Barbamama

Lak på sølvting?

11 indlæg i dette emne

Valdemars første sut er forsølvet. Men den er faktisk sjældent særlig pæn, for jeg pudser den ikke ret tit, af frygt for at slide på den (og lidt fordi jeg er doven :whistling)

Så læste jeg et sted, at man kan få en slags lak på sølvting, så de ikke længere skal pudses og i øvrigt holder bedre.

Har nogen mon erfaring med det? Eller kloge formodninger om, om det er dumt/smart eller overhovedet muligt nu flere år efter at den blev forsølvet?

Del dette indlæg

Hmm, så vidt jeg kan se, så laver Fredberg i Ålborg forsølvninger med lak - måske man kunne spørge dem, om det kunne være en ide?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm jeg kan ikke finde nogen Fredberg i Aalborg? :chin:

Edit: Har fundet det. Flot - den ligger lige i centrum i min hjemby og har gjort det hele mit liv :D Jeg havde bare ikke lige opdaget at de hed fredberg ;) Har skrevet til dem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må gerne lige opdatere når de har svaret dig. :)

Jeg har selv en forsølvet orkidé fra min brudebuket der er ved at blive lidt rødlig.. og jeg tør ikke rigtig pudse den af frygt for at den knækker.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal nok give update :balloons

Jeg skrev en mail og fik prompte svar, men hun ville vende tilbage mandag, for hun var usikker på om lakering på "gammel" forsølving ville blive godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der i sammenhæng med dette nogen der kender nogen i Nordsjælland/Kbh der laver forsølvning af sutter billigt? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der i sammenhæng med dette nogen der kender nogen i Nordsjælland/Kbh der laver forsølvning af sutter billigt? :)

Ellers kan jeg godt anbefale at kigge på fyn/Jylland og så sende dertil. De er ofte billigere og virkelig søde.... der var ingen overhovedet på Sjælland der ville forsølve min blomst, så måtte sende til Fyn og det gik så godt så godt. . :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der svar :) Hun skriver, at den sagtens kan lakeres og at oppudsning og lakering koster 650 inkl porto :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super. Vil dog lige overveje det lidt. Men dejligt at vide at det kan lade sig gøre.. dog synes jeg det lyder lidt dyrt.. er ret sikker på jeg i sin tid gav ca det samme for selve forsølvningen af min blomst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det koster en del men betyder oppudsning ikke også, at der kommer nyt sølv på?

Jeg ved i øvrigt ikke om prisen for en blomst er det samme som for sutten, det spurgte jeg ikke om :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det koster en del men betyder oppudsning ikke også, at der kommer nyt sølv på?

Jeg ved i øvrigt ikke om prisen for en blomst er det samme som for sutten, det spurgte jeg ikke om :)

Pas det ved jeg egentlig ikke. I så fald giver det jo meget god mening..

Og nej det er jeg med på.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER