Girl Next Door

Hvad gør dig glad i dag? Vol. 2

4,011 indlæg i dette emne

God løn til os begge = mulighed for at skifte min låne-iphone ud med iphone 6s i oktober istedet for november :yay 

Det er sgu lidt halvtræls at den går død ved 20 % samt at den aflader hurtigere end jeg når at tænke på en oplader (ej ok, der går måske 4 timer, men stadig :P). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for tillykker. Det gjorde mig virkelig glad.

Da jeg skulle ind og have min karakter, var jeg overbevist om at de ville dumpe mig. Fattede overhovedet ikke noget, da min lærer så sagde 12. Vildt alligevel med så dårlig dømmekraft.

Jeg er meget meget træt nu. Og glad. Fru webintegrator :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet at putte på en ny måde, fordi jeg efterhånden har store problemer med at Adam falder i søvn i mine arme, når han er blevet så stor (fysiske problemer, jeg er et lille myr). Så er J ude at rejse og jeg tænkte at jeg ville forsøge mens han var væk at lægge ham inden han faldt i søvn.

1. Gang var han lysvågen da jeg lagde ham. Der var stille i omkring et kvarter og så rejste han sig op og 'kaldte'. Ind til ham og op i armene, indtil han begyndte at glippe med øjnene.

2. Gang gik der ti minutter før han rejste sig og 'kaldte' - op igen og vente til hans meget trætte øjne lukkede lidt i. Så blev han lagt lynhurtigt, inden han faldt helt i søvn.

3. Gang var lykkens gang. Det er 20 minutter siden og nu snorksover han!

Det er kun en start, men jeg er så glad! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega fucking 12!!!!!!

Fuck janteloven, jeg er pisse stolt af mig selv idag

Hvor fedt!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg endelig har fået startet en børneopsparing til Valdemar :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg endelig har fået startet en børneopsparing til Valdemar :yay

Dejligt :glad

Jeg skal i banken på mandag, så har vi også en til Julius samt en ungdomskonto :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge børn fik deres opsparingskonti på deres 1 år fødselsdag :) 

Det er en fornuftig gave, samt børnene er temmelig ligeglade med gaver i den alder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :) Jeg/vi har bare slet ikke haft overskuddet til det :blush Men NU får V en, og jeg har aftalt med min bankrådgiver at E får en, når hun bliver døbt (fordi så får vi noget id på hende ;)).

Bedre sent end aldrig vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :glad

Jeg skal i banken på mandag, så har vi også en til Julius samt en ungdomskonto :D

Hvad indebærer en ungdomskonto? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille hint om børneopsp. Få den lavet på denne side af nytår, hvis I gerne vil skyde maks på 3000 kr ind. Det må man i alt sætte ind pr kalenderår, og 36000 kr i alt. Ikke at det nødvendigvis gør alverden til forskel, men hele fidusen ved netop børnespsparinger er at afkastet er skattefrit, så - hvis man tænker på overskud - det gælder om at få sat de 36.000 kr ind hurtigst muligt. Dvs i løbet af 12 år, så de kan stå og arbejde og vokse så længe som muligt. Fordi junior netop ikke skal betale skat af afkastet, så kan det faktisk blive til rigtigt meget.

Jeg har set nogle ret vilde beløb når børn blev 18 eller 21 i min tid som bankrådgiver, når forældrene har spekuleret i den slags.

Anyway! Uanset hvad er det en god ide. Husk at hvert barn kun kan have en, og at de fleste banker har nogle lignende 'gavekonti' hvis man vil spare mere op og spærre kontoen (oplagt til bedsteforældre som vil dele ud af arv), de er bare ikke skattefri mht afkast.

Godmorgen - det var hermed torsdagen tørreste nyheder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smækker max ind på Vs nu og fremover, og så bare et lille beløb ind på Tulles et stykke tid nu. Lidt bøvlet, men det er såvidt jeg kan regne ud er det det mest "fair", så de ender med at have fået det samme og "Max-beløb" i samme alder :)

Edit: Tak Fister :balloons Det er lige præcis derfor, jeg skynder mig at få lavet Vs nu og ikke til januar :) Så laver jeg mig en regel om, at man herhjemme får 250 om måneden (svarende til de max 3000 pr år) når man fylder 3. Og 50 kr indtil da. Så passer det nemlig næææææsten med at jeg kan indsætte til V så han ikke er "bagud" i forhold til lillesøster. :)

(Gav det mening? :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det gavnede med lidt info. Lå og tænkte på om jeg bare var FOR røvsyg med det indlæg :D vi sætter selv 3000 kr ind efter fødslen (efterårsbørn) og 750 kr ind hver gang der kommer børnepenge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det gavnede med lidt info. Lå og tænkte på om jeg bare var FOR røvsyg med det indlæg :D vi sætter selv 3000 kr ind efter fødslen (efterårsbørn) og 750 kr ind hver gang der kommer børnepenge:)

Jeg ville da ønske at nogen havde fortalt mig alt det, da V blev født, for så havde jeg indsat maxbeløb der. Så jeg synes det er supergod info :)

Ps. Må jeg spørge om noget? Jeg har valgt at sætte vores børns opsparinger i sådan noget puljehalløj, så pengene står i aktier og obligationer. Jeg er med på, at det indebærer risiko for negativt afkast, men eftersom pengene skal stå i mange år, virkede det til at være det, de får mest ud af i den sidste ende. Jeg regner så med at skifte til alm kontant opsparing i god tid inden udbetaling, så der ikke sker et kæmpe fald lige inden de får pengene. Lyder det helt dumt? :unsure

Jeg tror nok, den gennemsnitlige rente i deres pulje over de sidste 10 (5? 15? 20?) år var 6-7% mod den 1,3% de ville kunne få ellers...

Jeg har en rigtig flink bankrådgiver, men jeg er ikke god til at "bruge" hende og forhandle og sådan :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IMO er pulje den helt rigtige løsning! Uden tvivl! Og jeg ville vælge en af de to puljer med flest aktier så længe børnene er små og så først se på det igen når de er 10-14 år:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røget laksesalat :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IMO er pulje den helt rigtige løsning! Uden tvivl! Og jeg ville vælge en af de to puljer med flest aktier så længe børnene er små og så først se på det igen når de er 10-14 år:)

Fantastisk, det er præcis, hvad vi har gjort/tænkt :D Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At begge børn er faldet i søvn på samme tid = tid til mor til frokost, strik og kaffe :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det gavnede med lidt info. Lå og tænkte på om jeg bare var FOR røvsyg med det indlæg :D vi sætter selv 3000 kr ind efter fødslen (efterårsbørn) og 750 kr ind hver gang der kommer børnepenge:)

Vi har ikke nogen børneopsparing til Anna. Umiddelbart med det rationale, at når vi har så meget gæld som vi har, så kan de 3.000 kr. bruges betydeligt smartere sent fra hele familiens synspunkt. Vi sparer 5,5% i bankrente af de 3.000 kr. og ville intet få for dem på en børneopsparing (måske vi kunne få 0,5%, men det er jo ingenting og intet tyder på renterne stiger foreløbig). 

Jeg tænker, at vi som familie gerne vil ud af den dyre gæld og Anna kommer ikke til at mangle noget - børneopsparing eller ej. Og vi må jo give hende et ret stort beløb skattefrit om året (er det ikke omkring 50-60.000 kr.?), så det handler jo bare om få af sådanne gaver og så har hun jo nøjagtig det samme beløb, som hvis vi havde betalt ind til en børneopsparing hele hendes liv.

Er der noget jeg overser? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1½ times middagslur ovenpå elendig nattesøvn.

 

At min yngste lillesøster er på vej med toget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det giver mening, hvis man så har muligheden for at give en så stor gave når barnet når den alder :)

 

Altså... vi har også gæld man kunne betale mere af på, omend 3.000 om året nu ikke ville gøre den store forskel, men der er pt 29 år tilbage på realkreditten og 9 år på banklånet, og når gælden er betalt ud, så skal der med garanti skiftes tag, og ellers er vi så gamle at vi snart skal på pension hvor indkomsten går betragteligt ned. 

 

Så når børnene bliver 18 år, dvs om 12 år for Majas vedkommende, så kan jeg ikke være sikker på at jeg 'bare' kan give hende 60.000 kr, men jeg ved at 100 kr (200 kr for de andre) per måned er ikke noget jeg opdager nu, og ikke noget som ville gøre nogen væsentlig forskel i vores gældsafdragelse, men så VED jeg, at når ungerne bliver 18 år, så står der penge til kørekort og fx. indskud til deres første lejlighed, møbler til første lejlighed og sådanne store udgifter som man nok ikke liiiiige har sparet op til når man er 17 :)

Jeg forstår fuldt ud din tankegang :)

Jeg tror bare jeg er miljøskadet :rolleyes Jeg KAN ikke få mig selv til at sætte 3.000 kr. ind på en konto til 0% i rente og samtidig betale den samme bank 5,5% i rente for at låne de penge jeg jo låner dem tilbage igen ganske gratis. Det vil jeg simpelthen ikke!

Vi er færdige med banklån om max 5 år, fordi vi netop afdrager alt hvad vi har i overskud. 

Jeg siger heller ikke, at vi vil give hende 60.000 kr. på een gang. Det jeg mener er, at jeg er ret sikker på hun ikke kommer til at mangle noget, da vi vil hjælpe når hun f.eks. flytter hjemmefra eller skal have kørekort.

 

Jeg kunne dog godt finde på at oprette en opsparing, når min og Sørens økonomi (og rentemarkedet ;)) sandsynligvis er lidt anderledes. Mest for læringen i at få råderet over en større sum penge på een gang som 18-årig og hvordan man forholder sig til det. Men i min verden gør det ikke en forskel for selve læringen om beløbet er 20.000 eller 50.000 kr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Robbie Williams - Go Gentle  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen børneopsparing til Anna. Umiddelbart med det rationale, at når vi har så meget gæld som vi har, så kan de 3.000 kr. bruges betydeligt smartere sent fra hele familiens synspunkt. Vi sparer 5,5% i bankrente af de 3.000 kr. og ville intet få for dem på en børneopsparing (måske vi kunne få 0,5%, men det er jo ingenting og intet tyder på renterne stiger foreløbig).

Jeg tænker, at vi som familie gerne vil ud af den dyre gæld og Anna kommer ikke til at mangle noget - børneopsparing eller ej. Og vi må jo give hende et ret stort beløb skattefrit om året (er det ikke omkring 50-60.000 kr.?), så det handler jo bare om få af sådanne gaver og så har hun jo nøjagtig det samme beløb, som hvis vi havde betalt ind til en børneopsparing hele hendes liv.

Er der noget jeg overser? :chin:

Sådan tænker vi også herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan tænker vi også herhjemme :)

:ditto

Og vores unger har en bedsteforældre opsparing, så den får de allerede når de bliver 21..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår fuldt ud din tankegang :)

Jeg tror bare jeg er miljøskadet :rolleyes Jeg KAN ikke få mig selv til at sætte 3.000 kr. ind på en konto til 0% i rente og samtidig betale den samme bank 5,5% i rente for at låne de penge jeg jo låner dem tilbage igen ganske gratis. Det vil jeg simpelthen ikke!

Vi er færdige med banklån om max 5 år, fordi vi netop afdrager alt hvad vi har i overskud.

Jeg siger heller ikke, at vi vil give hende 60.000 kr. på een gang. Det jeg mener er, at jeg er ret sikker på hun ikke kommer til at mangle noget, da vi vil hjælpe når hun f.eks. flytter hjemmefra eller skal have kørekort.

Jeg kunne dog godt finde på at oprette en opsparing, når min og Sørens økonomi (og rentemarkedet ;)) sandsynligvis er lidt anderledes. Mest for læringen i at få råderet over en større sum penge på een gang som 18-årig og hvordan man forholder sig til det. Men i min verden gør det ikke en forskel for selve læringen om beløbet er 20.000 eller 50.000 kr. :)

Meget enig og :ditto

Og så er jeg faktisk i mod de der KÆMPE beløber til de små 18årige pus :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig og :ditto

Og så er jeg faktisk i mod de der KÆMPE beløber til de små 18årige pus :rolleyes

Malivas og Logans konti kan først udbetales når de fylder 21 år, og med vores accept. Hvis vi mener at de først er klar ved 23/25 år, så skal vi bare tage kontakt til bankrådgiveren, og få den forlænget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.