Barbamama

Slut med sut gave

19 indlæg i dette emne

Har jeres fået det, hvorfor/hvorfor ikke, og evt hvad har de fået? :)

Del dette indlæg

Vi talte ned at sutten forsvandt om 3-2-1 dage og dag 0 var så en lørdag hvor vi startede vi så med at gå i BR for at vælge en ting i stedet for sutten.

Simon valgte en Brio garage til 225kr.

Vi valgte at gøre det sådan for når han så spurgte efter sutten så henviste vi til garagen. Han har dog haft foreslået at levere garagen tilbage for at få sutten igen, men det har vi bare sagt at man ikke kan.

Del dette indlæg

Annonce ♥

W fik ikke, men KUN fordi at han var total ligeglad med sut til sidst. Altså den var af og til væk i flere dage uden at han efterspurgte den. Så jeg tog en dag og kylede dem ud - og valgte ikke at sige noget til ham.

Han har ikke efterspurgt den i nu 6 måneder. Og virkede mega uinteresseret da vi sammen købte sutter til lillebror.

Jeg ville købe en gave, som "hvor er du sej at du ikke bruger sut mere", hvis det var sejt af ham at stoppe ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi talte ned at sutten forsvandt om 3-2-1 dage og dag 0 var så en lørdag hvor vi startede vi så med at gå i BR for at vælge en ting i stedet for sutten.

Simon valgte en Brio garage til 225kr.

Vi valgte at gøre det sådan for når han så spurgte efter sutten så henviste vi til garagen. Han har dog haft foreslået at levere garagen tilbage for at få sutten igen, men det har vi bare sagt at man ikke kan.

Det lyder fornuftigt :)

V er begyndt selv at sige, at julemanden skal have sutten, og at så får han en gave :) Så jeg tænker at vi sender sutten, hvor han vitterligt selv propper den i postkassen (evt adresseret til en, der så kan smide den ud for os), så han på den måde ved, at den ikke bare lige er i skabet. Men så er der jo julemanden, der kommer med en gave, så jeg tror måske bare, at der skal være noget klar, når han kommer hjem fra postkassen :chin:

Jeg kan selvfølgelig tage noget fra ønskesedlen, men det kunne jo være at nogen havde gode idéer til gave :) Hans højeste ønske er en spiderman cykel, men den får han juleaften af sin mor og far ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna fik et løbehjul :)

Hun fik noget, fordi det var svært og stort og vi synes det var værd at belønne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

W fik ikke, men KUN fordi at han var total ligeglad med sut til sidst. Altså den var af og til væk i flere dage uden at han efterspurgte den. Så jeg tog en dag og kylede dem ud - og valgte ikke at sige noget til ham.

Han har ikke efterspurgt den i nu 6 måneder. Og virkede mega uinteresseret da vi sammen købte sutter til lillebror.

Jeg ville købe en gave, som "hvor er du sej at du ikke bruger sut mere", hvis det var sejt af ham at stoppe ;)

Øj hvor lyder det dejlig nemt :D

V begynder at snakke om at skulle af med sutten, men jeg tvivler lidt på, at han er "sej" når han mangler den. :unsure Og det er jo ok...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna fik et løbehjul :)

Hun fik noget, fordi det var svært og stort og vi synes det var værd at belønne.

Uhh det var måske en idé! :super Bortset fra der kan være sne, når det er selvfølgelig :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øj hvor lyder det dejlig nemt :D

V begynder at snakke om at skulle af med sutten, men jeg tvivler lidt på, at han er "sej" når han mangler den. :unsure Og det er jo ok...

Hov! Jeg vil lige understrege at han ikke skulle være sej, for at fortjene det! Altså det ER sejt at stoppe med sut - også selvom man græder og er sur.

Og ja, det var mega nemt :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille har jo ikke brugt sut.. Men da hun smed bleen, fik hun et kæmpe Barbie slot.. Men den ide kan du nok ikke bruge til så meget ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov! Jeg vil lige understrege at han ikke skulle være sej, for at fortjene det! Altså det ER sejt at stoppe med sut - også selvom man græder og er sur.

Og ja, det var mega nemt :P

I know :) Men jeg tænker jo egentlig ikke at man er sej (eller behøver at være det!) hvis man er mega ked. :baby3 (minus sut ;)). Men man kan selvfølgelig godt sige, at det er sejt at man overhovedet skal af med den :) :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille har jo ikke brugt sut.. Men da hun smed bleen, fik hun et kæmpe Barbie slot.. Men den ide kan du nok ikke bruge til så meget ;)

Haha mnæeh ikke rigtig. V er blevet MEGET skarp på, hvad der er pigelegetøj efter at han er startet i bh :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

I know :) Men jeg tænker jo egentlig ikke at man er sej (eller behøver at være det!) hvis man er mega ked. :baby3 (minus sut ;)). Men man kan selvfølgelig godt sige, at det er sejt at man overhovedet skal af med den :) :chin:

Jeg synes jeg var MEGA sej da jeg stoppede med at ryge - selvom jeg græd og var et sandt monster! Jeg var ikke sej til at stoppe med at ryge, men det var sejt at jeg stoppede. Er det kun mig der kan skelne mellem 'sej' og 'sej' :LOL

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jeg var MEGA sej da jeg stoppede med at ryge - selvom jeg græd og var et sandt monster! Jeg var ikke sej til at stoppe med at ryge, men det var sejt at jeg stoppede. Er det kun mig der kan skelne mellem 'sej' og 'sej' :LOL

