Besvaret March 4, 2016 Jeg er fuldstændig enig! Jeg synes faktisk, seksuelle forbrydelser generelt skal straffes hårdere. Det er SÅ krænkende og ødelæggende for mennesker, hvadenten det er børn eller voksne. Men det er selvfølgelig værre med forsvarsløse børn. Årh der er så mange aspekter i det. Men lige præcis med børn, der bliver jeg bange og ked af det, når det kun er 6 år. Jeg kan egentlig godt finde en form for sympati for pædofile (ikke handlingen! Men menneskene.), så det er ikke fordi jeg tænker "STRAF!" og er klar med høtyv og gabestok. Men tanken om, at man burer dem inde 6 år og så sender dem frit ud i fristelserne bagefter. Uf, det har jeg det ikke godt med :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 At jeg lige har sagt til mit barn at hun gør mig vanvittig :( :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Et fængselsår er jo også kun 9 mdr hvis man opføre sig pænt. Så meget desto mere skræmmende :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 At jeg lige har sagt til mit barn at hun gør mig vanvittig :( :boo :kram Når hun bliver voksen, vil hun grine af det og tænke "Ja det gjorde jeg nok - men hun elskede mig alligevel" :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Årh der er så mange aspekter i det. Men lige præcis med børn, der bliver jeg bange og ked af det, når det kun er 6 år. Jeg kan egentlig godt finde en form for sympati for pædofile (ikke handlingen! Men menneskene.), så det er ikke fordi jeg tænker "STRAF!" og er klar med høtyv og gabestok. Men tanken om, at man burer dem inde 6 år og så sender dem frit ud i fristelserne bagefter. Uf, det har jeg det ikke godt med :( Du er sød og klog og reflekteret og nuanceret :kiss Men, med det udgangspunkt så er livstid vel den eneste vej frem... Eller forvaring for den dags skyld, men altså. Det med strafniveau er SÅ svært - navnlig fordi al erfaring (så vidt jeg er orienteret, men kriminologi ligger maaaaaange år tilbage for mig) viser, at straf hjælper Jack shit på at få den enkelte til ikke at bryde loven igen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Årh der er så mange aspekter i det. Men lige præcis med børn, der bliver jeg bange og ked af det, når det kun er 6 år. Jeg kan egentlig godt finde en form for sympati for pædofile (ikke handlingen! Men menneskene.), så det er ikke fordi jeg tænker "STRAF!" og er klar med høtyv og gabestok. Men tanken om, at man burer dem inde 6 år og så sender dem frit ud i fristelserne bagefter. Uf, det har jeg det ikke godt med :( Jeg kan desværre ikke huske argumenterne, men jeg så engang et program, hvor der blev forklaret hvorfor de forskellige forbrydelser gav x antal år. Det gav rigtig meget mening og jeg kan huske at jeg bagefter havde den der fornemmelse af, at befolkningen slet ikke har muligheden for at vurdere, hvad der er en rimelig straf. Der er så mange flere lag i det end man lige tænker over. Siden da har jeg altid stolet på at "systemet" er de bedst kvalificerede til at vurdere varigheden af en fængselsstraf. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Ja det er også forrykt. Men sådan helt uden at "sammenligne kriminaliteter" så synes jeg faktisk at noget så alvorligt som pædofili burde beskytte (potentielt kommende) ofre bedre = længere straf og/eller tilbud om medicinsk kastration. Jeg får så ondt i maven over, at ham Randers-fyren er på fri fod igen om 6 år. Til den tid er han 54. Han kan immervæk nå at få et par straffe af 6 års varighed inden han er for gammel til at gøre skade på børn igen. Ad! Jeg håber ikke at han kommer tilbage hertil efterfølgende, for det er så grotesk at de får så lidt. Hvorfor kunne det ikke have fulgt anklagerens krav om.forvaring i stedet?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Jeg kan desværre ikke huske argumenterne, men jeg så engang et program, hvor der blev forklaret hvorfor de forskellige forbrydelser gav x antal år. Det gav rigtig meget mening og jeg kan huske at jeg bagefter havde den der fornemmelse af, at befolkningen slet ikke har muligheden for at vurdere, hvad der er en rimelig straf. Der er så mange flere lag i det end man lige tænker over. Siden da har jeg altid stolet på at "systemet" er de bedst kvalificerede til at vurdere varigheden af en fængselsstraf. Det synes af en eller anden grund, er ret sejt. Altså, at du kan stole på det på den måde :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 http://www.domstol.dk/randers/nyheder/domsresumeer/Pages/Domipædofilisagmod48-årigmandfraRanders.aspx Jeg kan se, at der var dissens. Interessant om anklagemyndigheden vælger at anke :chin: I forhold til det med, hvor mange gange man kan nå at få 6 års fængsel, så skal jeg måske lige nævne, at der er noget, der hedder gentagelsesvirkning - hvis man har relevante for-straffe i sparegrisen, så bliver der lagt oveni taksten næste gang. Edit: Når nan vurderer straffen, er man jo også nødt til at være helt skarp på kun at se den i forhold til, hvad vedkommende bliver dømt for, ig ikke hvad anklagen var. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 http://www.domstol.dk/randers/nyheder/domsresumeer/Pages/Domipædofilisagmod48-årigmandfraRanders.aspx Jeg kan se, at der var dissens. Interessant om anklagemyndigheden vælger at anke :chin: I forhold til det med, hvor mange gange man kan nå at få 6 års fængsel, så skal jeg måske lige nævne, at der er noget, der hedder gentagelsesvirkning - hvis man har relevante for-straffe i sparegrisen, så bliver der lagt oveni taksten næste gang. Edit: Når nan vurderer straffen, er man jo også nødt til at være helt skarp på kun at se den i forhold til, hvad vedkommende bliver dømt for, ig ikke hvad anklagen var. Hvad betyder dissens? Spørger jeg måske nok dumt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Min kvalme er vendt tilbage med fuld styrke :( Nåede ellers at være forholdsvis fri for kvalme i 10 uger, hvor jeg kun kastede op ca. én gang om ugen. Håber det er engangsforestilling for i dag, og jeg vågner helt kvalmefri i morgen tidlig! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2016 Årh der er så mange aspekter i det. Men lige præcis med børn, der bliver jeg bange og ked af det, når det kun er 6 år. Jeg kan egentlig godt finde en form for sympati for pædofile (ikke handlingen! Men menneskene.), så det er ikke fordi jeg tænker "STRAF!" og er klar med høtyv og gabestok. Men tanken om, at man burer dem inde 6 år og så sender dem frit ud i fristelserne bagefter. Uf, det har jeg det ikke godt med :( Jeg kan virkelig godt følge dig! Der er bare en retfærdighedfølelse, der ikke bliver opfyldt, når de ikke får længere tid. Men den mere nuancerede tanke om sympati for de pædofile kan jeg også godt følge - de har jo nok ikke lige valgt at blive det! Det er i første omgang handlingen, der er forfærdelig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 :kram Når hun bliver voksen, vil hun grine af det og tænke "Ja det gjorde jeg nok - men hun elskede mig alligevel" :kram2 Det var til den lille så hun kan heldigvis ikke huske det ;) Men stadig træls at have sagt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Det var til den lille så hun kan heldigvis ikke huske det ;) Men stadig træls at have sagt. Arh ;) Men ja, det føles ikke rart :( :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Nå nu kom jeg lige bagud i det der strafsnak, men altså... Jeg tænker ikke på retfærdighedsfølelse, for den ville jeg aldrig kunne føle på børnenes vejne uanset hvad eller hvor stor straffen var. Og jeg har ikke engang svært ved at finde sympati for de pædofile (men måske er det en fag-skade som psykolog. Jeg VIL ikke tro på, at der findes onde mennesker :lolhit ). Og grundlæggende stoler jeg egentlig også på samfundet langt henad vejen... Jeg undrer mig bare, når der nu findes noget, der hedder forvaring, hvorfor sådan en mand ikke får det. Og det er der nok en grund til... Men jeg kan kun tænke "Hvis ikke ham, hvor sindssyg skal forbrydelsen så være?". Jeg gad godt at have set det program, Tia... Men ellers må jeg vel bare have et ekstra godt greb i mine unger ude i verden og så prøve mentalt at abstrahere lidt fra det... Det er bare så væmmeligt at tænke på :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Hvad betyder dissens? Spørger jeg måske nok dumt. Uenighed. Hvis der fx er 2 dommere for og en imod, siger man, at der er afsagt dom med dissens. Hvis alle dommere er enige, så er de nok også enige i en højere instans (fx hvis alle landsretsdommere er enige, så vil højesteret sandsynligvis sige det samme), men hvis der er dissens er der en Sandsynlighed for at den højere instans er enig med mindretallet. Altså sådan meget firkantet. I forhold til strafudmålingen, så lærte min underviser i strafferet os, at det tit hang sammen med økonomi. Økonomisk kriminalitet kan man lettere gøre op i, hvor meget skade det har gjort samfundet eller ofrene, mens personskade er meget sværere at gøre op. Hvis man har været udsat for et overgreb, bliver selve overgrebet ikke mindre af, at personen får en lang eller kort straf. Man kan heller ikke måle et overgreb. Det der var dybt traumatiserende for nogle kan være bare en ubehagelig oplevelse for andre (måske ikke så meget ved pædofili, men fx hvis man har fået en knytnæve i hovedet af en fuld mand). Jeg er enig I, at 6 år virker som forsvindende lidt for en mand af hans kaliber, men jeg ved ikke om 10 eller 20 år havde gjort en forskel. Jeg håber bare at han får noget behandling, mens han sidder inde, og det kan sagtens være en del af dommens betingelser. Om ikke andet så kan man alligevel nå at tænke meget over det man har gjort på 6 år.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 At jeg snart har brug for en længere pause til at finde mig selv... Jeg har i jeg ved ik hvor lang tid skullet klare ALT herhjemme... Nætterne i lang tid og hele denne uge hvor begge børn og Torben har været syge. Jeg synes simpelthen at det hele bare er træls lige nu.. Og det har jeg egentlig syntes i lang tid. August er pylret, Elin strid - fordi hun mangler mig, og Torben er stresset pga arbejde og er på vej til læge hele tiden (uden fysisk at være det, men han fejler åbenbart alt - som også siger mig, at han er ved at køre psykisk ned igen.) Jeg er stadig ikke kommet ovenpå min fødselsdepression - skal først til psykolog første gang på fredag, men alligevel føler jeg at alt hviler på mig igen... Og det kan jeg ik... Vi var to om at pakke ting til bhv og få Elin i tøj, alligevel blir jeg bebrejdet fordi madpakken ik var kommet med i bhv og Torben blev nødt til at køre hjem efter den... Jeg vil gerne ha lidt medgang og mere søvn tak - og gerne ingen sygdom også... :kramÅh søde Tina, det er også bare så hårdt! Du har dælme også kæmpet, og jeg kan godt forstå du ikk kan mere :kram2 Jeg håber snart det kommer til at gå bedre :kram2 Måske du kan bruge et kvarter hver dag på at lave mindfulness? For ligesom at få ro i hovedet, og få en lille pause? Psykiatrifonden har lavet nogen forskellige øvelser, bl.a. En kort body scan der varer et kvarter. Den er i hvert fald god at starte med, hvis man ikk er vant til mindfulness (det ved jeg ikk om du er?). Det er den jeg er begyndt at bruge, og selvom jeg synes det er svært, er det rart bagefter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Træt af Petworld. På hjemmesiden står der at de åbner kl.9:30 og på butikken står der kl.10. Jeg har ikke tid til at vente <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 At jeg ikke har så meget tid til BK længere :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Totalt død efter at have slæbt 42 kg kattegrus og foder op på 2. sal. Hvornår lærer jeg at få det sendt med levering til døren? :shooter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Totalt død efter at have slæbt 42 kg kattegrus og foder op på 2. sal. Hvornår lærer jeg at få det sendt med levering til døren? :shooterDet er en af grundene til at jeg elsker at handle ved zooplus :) De leverer til døren og fri fragt ved køb over 300 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Dumt humør idag, øv. Det gider jeg da ikke spilde min lørdag på :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Det er en af grundene til at jeg elsker at handle ved zooplus :) De leverer til døren og fri fragt ved køb over 300 Ved ikke hvad jeg tænkte, for der var faktisk gratis fragt. :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2016 Er jeg den eneste, der kan blive en smule stresset over at få gæster til spisning? Har i den grad arvet min fars rengøringsmani, når jeg ved der kommer gæster. Har brugt hele dagen på at gøre rent og lave mad og sidder nu ned for første gang i mange timer. Er så parat til at gå i seng, men gæsterne er ikke kommet endnu. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites