tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

Jeg kender ikke væggelus, vil bare lige indskyde at lopper vil skide på sæson eller ej, især når vejret er så mildt, så det kan altså sagtens være dem!

Nej i teorien kan de jo ligge i hi, også indendørs. Men mildt vejr synes jeg nu ikke at vi har haft herovre :chin: Det er kun lige blevet plusgrader igen for et par dage siden og problemet startede mens der stadig var minusgrader og masser af sne udenfor. Men det er ikke umuligt, det ved jeg, synes bare ikke lige at det virkede som den mest logiske mulighed. Men jeg håber stadig :goodluck

Desuden har jeg kigget alle kattene efter og kan ikke se noget på nogen af dem og ingen af dem virker generede eller klør sig. Men nu har jeg prøvet at give dem en gang loppekur alligevel, blot for en sikkerheds skyld. Vil bare helst ikke gå og give dem sådan noget unødigt. Er vist også lidt holistisk anlagt på mine dyrs vegne :rolleyes

HVIS det er lopper, så kan i faktisk rimelig let tjekke det, hvis i har så mange...

Tag nogle ildfaste fade og hæld nogle cm vand i, og tilsæt derefter et par dråber opvaskemiddel, rør rundt, men ikke så det skummer. Sæt derefter et bloklys i midten. Det hele skal stå på gulvet der hvor i har provlemer (fx ved siden af sengen), tænd lyset og luk døren når det er mørkt, så det eneste lys i rummet er stearin-lyset

Lopper vil blive tiltrukket af lyset og hoppe op i fadene hvor de drukner grundet opvaskemidlet.

Ret så effektivt, totalt ufarligt, og mega billigt :-)

Hvor er du god, tak for tippet :kiss :yay Det lyder som en god idé, den videregiver jeg lige til Hr. Mand herhjemme. Han havde nemlig selv fundet en måde, hvorpå man kunne lave en væggelus-fælde. Det var vist noget der inkluderede gær og sukker, tror jeg nok :blink Nå, men det kan han få lov at hygge sig med, mens jeg vasker løs, så ser vi hvad vi eventuelt fanger :)

Del dette indlæg

E har fået en usædvanlig ucharmerende vane med - med iskoldt ansigtsudtryk - at nappe mig lige i patten :rolleyes Og da jeg så tog hende op og sagde "Du er så nuttet, men du er ikke særlig flink", så åbnede hun grinende munden og sendte en skylle af gylp udover mig.

Så kan mor her lære, hvem der bestemmer :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste har været til herrefrokost siden kl 14, og kl 19 var de ikke engang begyndt at spise endnu. Jeg forudser en meget lang aften, håber ikke baby vil ud i nat :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

At manden endnu engang er overkvalificeret til et 7-15 job :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste har været til herrefrokost siden kl 14, og kl 19 var de ikke engang begyndt at spise endnu. Jeg forudser en meget lang aften, håber ikke baby vil ud i nat :rolleyes

Hvor langt er du henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor langt er du henne?

39+1 :)

Regner dog ikke med der sker noget i nærmeste fremtid, hvis jeg skal være realistisk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter dagens oplevelser med EEG -manden ligner jeg nu en som er igang med at gro djævlehorn :gal

Har to meget symmetrisk sår i hver side af panden :rolleyes

Fedt at skulle på arbejde i nat

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en mand som har gået rundt som en løve i bur i to dage nu og ventet på en pakke. 

Den sku ha været leveret i går men kom ikke, så i morges stod der på track-and-trace at adressen på pakken var forkert. Han ringede så til dem for at tjekke og fandt ud af at adressen var skrevet korrekt! Men kunne ikke få lovning på at de ikke ville sende den retur til Holland. Sig hvad!?

Nå men i eftermiddag ændrede status sig da til at den ville blive leveret. Gæt hvad... ingen pakke, og nu står der igen på track-and-trace at adressen er forkert. Et eller andet postbud trænger altså til briller/lommelygte/hjerne/?? Så svært er det da ikke at finde en adresse i DK hvor der står tal på alle husene i rækkefølge osv?!

Ej men altså tak for lort Post Danmark. Ved ik  hvad jeg gør hvis vi ikke får den i morgen, jeg har snart ikke hørt om andet hele ugen.

Er der noget at sige til det er sløvt med internethandel i Danmark sammenlignet med andre steder. Udover leveringen er vildt dyr skal man virkelig have godt med tålmodighed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

At bruge 200 kroner på at parkere ved et hospital :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

At bruge 200 kroner på at parkere ved et hospital :blink

Så er den taxi vist betalt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

At Luna nu igen klager over ondt i øret og hun er efterhånden ved at være "fyldt op" på ny-medicin-hun-ikke-kan-lide-kontoen! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over at der tilsyneladende ikke er nogen på arbejde hos 1813 fredag nat. Amilia har haft diarré i 4 dage nu ig nu har hun 39,6 i feber på trods af Panodil, ingen tøj på og åbent vindue. Så lad mig dog for fanden snakke med lægen !

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg prøvet en aften med 2 ulykkelige drenge på skift i aftes som bare ikke ville sove...hold nu op hvor jeg var ked af det selv når jeg ikke kunne være der for begge på engang....så jeg endte os med en tude tur fordi den store bare hylede utrøstelig i over 1 time imens jeg forsøgte at give mad og få ro på den lille...puha...håber ikke på for mange af sådanne aftener...:-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og her ligger vi så stsdig og glor på børneafdelingen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg prøvet en aften med 2 ulykkelige drenge på skift i aftes som bare ikke ville sove...hold nu op hvor jeg var ked af det selv når jeg ikke kunne være der for begge på engang....så jeg endte os med en tude tur fordi den store bare hylede utrøstelig i over 1 time imens jeg forsøgte at give mad og få ro på den lille...puha...håber ikke på for mange af sådanne aftener...:-/

:kram øv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du evt amme eller give falske i jeres seng? Så kunne Tobias kigge ved siden af/op af dig.

Og :kram det er ikke sjovt når man ikke kan være der for begge samtidig

Del dette indlæg

Annonce ♥

En omgang blandede ledsmerter <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Så underholdende er sygehuse heller ikke. Håber A er okay og i snart kan komme hjem :kram

Det kan man ikke sige, at de er, i det mindste har vi udsigt til at komme hjem i dag regner vi med. Hun er dehydreret og nægter at drikke og det der kommer ind kommer ud som diare. I kender jo desværre alt til sygehuse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 timer hjemme... Og jeg er allerede træt.

Han har været alene i 3 dage, og her ligner noget der er LØGN!

Sender Camille ud til farmor og overvejer derefter bare at skride... Men næ nej, han har hovedpine så han kan intet. Bah.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sender Camille ud til farmor og overvejer derefter bare at skride... Men næ nej, han har hovedpine så han kan intet. Bah.

Gitte, kom nu her forbi og tag endelig både Camille og Leah med. Hvis ikke han kan noget, kan han da blive fri. :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fatter altså ikke at du orker det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en mand som har gået rundt som en løve i bur i to dage nu og ventet på en pakke.

Den sku ha været leveret i går men kom ikke, så i morges stod der på track-and-trace at adressen på pakken var forkert. Han ringede så til dem for at tjekke og fandt ud af at adressen var skrevet korrekt! Men kunne ikke få lovning på at de ikke ville sende den retur til Holland. Sig hvad!?

Nå men i eftermiddag ændrede status sig da til at den ville blive leveret. Gæt hvad... ingen pakke, og nu står der igen på track-and-trace at adressen er forkert. Et eller andet postbud trænger altså til briller/lommelygte/hjerne/?? Så svært er det da ikke at finde en adresse i DK hvor der står tal på alle husene i rækkefølge osv?!

Ej men altså tak for lort Post Danmark. Ved ik hvad jeg gør hvis vi ikke får den i morgen, jeg har snart ikke hørt om andet hele ugen.

Er der noget at sige til det er sløvt med internethandel i Danmark sammenlignet med andre steder. Udover leveringen er vildt dyr skal man virkelig have godt med tålmodighed.

Ah men post Danmark altså! De kan virkelig ikke finde ud af noget som helst! Jeg har prøvet at vente på en pakke og så få en mail om "vi håber du er tilfreds med leveringen" øh hvad? Den havde jeg jo så ikke modtaget. Så måtte ringe til dem og sige nej jeg har ikke fået den selvom den nu er registreret som afleveret. Og så sætte dem igang med deres arbejde igen. Senere ringer en anden fra post dk og siger "jeg kan se det står som om du ikke har fået den, men er det ikke en fejl du har da fået den ikke?" Nej jeg har ej. Så måtte han ringe til postbudet der så åbenbart havde lavet en eller anden fejl og slet ikke havde været i nærheden af mig endnu.. (siger han)

Vi har også prøvet at da jeg flyttede sammen med min mand at han pludselig fik al sin fars post videresendt til den nye adresse. Ja de hedder det samme til fornavn, men min mand har så et mellemnavn. Det kunne de ikke finde ud af og tog mange vrede opkald til post dk at få løst.. det skal siges at det var midt i hans fars sygsomsforløb (kræft) så han fik mange breve over en kort periode fra hospitalet og vi oplevede så at få breve samlet i en større pakke med breve der bestemt havde ligget hos dem et par dage og samlet sammen før de blev leveret!!

Hvorfor bliver jeres pakke sendt retur? Burde den ikke lande på nærmeste posthus først så I har mulighed for at hente den selv der? Dårlig service I har fået vil jeg bare sige...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mand med tømmermænd... :rolleyes

"Jeg har det altså ikke ret godt". Nå, din stakkel :LOL

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.