Guest

Halsbrand

11 indlæg i dette emne

ja alle de skønne glæder ved at være gravid!

De sidste dage har min halsbrand været værre end jeg har oplevet før og i nat kulminerede det ved at mavesyren direkte rendte helt op i munden på mig når jeg lå ned :puke

Alminox tager det ikke længere, mælk kaster jeg op af (nå ja så er der mindre i maven til at rende, men synes alligevel det er en dårlig løsning :lol ) og mandler gør bare ikke nok.

Jeg spiser yoghurt i store mængder (med knuste mandler i min müsli) da det ligesom kan holde halsbranden nede til engang over middag - men FÅÅÅÅÅÅÅÅRK jeg gider snart ikke mere kedelig yoghurt.

Hvilke præparater kan bruges af gravide og findes der fødevarer der ikke rigtig tricker mavesyren ud over mælkebaserede? (Jeg får da min kalk gennem kosten for tiden :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde anbefalede mig galieve, da jeg ventede bassen...

Fik det aldrig prøvet, da kiks, mælk og bananer gjorde det for mig :)

Men hun var "afhængig" af det da hun var gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover med hoved på ammepuden eller oplever jeg også problemer med mavesyre i munden <_<

Du skal generelt undgå: koffein (VIGTIG!!!!), sukker (slik, kage, saftevand osv), fedt (flæskesteg, smør, frituresteg er værst, Chips osv) og citrusfrugter (appelsin, klementin osv, også på juiceform).

Det hjælper at undgå disse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ser om ikke jeg kan komme forbi apoteket efter galive.

Koffein rører jeg ikke :p

Har nok et sukker hængeparti :blush men fedt har jeg ikke lyst til og citrus frugter er jeg ikke fan af (kun i juiceform - men juice slukker ikke tørsten så det drikker jeg næsten aldrig nu for jeg er såååååå tørstig)

Så jeg kan regne ud at det kunne være værre :o nå må se på min sukker afhængighed :unsure jeg er virkelig ikke særlig god på det punkt for tiden :( jeg tror det er trætheden der lige kræver et hurtigt sukkerfix!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger flydende gaviscon. Det hjælper rigtig meget. Man kan også få det som tabletter men synes de bruser så meget op at de giver mig opkastfornemmelser. Men det flydende virker super :)

 

Derudover sover jeg med en ekstra hovedpude for ellers får jeg samme problem som dig - at mavesyren løber op i spiserøret  :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover med 3 hovedpuder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får i ikke ondt i nakken af alle de puder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover med 3 hovedpuder.

:ditto

Har også hørt, at agurk og knækbrød skulle være godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får i ikke ondt i nakken af alle de puder?

Næh. Det er ikke optimalt, men hellere det end halsbrand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min medstuderende stak mig 2 galieve den anden dag og de virkede straks! Ellers kan du læge udskrive noget medicin for mavesyre. 

 

Jeg oplever det samme som dig, og har jævnligt haft de dér ultrasure opstød lige i det sekund jeg falder hen (og så vågner igen). Det er dødfrustrerende! Godt det snart er overstået :) Man tror jo at ens halsrør bliver ætset helt over. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at ligge noget under topmadrassen i nat så hovedet kommer højere op.

Jeg købte flydende galive - føj for ind i H....... Men det fungerede da et par timer så nu ser jeg om det er uudholdeligt at få ned, eller jeg vender mig til det. Regner med kun at tage det til nat. Og så supplere med alminox i løbet af natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER