Oprettet October 11, 2015 Suk! Vi har fået invitationerne fra Tulles dåb med posten og de er bare ikke særligt pæne :( Jeg har snakket med optimalprint, og de vil gerne lave nye uden beregning (super service), men siger at billederne er for pink/lilla til at det bliver pænt, og at jeg derfor skal gøre billederne lysere, eller bruge andre billeder. Jeg har ikke lyst til at bruge andre billeder, men har ikke noget billed redigeringsprogram og fatter heller ikke den slags :( Er der mon en sød og billedkyndig bk'er, der vil hjælpe mig? :HUUG Det drejer sig om 2 billeder. Det haster ikke som sådan, men alligevel lidt, for dåben er 22/11, og folk skal jo have invitationer inden dåben :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Suk! Vi har fået invitationerne fra Tulles dåb med posten og de er bare ikke særligt pæne :( Jeg har snakket med optimalprint, og de vil gerne lave nye uden beregning (super service), men siger at billederne er for pink/lilla til at det bliver pænt, og at jeg derfor skal gøre billederne lysere, eller bruge andre billeder. Jeg har ikke lyst til at bruge andre billeder, men har ikke noget billed redigeringsprogram og fatter heller ikke den slags :( Er der mon en sød og billedkyndig bk'er, der vil hjælpe mig? :HUUG Det drejer sig om 2 billeder. Det haster ikke som sådan, men alligevel lidt, for dåben er 22/11, og folk skal jo have invitationer inden dåben :rolleyes Hvor meget lysere ?? Og jeg vil gerne se på det i aften når ungerne sover Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Hvor meget lysere ?? Og jeg vil gerne se på det i aften når ungerne sover Jamen aner det ikke, for jeg synes jo, de der fine ud på min skærm, men på udprintet not so much :unsure Men du er en SKAT hvis du vil kigge på det :kiss Og jeg har nok alligevel heller ikke selv mulighed for at sende billeder, før mine sover ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Jamen aner det ikke, for jeg synes jo, de der fine ud på min skærm, men på udprintet not so much :unsure Men du er en SKAT hvis du vil kigge på det :kiss Og jeg har nok alligevel heller ikke selv mulighed for at sende billeder, før mine sover ;) Kigger gerne på det. Sender lige PB med mail Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Forskellen kan ses her: Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan farverne ser ud på jeres skærme, men det øverste billede er et screendump fra bestillingen, og det nederste er produktet... De skriver, at billederne - især det nederste - er "a bit too pinkish/purplish to be printed well", og at jeg bør bruge andre billeder eller "make this image brighter and reduce the purple shade". Jeg forstår det bare ikke, for jeg har bestilt derfra mange gange før og været meget tilfreds :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Kigger gerne på det. Sender lige PB med mail Tusind tak :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Det er da deres printere som kører på nogle bestemte farver - hvilket så får kontrasten og farverne til at se forkerte ud. Du kan også se det på hjerterne og træfarven. At reducerer det lilla'e og lysne billederne, ville egentligt ikke hjælpe på andet end billederne af Tulle; så den forkerte pink i hjerterne osv. kan ikke reddes. Og jeg tror ikke at en lysning og fjernelse af rødme ville gavne - slet ikke hvis deres printer automatisk sætter kontrasten op. Den eneste løsning jeg kan se, som vil garanterer et sikkert resultat, er egentligt at gøre billederne sort/hvide. Så er det eneste der kan "ske", at kontrasten er for hård eller blid (altså, at den enten er lidt mørk eller lidt lys). :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Hmm god pointe med hjerterne og træet, det kan jeg da egentlig godt se :unsure Men jeg synes trods alt ikke at træ og hjerter der forkerte ud.... Og jeg har bare slet ikke lyst til at billederne skal være sort/hvide :unsure Det er bare mærkeligt, for alle andre billeder jeg har haft igennem deres printer har været fine. :unsure Måske skulle man bare prøve igen og så satse på at deres printer bare har haft en dårlig dag? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Billederne kommer i øvrigt fra en fotograf og er jo derfor allerede redigerede og de er superflotte i virkeligheden (altså originalere). Så jeg forstår det slet ikke :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Hmm god pointe med hjerterne og træet, det kan jeg da egentlig godt se :unsure Men jeg synes trods alt ikke at træ og hjerter der forkerte ud.... Og jeg har bare slet ikke lyst til at billederne skal være sort/hvide :unsure Det er bare mærkeligt, for alle andre billeder jeg har haft igennem deres printer har været fine. :unsure Måske skulle man bare prøve igen og så satse på at deres printer bare har haft en dårlig dag? :unsure Billederne kommer i øvrigt fra en fotograf og er jo derfor allerede redigerede og de er superflotte i virkeligheden (altså originalere). Så jeg forstår det slet ikke :( Jeg vil sige, at hvis de er taget ved en fotograf og er efterbehandlede, så er det ikke bestemt ikke billederne den er gal med! De er jo fin-justeret og utroligt flotte farve-mæssigt; af hvad jeg kan se. Så det er altså firmaets printer den er gal med. Jesper blander sig lige her pga. han har siddet som grafiker: Når man ser det på skærmen, ser man det i RGB (rød/grøn/blå) - i et print er det ikke det samme farvegamut, medmindre ens skærm er indstillet korrekt. Fotografen har nok justeret dem til at se godt ud i RGB, eller på en skærm, måske endda en der ikke er justeret farvemæssigt. Når de printes, kan det blive printet ud i både RGB og CMYK (cyan/magenta/gul/sort). Hvis deres printer, printer ud i det sidste, kan der være farver der ikke gengives på samme måde, afhængigt af printeren. Normal tryk laves i CMYK (altså reklamer osv), men nogle specielle laves med både RGB og CMYK. Det er ikke sikkert at de billeder, som de er justeret, kan gengives 100% på tryk, med mindre de justeres til at ligge korrekt indenfor den farvegamut som printeren de skal printes på benytter. En fotoprinter til hjemmebrug, bruger normalt både CMYK og RGB, men kvaliteten kan selvfølgelig ikke sammenlignes med tryk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Jamen jeg fik jo fotografbillederne på tryk. Jeg har dem kun på computer, fordi jeg har scannet dem ind.. Burde de netop så ikke være pæne på tryk :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Jeg tænker at hvis der nedjursteres i magenta (lyserød/lilla), så ville de kunne blive fine :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Jeg tænker at hvis der nedjursteres i magenta (lyserød/lilla), så ville de kunne blive fine :) Det lyder da godt! :) Jeg har sendt dem til Maria, så må jeg se, hvad hun siger til dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Jamen jeg fik jo fotografbillederne på tryk. Jeg har dem kun på computer, fordi jeg har scannet dem ind.. Burde de netop så ikke være pæne på tryk :huh Så snart du scanner på en hjemmescanner sker der en forringelse, så det er det der er gået galt så. Din scanner har fået lavet et farvestik som så slår ud på trykket. Tænker også at det vil hjælpe at trække noget magenta ud Ville gerne hjælpe men kan ikke nå det inden vi tager afsted på ferie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 11, 2015 Så snart du scanner på en hjemmescanner sker der en forringelse, så det er det der er gået galt så. Din scanner har fået lavet et farvestik som så slår ud på trykket. Tænker også at det vil hjælpe at trække noget magenta ud Ville gerne hjælpe men kan ikke nå det inden vi tager afsted på ferie Okay, rigtig dejligt at høre, at du også tænker at det hjælper at trække magenta ud, tak for det :) Og god ferie :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Må vi ikke se forskellen på billederne efter at de er blevet redigeret? Og hvor er tulle bare nuttet og sød på de billeder :kuller (Kan ikke håndterer at hun bliver kaldt tulle, for kalder jeg katten her hjemme hehe ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Må vi ikke se forskellen på billederne efter at de er blevet redigeret? Og hvor er tulle bare nuttet og sød på de billeder :kuller (Kan ikke håndterer at hun bliver kaldt tulle, for kalder jeg katten her hjemme hehe ) Jamen jeg endte faktisk med at lave en ny bestilling med samme billeder, men en anden overfladetype.Søde Maria redigerede ellers billederne, men af uforklarlige årsager blev billederne meget små af at blive sendt imellem os :chin: Og imens havde jeg så en længere korrespondance med 3-4 forskellige søde medarbejdere ved optimalprint, der guidede og vejledte. Så nu har jeg fået en ny sending og jeg synes bare de er SÅ meget bedre :loveshower Jeg skal nok lige lægge sammenligningsbilleder op, når jeg har hænderne frie til det :) Og tak :kiss Hehe og en Tulle kan være mange forskellige personer ;) En kat, en politiker, en disneyfigur, en baby ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Hvis nogen skulle være i tvivl, så er det første forsøg til venstre og andet til højre ;) Er SÅ tilfreds med de nye :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Jamen jeg endte faktisk med at lave en ny bestilling med samme billeder, men en anden overfladetype. Søde Maria redigerede ellers billederne, men af uforklarlige årsager blev billederne meget små af at blive sendt imellem os :chin: Og imens havde jeg så en længere korrespondance med 3-4 forskellige søde medarbejdere ved optimalprint, der guidede og vejledte. Så nu har jeg fået en ny sending og jeg synes bare de er SÅ meget bedre :loveshower Jeg skal nok lige lægge sammenligningsbilleder op, når jeg har hænderne frie til det :) Og tak :kiss Hehe og en Tulle kan være mange forskellige personer ;) En kat, en politiker, en disneyfigur, en baby ;) Hehe en politikker ?:) Tulle er vel nogen som er sød og dejlig :) Ikke så mange politikere jeg se således :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Hehe en politikker ?:) Tulle er vel nogen som er sød og dejlig :) Ikke så mange politikere jeg se således :). Kristian Thuelesen "Tulle" Dahl fra DF, du ved? ;) Men jaeh, sød og dejlig var måske ikke de første ord, jeg ville bruge om ham :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Kristian Thuelesen "Tulle" Dahl fra DF, du ved? ;) Men jaeh, sød og dejlig var måske ikke de første ord, jeg ville bruge om ham :lolhit Hehe jeg er ikke ligefrem på kælenavn med ham :) Og nej næppe sød og dejlig der :) Men gælder da ihvertfald vores andres tuller:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 15, 2015 Hehe jeg er ikke ligefrem på kælenavn med ham :) Og nej næppe sød og dejlig der :) Men gælder da ihvertfald vores andres tuller:) Hehe ja bestemt :7himmel Del dette indlæg Link to post Share on other sites