Carcassonne

hjemmehjælp - seng?

17 indlæg i dette emne

Hej folkens.

Tænkte at nogen af jer måske arbejdede i hjemmeplejen og kunne give mig et svar på reglerne.

Min farmor er meget syg af Akut Leukæmi Og planen er at hun skal sendes hjem i morgen mens hun venter på en hospice. Men hvordan er reglerne for hendes seng når hjemmehjælp skal hjælpe hende med så godt som alt? Hun vil meget gerne kunne beholde sin egen seng som er en elevationsseng som er ret høj.

Altså skal den være en bestemt højde, Max brede osv?

Er der nogle konkrete regler?hun bor i Guldborgsund kommune hvis det gør en forskel :

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at vide det kan jeg forestille mig det skal være en plejeseng som man kan hæve og sænke i forhold til arbejdsmiljø.

:kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det kan jeg forestille mig det skal være en plejeseng som man kan hæve og sænke i forhold til arbejdsmiljø.

:kram til dig!

Tak for kram :-)

Også det vi jo netop tænker, men kan hendes egen seng også så tænker netop om der er nogle helt specifikke regler som sagde f.eks. at den skal være præcis 90 cm :-)

Også lidt spildt at flytte en plejeseng ind og op på 2. Sal for måske 2 dage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :-)

Også det vi jo netop tænker, men kan hendes egen seng også så tænker netop om der er nogle helt specifikke regler som sagde f.eks. at den skal være præcis 90 cm :-)

Også lidt spildt at flytte en plejeseng ind og op på 2. Sal for måske 2 dage :-)

 

Kan den løfte hele sengen op i hoftehøjde på dig hvis du står op ved siden af sengen? 

Jeg ved ikke om der er nogle specifikke regler for bredde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige spørge min mor, hun er gruppeleder i hjemmeplejen i guldborgsund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg spurgt min mor.

Sengen skal kunne køre så langt op i højden, at man kan arbejde ved den. Dvs. i hoftehøjde.

mht. bredde er der ingen krav, bortset fra at det f.eks. ikke dur med en dobbeltseng eller halvandenmands seng, fordi de er så brede, at man ikke kan nå ordentligt ind :)

Man skal være opmærksom på, at den skal kunne stå ude i rummet, for at plejerne kan komme hele vejen rundt om sengen.

I skal desuden være opmærksomme på, hvis hun er så dårlig, at hun skal liftes, så skal der kunne køre en lift ind under sengen :)

Nu ved jeg ikke, hvilken af grupperne, hun hører under. Men hvis hun hører under Nordbyen, er du velkommen til at ringe til min mor, hvis du har spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :-)

Desværre er jeg ikke sikker på at vi når så langt at det bliver relevant. Er gået meget nedad bakke i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :-)

Desværre er jeg ikke sikker på at vi når så langt at det bliver relevant. Er gået meget nedad bakke i dag.

Øv, det er jeg ked af at høre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :-)

Desværre er jeg ikke sikker på at vi når så langt at det bliver relevant. Er gået meget nedad bakke i dag.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :-)

Desværre er jeg ikke sikker på at vi når så langt at det bliver relevant. Er gået meget nedad bakke i dag.

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så døde min farmor i nat. Vi har lige været og sige farvel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have alle sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kondolerer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER