tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Vi er heller ikke tilmeldt, så den med licens er jeg også et frygteligt menneske på..

Mit problem er med dem der ikke vil overholde loven, selvom det kan skade andre (f.eks. fartgrænser)..

Offerløs kriminalitet har jeg det rigtig svært med bliver straffet så hårdt som det gør, men lige så snart vi er ovre i personfarlig kriminalitet står jeg altså af. Jeg er helt med på at vi måske kunne kigge på at ændre fartreglerne herhjemme, men dertil ikke at overholde dem - det gør mig altså sur.

Del dette indlæg

Offerløs kriminalitet har jeg det rigtig svært med bliver straffet så hårdt som det gør, men lige så snart vi er ovre i personfarlig kriminalitet står jeg altså af. Jeg er helt med på at vi måske kunne kigge på at ændre fartreglerne herhjemme, men dertil ikke at overholde dem - det gør mig altså sur.

Helt enig! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ikke tilmeldt licens. Har været én gang siden jeg blev 18 år. Nægter at betale det crap ( så jeg de også en af de dumme )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ikke tilmeldt licens. Har været én gang siden jeg blev 18 år. Nægter at betale det crap ( så jeg de også en af de dumme )

Jeg har aldrig været tilmeldt, andet end dengang jeg boede hjemme og mine forældre betalte, og bliver det heller aldrig. Jeg nægter at betale for det crap DR har på sin sendeflade samt for deres prestigeprojekter (f.eks. DR-byen).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betaler til licens, men bliver begge i dårligt humør når den kommer :rolleyes

Jeg ser udelukkende kanal 4 , TLC og tv3-kanalerne og en sjælden gang mtv.. Så DR kanalerne kunne jeg sagtens undvære :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

ÅH, hvor jeg dog kender det :kram

Sødeste du :kram

Den følelse kender jeg virkelig godt. At man føler at der ikke er plads til at kunne give slip på ansvaret og bare få lov til at føle den der øv hed :kram2

Jeg eksploderede også for noget tid siden på min kæreste pga det selv samme. At jeg hele tiden skal rumme hans angst, hans stress og muthed samt altid støtte, være der og holde ham oppe, mens det virker som om der aldrig er plads til at jeg ikke er den stærke for en stund, men altid skal skubbe mine egne sager helt ned i dybet.

Han blev ret paf ;)

Måske er din også vant til at du altid er der for at støtte, være hans stærke skulder, så han simpelthen ikke tænker over, hvad han vælter ud over dig

Men det er faktisk ret energi drænende at være så positiv på deres vegne hele tiden.

Masser af :kram :kram :kram

:kram  :kram  :kram  :kram

Du kan i hvert fald godt få kram af mig  ;)

Det må siges at være dårlig timing af din mand, han må komme lidt længere ind i kampen og være der for dig i de situationer.

Håber alt er bedre i dag.

Tak for kram søde piger  :kram Og for forståelse midt i al min frustration. Jeg endte med at ringe til manden igen kort efter og sige sådan ca. det samme, som jeg skrev herinde. Grunden til hans stilhed efterfølgende, havde egentlig bare været, at han havde besluttet sig for at gøre noget proaktivt, i stedet for at sidde og have ondt af sig selv. Det kunne han jo så godt lige have skrevet, men altså... Vi fik i hvert fald en god og konstruktiv snak og han kunne godt selv se det urimelige/uhensigtsmæssige i det. 

Jeg tror bare at jeg er så vant til at stille en tapper mine op og tage det hele på mine skuldre og han absolut ikke vant til, at jeg siger fra i den forbindelse, så præcis som du skriver at det også var tilfældet med din kæreste Vinnus, så tror jeg faktisk, at han blev lidt overrasket. 

Og så tror jeg måske at han - ubevidst, tror på ingen måde at det er overlagt - måske er vant til at han kan 'distrahere' og aflede min angst, nervøsitet, ked af det hed osv., ved at smide sin egen på bordet i stedet. Og så er vi bare generelt følsomme mennesker begge to, der let får 'smittet' hinanden med vores psykiske og følelsesmæssige tilstand - på godt og ondt. 

Nå, men det går heldigvis bedre nu og det føltes faktisk rart, for en gangs skyld at få sagt fra og kræve, at der også en gang i mellem skal være plads til, at jeg kan have en dag, hvor jeg ikke skal være den stærke med al overskuddet. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også godt mine licenspenge indimellem kunne bruges bedre. Men jeg betaler alligevel. Pt nyder jeg godt af ramasjang, P3 og P6 Beat. Jeg synes også de laver nogle fabelagtige tv-serier som virkelig betyder noget for dansk kultur, også internationalt. De bruger også en del krudt på praktikpladser, hvilket min søster og en anden ven har fået meget ud af. Deres radioprogrammer understøtter at nye danske bands bliver spillet og får en chance. Og hvor ville vi være uden Rytteriet? :D

Jeg er sgu ikke fan af at man ikke bidrager. Måske kan jeg trække lidt på skuldrene af det, hvis man er meget hårdt presset økonomisk. Så jeg er en af de sure og forargede

Del dette indlæg

Annonce ♥

At enhver form for stress, selv de mindre ting, får mig til at tro at jeg er konstant sulten / at jeg kan løse problemet ved at spise noget.

At svigermor kommer i morgen og blir i 4 dage. Hun er sød og jeg er et utaknemmeligt skarn. Men jeg ved bare jeg ikke kan rumme gæster så mange dage uden pauser, som jeg ved det blir rigtig svært at få.

Det er lige gået op for mig at svigermor skal være her i 5 dage denne gang. Og hun kommer i morgen inden middag! Jeg magter det slet ikke. Jeg er et utaknemmeligt menneske, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at være her.

Åha hvor kan jeg godt følge dig søde. Det er altså også længe, at hun kommer på besøg :unsure Jeg ved godt, at det selvfølgelig er fordi, at hun kommer langvejs fra, men jeg ville altså også have haft det svært med det. Og det behøver jo ikke at være fordi, at man ikke kan lide folk eller ikke gerne vil dem, men det er altså opslidende med gæster så længe.

Min egen mor og jeg har selv lidt tovtrækkeri, hver gang hun skal komme her. Hun skal jo krydse to broer for at kommer herover og så synes hun da at hun så i hvert fald også 'skal have noget for pengene'. Så mindre end et par dage, kan absolut ikke gøre det. Og fik hun frie hænder, så blev hun meget længere, især efter at hun er gået på efterløn. Jeg er selv brugt efter 2 dage (1 overnatning) og min absolutte smertegrænse (uanset hvem der er tale om og hvor meget jeg ellers kan lide dem), går ved 3 dage (2 overnatninger). Hvilket så er endt med at blive kompromiset hver gang hun kommer, fordi hun egentlig synes, at det er i underkanten :blink

Nå, vil egentlig bare sige, at jeg godt kan forstå dig, virkelig føler med dig og håber at de fem dage trods alt bliver så hyggelige og afslappede som muligt - og går lidt hurtigt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Røv altså! At hele vores opsparing og lidt til skal gå til reparation af bilen! Der røg min juletur til Lübeck og den ekstra gave jeg ville give mine forældre..

Åh hvor jeg kender det :( :kram Herhjemme var det mandens og mine julegaver der røg, samt vores årsdags-tur til Göteborg på samme konto. Man kan virkelig godt ønske de biler hen, hvor peberet gror nogle gange :angry

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med risiko for at støde folk, så vil jeg gerne brokke mig over alle de mennesker som selv mener de har ret til at bestemme om de vil følge loven!

På min venneliste bare i dag:

Fartgrænserne - det gælder ikke, for det er latterligt

Licens - DR kan ikke retsforfølge, så det behøver vi ikke

Stoffer - hash er ikke så skadeligt, så det behøver vi ikke rette os efter.

Øøøøh, jo!!!

Helt med dig der! Færdselsloven er den eneste lov vi har herhjemme, hvor folk synes at tro, at det er frivilligt om man har lyst til at rette sig efter den eller ej. De fleste mener desværre, at de har for travlt eller er for vigtige (læs: er for arrogante) til at udvise hensyn og respekt for andres liv og helbred :angry Og så er der endda mange, som samtidig ingen skrupler har over at brokke sig, hvis det så endelig får en konsekvens for dem i form af bøder eller andet. Åh hvor kan jeg spille på verdens mindste violin for de mennesker!

Lidt i samme ånd, har jeg selv en i min omgangskreds, der gerne tordner op om, hvor usolidarisk man er, hvis man ikke er medlem af en fagforening, men som samtidig slet ikke har nogen skrupler, over at arbejde sort. Nåh ja... men et stort 'leve' for dobbeltmoralen da :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eller som min egen kære mor, der bliver fornærmet over at få en fartbøde for at køre 5 km. for stærkt, for som hun sagde: "Der var altså nogen, der kørte 10-20 km. for stærkt". Ja det er meget godt mor, men der var sikkert også nogen, der kørte 30 km. for stærkt. Skal det så være en undskyldning, for dem der 'kun' kørte 10 km. for stærkt? :rolleyes :klap 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes egentlig godt at man kan stille spørgsmålstegn ved, om det kan benævnes 'offerløs kriminalitet'. For jo, der er da selvfølgelig ingen der lider fysisk skade eller overlast, men det betyder jo i sidste ende, at alle de, der faktisk betaler, betaler mere, fordi nogle ikke vil give 'deres andel'. Præcis som det er tilfældet med forsikringssvindel og deslige. Man har en eller anden illusion om, at det bare er et stort ansigtsløst selskab man snyder. Men faktum er jo, at selskabet nok skal få det til at løbe rundt - det bliver bare på bekostning, af alle de der betaler ærligt og redeligt i stedet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også godt mine licenspenge indimellem kunne bruges bedre. Men jeg betaler alligevel. Pt nyder jeg godt af ramasjang, P3 og P6 Beat. Jeg synes også de laver nogle fabelagtige tv-serier som virkelig betyder noget for dansk kultur, også internationalt. De bruger også en del krudt på praktikpladser, hvilket min søster og en anden ven har fået meget ud af. Deres radioprogrammer understøtter at nye danske bands bliver spillet og får en chance. Og hvor ville vi være uden Rytteriet? :D

Jeg er sgu ikke fan af at man ikke bidrager. Måske kan jeg trække lidt på skuldrene af det, hvis man er meget hårdt presset økonomisk. Så jeg er en af de sure og forargede

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eller som min egen kære mor, der bliver fornærmet over at få en fartbøde for at køre 5 km. for stærkt, for som hun sagde: "Der var altså nogen, der kørte 10-20 km. for stærkt". Ja det er meget godt mor, men der var sikkert også nogen, der kørte 30 km. for stærkt. Skal det så være en undskyldning, for dem der 'kun' kørte 10 km. for stærkt? :rolleyes :klap

Verdens bedste argument. "De andre er endnu mere idioter" ?! Den kan min familie også.

Eller spritkørsel, "fordi jeg har jo altså en del erfaring bag et rat". WTF!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes egentlig godt at man kan stille spørgsmålstegn ved, om det kan benævnes 'offerløs kriminalitet'. For jo, der er da selvfølgelig ingen der lider fysisk skade eller overlast, men det betyder jo i sidste ende, at alle de, der faktisk betaler, betaler mere, fordi nogle ikke vil give 'deres andel'. Præcis som det er tilfældet med forsikringssvindel og deslige. Man har en eller anden illusion om, at det bare er et stort ansigtsløst selskab man snyder. Men faktum er jo, at selskabet nok skal få det til at løbe rundt - det bliver bare på bekostning, af alle de der betaler ærligt og redeligt i stedet.

Enig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget enig her. Bortset fra, at jeg egentlig ikke synes, det er nogen undskyldning at være hårdt presset økonomisk. Hvis man ikke har råd til licens, kan man jo overveje om man har råd til tv, internet og smartphones.

I mit hoved er det det samme som at stjæle (medmindre man vitterligt ikke har nogle af apparaterne). Man kan diskutere, om licens er ok eller ej, men hvis man har adgang til en ydelse, og den adgang koster noget, så synes jeg ikke det er ok, at man bare vælger at lade være med at betale.

Enig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget enig her. Bortset fra, at jeg egentlig ikke synes, det er nogen undskyldning at være hårdt presset økonomisk. Hvis man ikke har råd til licens, kan man jo overveje om man har råd til tv, internet og smartphones.

I mit hoved er det det samme som at stjæle (medmindre man vitterligt ikke har nogle af apparaterne). Man kan diskutere, om licens er ok eller ej, men hvis man har adgang til en ydelse, og den adgang koster noget, så synes jeg ikke det er ok, at man bare vælger at lade være med at betale.

I mine øjne et man heller ikke presset hvis man har købt en smartphone:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Verdens bedste argument. "De andre er endnu mere idioter" ?! Den kan min familie også.

Gys....! Selvom jeg godt kan se at det rent praktisk ville blive noget rod, så kan jeg i teorien godt drømme om, at bare det at udtale sådan medførte frakendelse af kørekort. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor vil tvillingerne ikke sove lur i dag? Jeg er så træt og magter næsten ikke at skulle trave rundt med barnevognen :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

I mine øjne et man heller ikke presset hvis man har købt en smartphone:)

Præcis :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gys....! Selvom jeg godt kan se at det rent praktisk ville blive noget rod, så kan jeg i teorien godt drømme om, at bare det at udtale sådan medførte frakendelse af kørekort. :rolleyes

Ja. Eller at man måtte slå folk lige midt i fjæset

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er lige vel glad for speederen (ALDRIG spritkørsel) med argumentet om at han har meget erfaring og 'styr på det'. Det er til evig diskussion herhjemme!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja. Eller at man måtte slå folk lige midt i fjæset

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har selv den slags mennesker i min familie :( Der nærmest ligefrem mener, at de kører bedre, hvis de lige har fået 'en lille en' først. Suk altså. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er lige vel glad for speederen (ALDRIG spritkørsel) med argumentet om at han har meget erfaring og 'styr på det'. Det er til evig diskussion herhjemme!

Jeg havde simpelthen nægtet at køre med ham og især at lade ham køre med vores børn under de omstændigheder. Nu har min mand så ikke kørekort, men når han får det, så ved han udmærket hvad regler der gælder her og er da heldigvis også helt enig med mig, hvad det angår. Frygter mere for min familie :unsure For min fars vedkommende skal det hedde sig, at hvis han nogensinde så meget som tænker på at ligge og køre for stærkt (og beruset) med mit barn i bilen, så bliver det både første og eneste gang nogensinde. Og min mor kunne godt nok aldrig drømme om at køre beruset, men hun kører ALT for tæt, hvilket jeg har påtalt mange gange snart. Men hendes undskyldning er, at vejene simpelthen ikke er bygget til at holde den lovmæssige (og fornuftsmæssige) afstand :rolleyes

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.