Miza

Motion i graviditeten

7 indlæg i dette emne

Hej, 

Jeg er i 18. uge af min første graviditet, og kunne rigtig godt bruge et godt råd fra nogle mere erfarne kvinder:)

Jeg overvejer at melde mig til et hold i før fødselstræning, enten alm, træning, i vand eller yoga. Jeg svømmer allerede en gang om ugen og går på et alm yogahold, men tænker at det måske var en god idé at gå på et hold hvor der også blev arbejdet med bækkenbund, fødelsforberedende snak osv. 

Jeg bor i københavn så tilbuddene er mange nok, men også ret dyre. Mange af holdene varer kun ca. 8 uger og jeg overvejer derfor at vente lidt med at starte, til jeg er lidt længere henne, eller er det bare med at komme i gang med det samme?

Hvilken motion har I været glade for under jeres graviditet og hvornår?

På forhånd mange tak for hjælpen. 

mange hilsner

Del dette indlæg

I min tvillingegraviditet gik jeg til træning for gravide i vand i DGI byen.

Det var udelukkende træning og ingen fødselsforberedelse, men var så glad for det.

Jeg tog to forløb af 8 uger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik hos yojo og det var fantastisk :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yogini yoga for gravide! Jeg elskede det i begge graviditeter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gik til det i første graviditet og var også pjattet med det! Denne gang kommer det ikke helt til at passe med tiderne, men synes generelt at yoga tilpasset til gravide er fantastisk!

ellers svømmer jeg også en gang om ugen og overvejer at gå op til 2. Herudover træner jeg i fitnesscenteret 1-2 gange om ugen, men det begynder at knibe lidt allerede nu desværre. Der er svømning og yoga langt mere skånskomt.

Og så gør jeg noget ud af at få så meget naturlig motion som muligt. Cykler 6,5 km hver vej til job og går ture etc. Det var guld værd at være i god fysisk form sidste gang, og det kan jeg også mærke er rigtig dejligt nu, selvom jeg i anden graviditet er noget mere besværet af plukkeveer og udmattelse end i første.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, 

Jeg er i 18. uge af min første graviditet, og kunne rigtig godt bruge et godt råd fra nogle mere erfarne kvinder:)

Jeg overvejer at melde mig til et hold i før fødselstræning, enten alm, træning, i vand eller yoga. Jeg svømmer allerede en gang om ugen og går på et alm yogahold, men tænker at det måske var en god idé at gå på et hold hvor der også blev arbejdet med bækkenbund, fødelsforberedende snak osv. 

Jeg bor i københavn så tilbuddene er mange nok, men også ret dyre. Mange af holdene varer kun ca. 8 uger og jeg overvejer derfor at vente lidt med at starte, til jeg er lidt længere henne, eller er det bare med at komme i gang med det samme?

Hvilken motion har I været glade for under jeres graviditet og hvornår?

På forhånd mange tak for hjælpen. 

mange hilsner

Well, jeg sværger til helt almindelige bodypump-hold i fitness.dk (bare hold lidt igen med vægten på stængerne :) ). Første gang tog jeg også en masse step-timer, men dem måtte jeg hurtigt opgive pga plukveer denne gang <_<

Det forudsætter så, at man fikser knibeøvelser og fødselssnak i en anden forbindelse :)

Jeg forsøgte mig med et hold graviditetsmotion i første graviditet, men jeg fik simpelthen svip af, at det var så snakkeagtigt og ikke spor hårdt :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto altså i min ene graviditet

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER