Guest

Ejerskifteforsikring - hvor?

11 indlæg i dette emne

Åh, endnu en jungle

Topdanmark tilbød os en til 24000,- Husejernesforsikring til 12000,- og Gjensidige vil kun forsikre, hvis vi også har husforsikring hos dem.

Hvad har I, pris og hvorfor,

Del dette indlæg

Jeg mener faktisk vi endte med husejernes. Det var der fra sælger havde indhentet tilbud.

Jeg kan ærligt ikke huske præcis hvilken vi valgte. Mener ikke det var den der dækker i længst tid. Men vi valgt på baggrund af råd fra vores advokat.

Har I ikke en advokat eller boligrådgiver?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fravalgte bevidst den billigste som sælger havde tilbud fra - den var simpelthen ikke omfattende nok!

Vi endte med at betale Tryg 21.000 kr. for ejerskifteforsikring i 5 år. Det var dobbelt op på førstnævnte, men turde ikke andet.

Vi har også husforsikring hos Tryg. Hvis det overhovedet er muligt så få de to i samme selskab. Så undgår du at stå i en situation med to forsikringsselskaber, hvor en diskussion om hvorvidt en skade er sket før køb (ejerskifte) eller efter køb (husforsikring) skal dække.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har advokat - han rådede os "bare" til at tegne en anden end det tilbud fra husejernes forsikring.

Så.... Det er lige før jeg bare kaster de 24000 efter top Danmark hvor alle vores forsikringer er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vælg den samme som dér hvor I tegner husforsikring. Hvis der opstår problemer gider de nemlig ikke slås med sig selv om, hvem der skal betale.

Men hvor præcist, ved jeg desværre ikke. Vi har ikke hus, men er generelt glade for Tryg, som dig oftest er lidt dyre. Tjek om jeres fagforening har en samarbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

TopDanmark(hvor vi har alle vore forsikringer) siger, at det er efterhånden lidt en myte, at man skal tegne samme sted.

Vi bliver ved TopDanmark fordi vi slet ikke har haft problemer med dem, har god rabat og igennem vores favoritstatus hos Sydbank også henter lidt ekstra procenter der :-)

Har nu kontaktet FRIDA.

Del dette indlæg

Annonce ♥

TopDanmark(hvor vi har alle vore forsikringer) siger, at det er efterhånden lidt en myte, at man skal tegne samme sted.

Vi bliver ved TopDanmark fordi vi slet ikke har haft problemer med dem, har god rabat og igennem vores favoritstatus hos Sydbank også henter lidt ekstra procenter der :-)

Har nu kontaktet FRIDA.

Ja, selvfølgelig siger de det, fristes jeg til at sige. Men jeg har ikke nogle nyere eksempler, som jeg kan give til begrundelse. Jeg ved bare, at da jeg arbejdede med bolighandler havde forsikringsbranchen flere udgifter end indtægter på ejerskifteforsikringer, så jeg tænker det ikke er en guldgrube for dem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sagde vores forsikringsmand også, men ikke desto mindre har vi set at de diskuterer hos os, selvom det er samme police :-)

Ja, jeg var også lidt i tvivl om, at det kom til at lyde som, at der ikke opstår problemer, hvis det er sammen selskab. Det er nok mere rigtigt at at sige færre, eller kortere sagsgang (trods alt) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jep, billigste. Knap 8000,- det er meget imod de 24000

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har FRIDA som samarbejder med vores almindelige forsikringsselskab. Vi indhentede tilbud fra et par selskaber, og ved vores eget forsikringsselskab - som samarbejde med FRIDA - var den en smule dyrere, men tilgengæld var bilforsikringerne markant billigere, så på sigt sparer vi penge, og får faktisk en bedre samlet dækning. 

Og så vil jeg indskyde at man skal overveje det der med at have ejerskifte i et andet selskab end sit normale forsikringsselskab... Selvom vi reelt har 2 forskellige selskaber, så fungerer som et samlet tilbud, fordi vores forsikringsselskab har købt den af FRIDA. Vi har gang i en forsikringsselskab med ejerskifteforsikringen, og selvom det er samme police, så har de 2 selskaber været oppe og diskutere indbyrdes om hvem der skulle dække hvad. Hvis I har 2 selskaber som ikke fungerer som samlet police, så kan I IKKE være sikre på at de vil slås indbyrdes, men I vil være fanget i midten.

Vi købte 5 års udvidet dækning, BTW. Dette efter råd fra vores boligrådgiver. Hun sagde at når huset er så forholdsvis gammelt (fra 78) vil de fleste ting som er dækket være opdaget og udbedret, og resten vil være så nedskrevet at det næsten aldrig vil give noget. Tilgengæld har vi udvidet dækning med råd og skimmel, fordi det bare er lort ikke at få dækket hvis det er. Og så har FRIDA kun udvidet dækning...

Men enig med FruNielsen - har I ikke en boligrådgiver eller advokat? De er absolut GULD værd, fordi de er 100 % partiske med jer. De har ikke andre interesser end at hjælpe jer.

Enig.

Vi valgte at have ejerskifteforsikring hos tryg hvor vi har alle forsikringer, da det er en fordel hvis vi skal køre en forsikringssag. Hvis jeres vilaforsikring og ejerskifteforsikring er i to forskellige selskaber, risikerer I at de bruger mest tid på at forsøge at tørre den af på hinanden.

Vi valgte også 5 års udvidet dækning da vores hus er gammel (fra 1925) og skulle igennem større istandsættelse så vi med al sandsynlighed fandt manglerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER