tazdiginez

Brokke-tråden 2.0

8,458 indlæg i dette emne

I må hjertens gerne få det hele! Jeg hader det!

:ditto

Del dette indlæg

At M synes det er helt ok at man henter knægten for at sætte ham med sit legetøj eller iPad mens mor og far ser film. Hans argument er at børn skal ikke være i centrum altid og der skal være plads til mor og far. Og når det bare var en gang imellem er det helt ok. Nogle gange så bliver jeg simpelthen så paf. Især fordi han bliver helt vildt sur på mig over at jeg altid sætter CE i centrum som han kalder det.

Er det mig der er helt lost her? Så vil jeg virkelig godt vide det. Vil i synes det var fint at hente jeres barn hjem fra vs eller bh for at at i bagefter bare placere ham mens i ser film i sofaen. I vil stadig være i samme rum mv. Han siger at det gjorde hans forældre da også. Og set er vel det samme som hvis man ser tv avis. Please hjælp mig om jeg er gal på den

Del dette indlæg

Annonce ♥

At M synes det er helt ok at man henter knægten for at sætte ham med sit legetøj eller iPad mens mor og far ser film. Hans argument er at børn skal ikke være i centrum altid og der skal være plads til mor og far. Og når det bare var en gang imellem er det helt ok. Nogle gange så bliver jeg simpelthen så paf. Især fordi han bliver helt vildt sur på mig over at jeg altid sætter CE i centrum som han kalder det.

Er det mig der er helt lost her? Så vil jeg virkelig godt vide det. Vil i synes det var fint at hente jeres barn hjem fra vs eller bh for at at i bagefter bare placere ham mens i ser film i sofaen. I vil stadig være i samme rum mv. Han siger at det gjorde hans forældre da også. Og set er vel det samme som hvis man ser tv avis. Please hjælp mig om jeg er gal på den

altså i udgangspunktet er jeg helt enig med dig. Jeg må indrømme, at jeg her på det sidste har haft så lidt energi, at Inger ofte får lov til at stene lidt ud med lidt Ramasjang, lige når vi kommer hjem. Men så ser jeg det jo sammen med hende, og vi snakker om dét vi ser etc. Når jeg så laver mad, er hun som oftest med i køkkenet, hvor hun sidder og tegner og vi snakker etc. 

Hvis det var en sjælden gang, må jeg indrømme, at jeg ikke kan se det store problem i det. Men som udgangspunkt er det da oplagt, at man er sammen med sit barn uden alle mulige medier og andre input end samværet. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi lader også gerne gerne Simon se IPad mens vi ser quizshow laver mad ell.

Film ville vi nok ikke se,da vi ikke ser noget han ikke ville kunne se med hvis han havde lyst hvorfor tv-avis mm også venter til børnene er lagt.

Simon har et behov for lige at få en hhalv times tid for sig selv til at koble af når vi kommer hjem. Og jeg må indrømme at jeg er enig med M i at børn også gerne må lære at lege selv,og ikke være i centrum.

Simon kan dog når som helst komme hen og være med til det vi laver og vil han lave noget samme med os så aftaler vi et tidspunkt,f.eks. når der er reklamer om 5 min etc.

Del dette indlæg

Annonce ♥

STOP NU MED DET ÅNDSSVAGE SNEVEJR!!! :klap

Send det til Nordjylland vi har alt for lidt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er umættelig idag argh..

Del dette indlæg

Annonce ♥

STOP NU MED DET ÅNDSSVAGE SNEVEJR!!! :klap

Ja, for hulen. Smut!!! Der er ikke noget som nyt sne, der viser tyvene, at vi ikke er hjemme, men på ferie <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

I må hjertens gerne få det hele! Jeg hader det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager gerne imod sne sp bare send det nordpå.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lorte dag!!! Som bare skal være slut nu

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres input. Går fuldstændig kold i øjeblikket over alting. Synes alt hvad der kommer fra M er ego - nok fordi jeg ikke kan være mig selv. Synes han er ekstrem men kan kan da sagtens se hvad i mener. For i har da helt ret. Jeg placerer jo også selv CE når der er ting der skal laves. Men det føles bare så forkert når det er af egoistiske grunde. Får et billede af familien i 70'erne som bare placerer ungen mens de sidder og ryger og drikker. Som M siger - jeg bliver så ekstrem i mine tanker når det føles forkert.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager gerne imod sne sp bare send det nordpå.

Er der ikke sne hos dig? Der er masser af sne her (nord for Aalborg). Det har ligget her i flere dage og nu sner det igen :) jeg er nu også glad for der :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres input. Går fuldstændig kold i øjeblikket over alting. Synes alt hvad der kommer fra M er ego - nok fordi jeg ikke kan være mig selv. Synes han er ekstrem men kan kan da sagtens se hvad i mener. For i har da helt ret. Jeg placerer jo også selv CE når der er ting der skal laves. Men det føles bare så forkert når det er af egoistiske grunde. Får et billede af familien i 70'erne som bare placerer ungen mens de sidder og ryger og drikker. Som M siger - jeg bliver så ekstrem i mine tanker når det føles forkert.

Intet skal ud i ekstremer, det er klart. Men som 70'er barn vil jeg bare lige indskyde, at det var så fedt når der var gæster, fordi man fik lov til alt muligt! :glad Det var ikke noget dårligt børneliv :) at man så siden er blevet klogere på bl.a. rygning - ja, det er kun positivt. Men ind med lidt frihed til ungerne, det stemmer jeg klart for ;) og i øvrigt ift ipad/fjernsyn- vi kæmper også lidt herhjemme for at finde en fornuftig balance. For mig giver det god mening at mit i øvrigt meget udadvendte barn lige trænger til at koble af, når han kommer hjem fra vs. Omvendt, hvis han fik lov, kunne han se Postmand Per 24/7 og det skal han trods alt heller ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der ikke sne hos dig? Der er masser af sne her (nord for Aalborg). Det har ligget her i flere dage og nu sner det igen :) jeg er nu også glad for der :)

Jo der er sne her i hundelev(mellem Løkken og Hjørring) men der er ikke nok.

Med andre ord jeg elsker sne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo der er sne her i hundelev(mellem Løkken og Hjørring) men der er ikke nok.

Med andre ord jeg elsker sne.

Der falder da en del nu? Det gør der ihvertfald her i Pandrup. Du må gerne komme forbi og hente noget :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kan godt finde på at se en film mens ungerne er hjemme, men hvis vi henter ungerne tidligt hjem, så er det ikke for at sidde og se voksen-film... Men vi kan godt finde på at hente dem tidligt, og bede dem lege selv noget af tiden. Så jeg tænker det handler om tidspunkt mere end handling???

Hverdagene her i huset er ihvertfald så... skemalagte, at selv hvis vi tager børnene tidligt hjem, så vil der være ting der skal være styr på, hvor ungerne så enten må hjælpe til eller lege selv. Så de får ofte lov til at se fjernsyn eller spille ipad om eftermiddagen eller her efter aftensmad, fordi de kan falde lidt til ro i kroppen, inden vi så hjælper dem med at få tankerne i ro ved at læse for dem osv lige inden sengetid. For ligesom jeg godt kan lide at stene fjernsyn efter en aktiv dag, så har de samme behov.

Men det er altså ikke en grund til at hente børn hjem - så de kan se ipad ;) Så langt er jeg klart enig med dig :kram

CE ser også tv eller ipad normalt når han kommer hjem fordi han netop har brug for at koble af. Det var netop det med at hente ham hjem for at vi så skulle sidde og se tv mens han legede. Det virker bare helt forkert. Men vi fik talt mere om det og jeg kan da godt se at jeg i mine tanker og ord var meget afvisende overfor noget som vi jo i forvejen gør nogle gange - nemlig sætter ham goran tv eller iPad mens vi laver andre ting.

Lyder det åndssvagt hvis jeg siger at det følelsesmæssigt var tanken om vi nedprioriterede ham for at vi selv kunne hygge. Giver det mening?

Del dette indlæg

Annonce ♥

CE ser også tv eller ipad normalt når han kommer hjem fordi han netop har brug for at koble af. Det var netop det med at hente ham hjem for at vi så skulle sidde og se tv mens han legede. Det virker bare helt forkert. Men vi fik talt mere om det og jeg kan da godt se at jeg i mine tanker og ord var meget afvisende overfor noget som vi jo i forvejen gør nogle gange - nemlig sætter ham goran tv eller iPad mens vi laver andre ting.

Lyder det åndssvagt hvis jeg siger at det følelsesmæssigt var tanken om vi nedprioriterede ham for at vi selv kunne hygge. Giver det mening?

Det giver fin mening! For selvom vi selv gør noget lignende, er det jo i den bedste af alle verdener ikke meningen med samværet med børnene. Så jeg forstår dig godt :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

at jeg kan putte på 15 minutter, og A nu har været i gang i en time. jeg fik Inger putteklar 18.30, fordi hun har det så meget bedre dagen efter, når hun sover omkring kl 19. Nu har jeg bare kunne høre hende skælde ham ud og småpjevse i en fucking time. Og han prøver virkelig - hun er bare en strid lille lort, og jeg fatter simpelthen ikke, hvad der går galt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil gerne brokke over at jeg ikke kan tage mig sammen.

Burde gå ud og rører rugbrød sammen og vaske op,men sofaen har sgu bidt sig fast :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der falder da en del nu? Det gør der ihvertfald her i Pandrup. Du må gerne komme forbi og hente noget :D

Der sner også her. Bare ikke nok.

Vil gerne have det til at se sådan her ud igen.

2cypam8.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

At vi er tilbage på at bruge en time på putning. Jeg magter det ikke! Han er billigt til salg pt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

2cypam8.jpg

Åh, det må du altså gerne holde for dig selv. Mega hyggeligt men det orker jeg ikke i min hval tilstand :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, det må du altså gerne holde for dig selv. Mega hyggeligt men det orker jeg ikke i min hval tilstand :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

2cypam8.jpg

Ja ellers tak - har en plan om at føde i nærmeste fremtid og vil egentlig gerne kunne komme frem ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Billedet viser endda en af de små driver hjemme ved os det første år vi boede her ;)

Men jeg er gerne aftager af sneen

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.