Næh det giver da sådan det supergod mening :) :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lilly fik ikke noget i den anledning (og det har mine andre børn heller ikke fået). Jeg lagde sutterne væk i en skål i et skab, og da hun var blevet helt vænnet af og havde "glemt" dem, jeg vil tro der var gået 1½ måned, fandt jeg dem frem og så hjalp hun med at smide dem i skraldespanden, mens vi talte om at dem havde hun ikke brug for mere, sutter er til babyer. Vi kunne nok også ha lavet noget sjovt med et sutte træ eller sende til julemanden eller sådan noget. Men efter min mening er børn på den alder (2,5-3 år) for små til at forstå at "vi har lavet en aftale, og nu har du x stk legetøj i stedet/ nu har julemanden sutterne/ el lign" og det syns jeg faktisk er synd. Så derfor venter jeg til de ikke længere har betydning før jeg gør noget med dem. Så kan vi kigge på billeder af Lilly som "lille", dengang hun brugte sut (nu har vi jo ikke nogen lillebror/søster/baby i nærheden som i stedet bruger sut, for ellers var det den vi ku snakke om). Men så oplever hun ikke et tab, og mens sutteafvendingen står på er sutterne "bare" væk, desværre lille skat, du må nøjes med trøst og kys i stedet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har faaet suttebid og det er stensikkert tid til at sutten maa vaek. Men vi er i den lidt svaere indkoering i BH, saa jeg kan og vil ikke tage den fra ham lige nu, hvor han ioevrigt ogsaa er faerdig med at bruge natble.... Man er meget velkommen til at sige til mig, at jeg kan goere det alligevel. Jeg er ikke god til at tage sutten fra ham, saa hvis jeg boer have et skub, saa er det fint. Men vi har et saet med traelegetog liggende. Jeg svinger lidt og taenker ikke, at han skal have en gave istedet for at bruge sut. Men jeg ved ogsaa, at han var meget motiveret af gaver i forbindelse med at lave poelle i potten og ikke i underbukserne. Saa maaske kan toget hjaelpe ham i processen. 

Det bliver nok det svaereste for os at komme igennem med Noah... Jeg ved, at han ikke bliver sej og jeg kan ikke have sutter i huset, hvis vi skal mene det. Min mor siger, at det var forfaerdeligt med mig, saa havde hun haft en sut, havde jeg faaet den. Det vil jeg ikke risikere. PT har vi sutterne i en plastiskboette i skabet og han faar den 3 minutter af gangen ganske faa gange dagligt ("den der som klokken ringer") og ellers til lur og nat. Der er tidspunkter, hvor hans verden simpelthen bryder sammen, hvis ikke han kan faa sin sut, selvom jeg sidder med ham laenge og han for laengst er holdt op med at graede. Det starter igen.... Vi har snakket om at den foerst skal vaek hele dagen, ogsaa til lur og kun vaere der om natten fra en fredag. Saa skal den helt vaek fredagen efter.

Vi har faaet at vide af vores oerenaesehalslaege, at sutten skal videre til en lille, ny baby, som mangler en sut. Saa den maa laegges paa stedet, hvos suttefeen saa kan hente den og bringe den hen til den lille baby. Jeg ved ikke, om toget saa ligger der som en overraskelse fra suttefeen... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie fandt jo lidt selv på hvordan det skulle foregå med inspiration i en trunte lunte bog.

Og der fik Trunte Lunte altså en gave af suttefeen og det var en kjole. Så det var det det også blev her, for Mie ønskede sig en hvid kjole med glimmer af suttefeen.

Tanken var egentlig ikke så dyb andet end at hoppe på hendes eget initiativ. Det tog 3 dage hvor det var en smule hårdt enten at falde i søvn eller ved natte opvågninger. Men efter en uge var der bare ikke mere i det.

Hun bad på intet tidspunkt om sutten. For dem havde suttefeen, men hun sagde "det er fært at sove uden sut mor!" Med en lille grødet stemme og så puttede vi lidt og nussede ryg.

Da Mie var spæd og havde søvn problemer læste vi om søvn associationer. Hvis sutten er en søvn association er det måske en god tjeneste at gøre sig selv st få en erstatning ind. Mie har jo nussedyrene som altid har været vigtigere end sutten. Men vi har også brugt nus på ryggen og panden så hun blev helt slap. Så vi havde nogle alternative hjælpe associationer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har selv sagt det idag: Det bliver svaert at vaere uden sut. 

Saa han er inde i en mental tankegang om, at sutten skal vaek og det bliver svaert. Men han siger ogsaa "ikke idag, mor". 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og han kan jo sutte Ninne, hvis det endelig skal vaere. Ninne faar da nogle gumleture nogle gange allerede og jeg er ved at blive vanvittig af at det! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

lucas var med til at samle alle sutterne i huset sammen og putte dem i en stor kuvert og skrev "til musen". Han havde selv bestemt at dem skulle musen have, for så ku den give dem videre til en baby. Og så havde vi fortalt at så kunne det være musen kom med en gave i stedet for sutterne. Og så lagde vi kuverten ud på trappen og gik ned og legede, og imens smuttede far ud og byttede kuverten med en pakke med en lego brandbil(et kæmpe ønske dengang) og ringede så på døren og så fandt lucas pakken.

Vi tog billeder af hele processen(på nær der hvor vi skiftede pakke og kuvert ;) ) og så lavede vi en a4 side med billeder og tekst. og de første dage henviste vi til den og brandbilen når han spurgte efter den og det var han helt med på. Tror der var 1-2 gange hvor han sagde at han ville bytte tilbage, men det sagde vi bare at det kunne man ikke fordi nu havde musen givet sutterne videre til babyer. og så var det helt ok...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER