man tjener mange penge, så er man i en stærk periode i sit liv. Ud fra hvilke kriterier? Man kan sagtens have masser af penge og ramme bunden alligevel, for mig hænger de to ting slet ikke sammen. Hvilket du må kunne skrive under på, da du har været i en situation hvor du tjente mange penge og alligevel beskriver det som en nedtur. Så i mine øjne er det ikke mig der sætter penge højere i værdi end alt andet, for jeg definerer ikke succes eller lykke ud fra hvor mange penge man har. Jeg ser dem som et ressource af nøjagtig samme værdi som alt andet. Og derfor synes jeg at de bør behandles som sådan.

Edit: og rigtig god fødsel lige om snart :bd og godnat herfra. Det har været en lang nat, der nu er blevet til sen eftermiddag ;)

Det er nu meget sjovt som vi læser forskelligt. For jeg mener netop heller ikke, at man ikke kan ramme bunden, selvom man tjener mange penge. Det var hele pointen. At når man rammer bunden, penge eller ej, så skal man mødes af de samme rettigheder og sikkerhedsnet. Men at rettigheder og sikkerhedsnet koster penge, og derfor giver det mening for mig at man bidrager til det forholdsvist mere, når man ER i overskud. At man sætter ekstra ind på fælleskontoen uden nødvendigvis at skulle afregne krone for krone senere hen, fordi vi alle netop kan ende som dem det 'laver overtræk' i en periode.

Men ift deltid synes jeg det er en rigtigt mærkelig udregning at lave, fordi deltid på så mange områder er et bidrag til samfundet IMO og ikke et overtræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER