Guest

Idéer til pakkekalendere

12 indlæg i dette emne

Piger - jeg skal lave pakkekalender til mine nevøer og niece, men mangler idéer til hvad der skal puttes i.

 

1. Pige 10 år - hestetosset og så småt begyndt at gå op i eget udseenderne (dog ikke med kosmetik endnu).

2. Dreng 5 år - vild med Lego og hans iPad, så det bliver lidt svært

3. Dreng 2 år (næsten 3) - vild med hans brio togbane og dyr, masser af dyr

 

Budgettet er mellem 300 og 500 kr. pr. kalender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til den mindste dreng tænker jeg, at du måske kan finde en pose brugte sleichdyr og så give ham en ad gangen.

Vi købte på et tidspunkt nogle trædyr og træer og sådan for ikke ret mange penge til Karlas briotogbane, så der var lidt landskab.

 

Er du kreativ?

 

Edit: Kom lige i tanke om, at vi har købt en fiskespil med træfisk med magneter i Tiger på et tidspunkt, og det har været et kæmpe hit herhjemme! Bedste 20 kr jeg har brugt til Karla. De har også nogle gange små puslespil, bolde og sæbebobler, som vi har været rigtig glade for. Pixibøger kan man tit få for 3 for 25
Da Karla fik pakkekalender sidste år var ting som figenstænger og rosiner også gaver hun blev rigtig glade for. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har ikke lige nogle gode ideer til de store men kom i tanke om en ting som CE altid elsker at lege med.

 

I tiger kan man købe en lille håndholdt diskokugle til 10 eller 20 kr. Den er bare et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham på 5:

Køb en æske LEGO og del det op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende på 10 kan måske få noget hårpynt og noget krea til at lave smykker selv (ikke det vilde, men måske perler og snor eller lignende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham på 5:

Køb en æske LEGO og del det op?

 

Er du vimmmer? Det er mig der skal samle det hele i sidste ende :lolhit Ej, det er faktisk et rigtig godt bud. Hvis ikke jeg kommer på nogle andre små gaver, kunne det sagtens blive det der kom i sokken. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du vimmmer? Det er mig der skal samle det hele i sidste ende :lolhit Ej, det er faktisk et rigtig godt bud. Hvis ikke jeg kommer på nogle andre små gaver, kunne det sagtens blive det der kom i sokken. :)

Jeg synes bare at det er så smart, for så ender man ikke op med en masse junk (og ellers bliver det nemt meget dyrt :O )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til den mindste dreng tænker jeg, at du måske kan finde en pose brugte sleichdyr og så give ham en ad gangen.

Vi købte på et tidspunkt nogle trædyr og træer og sådan for ikke ret mange penge til Karlas briotogbane, så der var lidt landskab.

 

Er du kreativ?

 

Edit: Kom lige i tanke om, at vi har købt en fiskespil med træfisk med magneter i Tiger på et tidspunkt, og det har været et kæmpe hit herhjemme! Bedste 20 kr jeg har brugt til Karla. De har også nogle gange små puslespil, bolde og sæbebobler, som vi har været rigtig glade for. Pixibøger kan man tit få for 3 for 25

Da Karla fik pakkekalender sidste år var ting som figenstænger og rosiner også gaver hun blev rigtig glade for. 

 

Det var faktisk en rigtig god idé. Det kan jo være at der også er lidt heste iblandt til niecen.

Ja, jeg er kreativ. Strikker, syr, hækler, klippeklistrer osv. :)

 

Til de små har jeg tænkt på at der enkelte dage skal være noget spiseligt i, men det skal heller ikke være hver dag. Jeg kan stadig blive lidt ked af det, når jeg tænker tilbage på min barndom og de pakkekalendere min mor lavede til mig. De var fine, det er slet ikke det, men hun orkede ikke rigtig at gøre noget ud af det, så fik måske 2-3 rigtige gaver i sokken. Resten var rosinpakker, clementiner, juicebrikker osv. Var en overgang lidt sur på julemanden, fordi han kun gav mad i sokken. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare at det er så smart, for så ender man ikke op med en masse junk (og ellers bliver det nemt meget dyrt :o )

 

Det er det bestemt også. Jeg plejer at lave pakkekalendere til dem uden en masse junk. Det de får skal også være noget som de kan bruge til noget og ikke bare være noget billigt plastikskrammel fra Tiger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende på 10 kan måske få noget hårpynt og noget krea til at lave smykker selv (ikke det vilde, men måske perler og snor eller lignende)

 

Gode idéer! Det vil lige være hende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har ikke lige nogle gode ideer til de store men kom i tanke om en ting som CE altid elsker at lege med.

 

I tiger kan man købe en lille håndholdt diskokugle til 10 eller 20 kr. Den er bare et hit :)

 

Super god idé. Det vil den lille festoriginal på 5 år være rigtig glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk en rigtig god idé. Det kan jo være at der også er lidt heste iblandt til niecen.

Ja, jeg er kreativ. Strikker, syr, hækler, klippeklistrer osv. :)

 

Til de små har jeg tænkt på at der enkelte dage skal være noget spiseligt i, men det skal heller ikke være hver dag. Jeg kan stadig blive lidt ked af det, når jeg tænker tilbage på min barndom og de pakkekalendere min mor lavede til mig. De var fine, det er slet ikke det, men hun orkede ikke rigtig at gøre noget ud af det, så fik måske 2-3 rigtige gaver i sokken. Resten var rosinpakker, clementiner, juicebrikker osv. Var en overgang lidt sur på julemanden, fordi han kun gav mad i sokken. :blush

 

Til brio-drengen kan du lave noget landskab selv så. Fx en sø af et stykke filt, hvor du broderer eller syr fisk på. Så kan togene køre på en bro over søen. Prøv pinterest og søg på "stocking stuffers kids (/DIY)" der er mange gode ideer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER