lpd

Bil nr. to - hvad er smartest?

18 indlæg i dette emne

Om et lille års tid får vi brug for en ekstra bil. Vi bor på landet og er afhængige af bil, og når junior kommer vil det være nødvendigt vi har en hver.

Den vi har nu er en Nissan Primera st car som har kørt 190.000. Den er betalt ud.

Vores behov: min kæreste arbejder offshore og er afsted i to uger ad gangen. Han skal bruge bilen til at køre til og fra lufthavnen (150 km hver vej). Når han er hjemme (tre uger ad gangen) skal han bruge bilen til at handle (medmindre jeg gør det, kommer an på hvor travlt jeg har) og hente/bringe junior så han ikke får mega lange dage. Altså skal den ikke bruges voldsomt meget, men den skal kunne køre de lange ture.

Skal vi købe en ny lille bil, en gammel brugt spand eller hvad? Vi er meget i tvivl om hvad der bedst kan betale sig som nr to bil. Kom gerne med jeres forslag :)

Del dette indlæg

Jeg kører ca 30.000 om året i Nissanen, så en ny primærbil skal før eller siden overvejes. Håber der går nogle år, men det kan vi jo ikke vide, og det skal der vel også tages hensyn til?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også en stationcar, som har kørt godt og vel 100.000, så da vi skulle have bil nr 2 for ca 1½ år siden, valgte vi en Skoda Citigo, som er en lille smart-car agtig ting. Den kører rigtig langt på literen og er nem og hurtig at have med omkring. Der er ikke plads til vildt meget bagage, så hvis vi skal på længere tur, tager vi den store. Det har været det rigtige for os :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også en stationcar, som har kørt godt og vel 100.000, så da vi skulle have bil nr 2 for ca 1½ år siden, valgte vi en Skoda Citigo, som er en lille smart-car agtig ting. Den kører rigtig langt på literen og er nem og hurtig at have med omkring. Der er ikke plads til vildt meget bagage, så hvis vi skal på længere tur, tager vi den store. Det har været det rigtige for os :)

Det må også gerne være en lille bil, for vi har to store hunde og vi er derfor alligevel afhængige af den store når vi skal noget, da deres bur er i den bil :)

Jeg kører knap 100 km om dagen, så det kunne også være en fordel jeg kørte i den til hverdag, når den er billig at køre i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak - det er også mest der vi er. Det er også vigtigt for mig at vi kan betale den ud inden vi skal ud og købe en ny station car til 150.000. Vi er desværre ikke millionærer :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad koster de i afgift og hvor langt kører de på literen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vælg en lille ny bil. Evt en mini bil fremfor mikro - der er det mere smule plads bag i til autostole. De ligger godt nok en 30-50 t.kr højere. Desuden ville jeg vælge en benzin bil, når den holder pause. Kig på de forskellige bil hjemmesider, der får man et rigtig godt overblik over hvad man får for pengene, design samt afgifter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var jer ville jeg vælge at gøre den store, gamle bil til "mandens"... Simpelthen for at få den til at køre mindst muligt. Det vil være den, der er dyrest at fylde benzin på og det vil være den, der vil begynde at gå en del i stykker.

Så ville jeg kigge på en ny (eller en meget let brugt). Vi har selv haft gode erfaringer med dieseludgaven af Peugeot 208 og 308 som pendlerbiler...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var jer ville jeg vælge at gøre den store, gamle bil til "mandens"... Simpelthen for at få den til at køre mindst muligt. Det vil være den, der er dyrest at fylde benzin på og det vil være den, der vil begynde at gå en del i stykker.

Så ville jeg kigge på en ny (eller en meget let brugt). Vi har selv haft gode erfaringer med dieseludgaven af Peugeot 208 og 308 som pendlerbiler...

Det kan vi ikke da der er hundebur i den, så jeg kan ikke undvære den i to uger ;) men han kunne godt have den når han er hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan vi ikke da der er hundebur i den, så jeg kan ikke undvære den i to uger ;) men han kunne godt have den når han er hjemme.

Kan det godt betale sig for jer at han parkerer bilen i lufthavnen? Det plejer at være lidt halvpebret...

Hvor stort er hundeburet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde købt en ældre, men fin bil.

Jeg er også "gift" med en mekaniker der nægter at investere(hvilket det jo egentligt ikke er) i en ny bil, så er nok præget :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det godt betale sig for jer at han parkerer bilen i lufthavnen? Det plejer at være lidt halvpebret...

Hvor stort er hundeburet?

Ja det koster ikke ret meget, og jeg vil ikke have mulighed for at køre ham til toget kl 3 om natten fx, når vi har en baby :)

Det er et dobbelt hundebur til schæfer, så ret stort.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også købe en lille ny en.

Vi har to biler. Min er en peogout 207 og har kørt 276000 km. Dog fik den ny motor efter 100.000 km.

Min mand skulle så have en anden da det blev for dyrt at køre i den gamle station Car. Vi kører begge 100 km hver dag.

Han endte med en C1. Den går langt på literen, billig at eje og kører i. Og så er vi sikker på altid at have en bil der virker

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det lyder som om flertallet stemmer på ny lille bil :)

Fortsæt endelig med at svare!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Citigo'en koster så vidt jeg husker 275 kr 2 gange om året i grønne afgifter og kører - æh 22 km/l eller noget i den stil.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Citigo'en koster så vidt jeg husker 275 kr 2 gange om året i grønne afgifter og kører - æh 22 km/l eller noget i den stil.

Det var godt nok billigt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps - det er også den mindste skoda, der findes ;) Men du må kunne se det helt nøjagtigt på deres hjemmeside - for jeg er ikke 100% sikker på jeg husker rigtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange nye biler er rigtig billige vores nye Skoda Octavia koster 310 kr halvårligt ;) er den er alt andet end lille

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER