Guest

Halloween smalltalk

53 indlæg i dette emne

Hende heksen har da holdt helt fri i år.

Del dette indlæg

Vi kom til at snakke om herhjemme, hvad 'forventer' børnene hvis de går rundt og rasler? Slik eller penge?

Jeg tænker på fastelavn, der er det jo blevet penge efterhånden, men er det forsat slik ved halloween? :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror børnene forventer penge :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kom til at snakke om herhjemme, hvad 'forventer' børnene hvis de går rundt og rasler? Slik eller penge?

Jeg tænker på fastelavn, der er det jo blevet penge efterhånden, men er det forsat slik ved halloween? :help

Hvis de banker på her, så får de slik ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fordelen ved at bo på landet - der lommer ingen børn. :p

Men hvis der gør, så får de slik.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og vi er så de snerpede der ikke fejrer Halloween :rolleyes Jeg gider ikke tvinges til at tage del i Halloween, vi markerer det ikke på nogen som helst måde herhjemme, altså vi har ikke engang noget græskar.

Så jeg har altså ingen planer om at købe slik ind.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svarerne piger :tak det er heller ikke noget vi har gjort i, men der er en del børn i vores område, så tænker der kommer nogle.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og vi er så de snerpede der ikke fejrer Halloween :rolleyes Jeg gider ikke tvinges til at tage del i Halloween, vi markerer det ikke på nogen som helst måde herhjemme, altså vi har ikke engang noget græskar.

Så jeg har altså ingen planer om at købe slik ind.

Vi har heller ikke købt ind til det og har heller ingen græskar, men hvis der børn ved min dør, vil jeg ikke nænne andet end at dele mit (!) slik med dem ;) :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har heller ikke købt ind til det og har heller ingen græskar, men hvis der børn ved min dør, vil jeg ikke nænne andet end at dele mit (!) slik med dem ;) :lol

Jeg kan bare ikke se mig ud af situationen hvis det ringer på, og vi så ikke har noget :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej men du ved jo også hvordan jeg er, total konfliktsky! Altså jeg kommer jo nærmest til at sidde og frygte besøg :rolleyes (endda alene hjemme <_< ).

Men jeg synes det er vildsomt irriterende at være tvunget til at deltage i sådan noget! Der burde være en regel om at man kun banker på ved dem der har græskarlygter eller sådan noget :lol

Jeg tror nu ikke der kommer nogen her.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber slik til halloween og fastelavn (i mit gamle hood i Sønderjylland kunne der også komme nogen til nytår :) ).

Jeg har før boet steder, hvor der kom ikke-udklædte bærn og sang om at ville have penge - og det kan de godt glemme. Men herude kommer der søde udklædte børn - store og små sammen - og det er tydeligt også slik, de får de andre steder. Vi har før købt karameller - i år er jeg sprunget over den lave ende og har købt en stor pose med små poser Haribo halloween slik.

Velopdragne børn holder sig vel egentlig til at ringe på huse, hvor der er græskar ved døren, men det er næppe alle, der har lært den nuance ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke se mig ud af situationen hvis det ringer på, og vi så ikke har noget :rolleyes

Det sker ikke her - vi har altid et eller andet :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej men du ved jo også hvordan jeg er, total konfliktsky! Altså jeg kommer jo nærmest til at sidde og frygte besøg :rolleyes (endda alene hjemme <_< ).

Men jeg synes det er vildsomt irriterende at være tvunget til at deltage i sådan noget! Der burde være en regel om at man kun banker på ved dem der har græskarlygter eller sådan noget :lol

Jeg har netop delt en status omkring det på Facebook.

At de der "deltager", skal sætte lys i deres græskar(eller på anden måde markere de deltager), og at man skal huske at fortælle sine børn de kun skal banke på de steder.

Jeg synes det er vildt synd for både de børn der går forgæves, men også for de voksne som bliver tvunget til enten at "deltage" eller til at afvise BØRN...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det forstår jeg godt :) Jeg tænker nok bare, at når det er børn, så pyt. Men kun hvis de kommer som BØRN, dvs udklædte og slikhungrende. Det der med ikke-udklædte, der vil have penge, det må de gå til deres forældre med ;)

Jeg tvivler dog på, at nogen gider at vade op til os på fjerde sal :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg aner ikke om der kommer nogen børn her, men tænker at jeg køber et eller andet Just in case.

Så kan man jo altid spise slikket selv, hvis der ikke kommer nogen :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en virkelig god ordning her på kollegiet. Der bliver hvert år lavet en liste på facebook med de børn, der gerne vil rasle, og så kan man skrive sig på, hvis de gerne må komme hos en og "rasle". For det meste er det bare dem, der sender børn ud, der også giver slik, og alle os andre bliver ikke forstyrret. Det synes jeg er super!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som barn har jeg altid lært at man aldrig må spise noget som fremmede havde givet mig, uanset i hvilken anledning. Så den ene gang jeg fik lov til at gå ud til halloween der fik vi alle sammen penge, og den eneste som gav os slik smed vi ud (mine søskende og jeg) fordi de jo kunne have sprøjtet noget i det :unsure

Det lyder jo virkelig usandsynligt at nogen skulle finde på sådan noget, men der findes altså syge mennesker i verden.. Så måske jeg selv vil opfordre mine egne børn til kun at rasle hos folk vi kender når det lyder til at folk forbereder sig med slik :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ulækre fingre - venligst lånt fra min kusines Facebook. Navn og billede er dækket - derfor de skøre lyserøde klistermærker ;)

35iy4nq.jpg

De der dej fingre. De ser nu meget gode ud men jeg kan bedst lide den ægte vare - altså rigtige fingre.

Og så må der gerne være lidt mere blod og sårskorpe på dem - smask

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som barn har jeg altid lært at man aldrig må spise noget som fremmede havde givet mig, uanset i hvilken anledning. Så den ene gang jeg fik lov til at gå ud til halloween der fik vi alle sammen penge, og den eneste som gav os slik smed vi ud (mine søskende og jeg) fordi de jo kunne have sprøjtet noget i det :unsure

Det lyder jo virkelig usandsynligt at nogen skulle finde på sådan noget, men der findes altså syge mennesker i verden.. Så måske jeg selv vil opfordre mine egne børn til kun at rasle hos folk vi kender når det lyder til at folk forbereder sig med slik :)

Mine børn går også kun ved folk "vi kender". Så er man også sikker på ikke at få dårlig oplevelser tænker jeg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår går de rundt? Overvejer et skilt på døren så Immanuel ikke bliver vækket af en ringeklokke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår går de rundt? Overvejer et skilt på døren så Immanuel ikke bliver vækket af en ringeklokke!

Vi tager batterierne ud af ringeklokken, jeg magter ikke at W skal vækkes og vi skal nok hører når de banker på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er der købt noget halloween chokolade der er indpakket enkeltvis i halloween-papir, så må vi se om vi får besøg i morgen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er der købt noget halloween chokolade der er indpakket enkeltvis i halloween-papir, så må vi se om vi får besøg i morgen ;)

Uh for chokolade er jeg klar på at kører forbi med Mie og ringe på :P 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh for chokolade er jeg klar på at kører forbi med Mie og ringe på :P

I kommer bare :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager batterierne ud af ringeklokken, jeg magter ikke at W skal vækkes og vi skal nok hører når de banker på.

God ide :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER