Solberg

Hvilken ferie skal vi vælge?

8 indlæg i dette emne

Altså jeg er kommet i en forkælet situation, som jeg, eller rettere min bedre halvdel og jeg ikke kan blive enige om.

Min mand er planlæggertypen og jeg er det stik modsatte. Ferie er altid et issue, vi kan tale, skændes, diskutere hver gang vi ikke lige har andet på tapetet, hvilket er ret tit. Karsten begynder at tale om, hvor vi skal hen på sommerferie i 2012 før vi er kommet afsted på ferie i 2011 og stod det til ham, havde vi lagt planer for de næste 10 år. Nå men al det planlægning kan jeg ikke ha´, men er dog begyndt at vænne mig til, vi bestiller næste års sommerferie, så snart vi kommer hjem fra den netop afholdte sommerferie.

Nå men sidste år bestilte vi så 14 dage til Egypten med all inclusiv, som vi skulle have været afsted på til sommer. Så blev der uroligheder i Egypten, og nej så ville min mand ikke gå at glæde sig til noget han ikke kunne være sikker på kunne blive til noget. Heller ikke selvom alt nu ser ud til at være fredeligt. Nå men jeg siger vi kan finde ud af noget andet, selvom jeg selv synes det er lidt skørt. VI beslutter os så for en tur til Tyrkiet og jeg begynder at glæde mig. Men det holder ikke længe for så begynder min mand at ville lave det om igen :prik :prik :prik . Nå men nu synes han pludselig det hele er lidt for dyrt. Og ja tyrkietferien er nok 5000 dyrere end den vi først havde købt, men vi har ikke en speciel stram økonomi, men kan samtidig heller ikke bare købe hvad vi har lyst til. Vi plejer bare at spare op til ferie og ja vi har egentlig pengene, men min mand tænker hele tiden på, tænk nu hvis bilen gik i stykker. Tænk hvis tørretumbleren gjorde og jeg skal komme efter dig. Nå, men alt dette er jeg ret træt af, og nu har jeg fundet en anden løsning vi kunne vælge. Hvis vi dropper ferien til sommer, kan vi komme tre uger på camping i hytte eller lejet campingvogn og så tage fem dage på storbysferie til Rom, Paris eller lignende og samtidig gøre det 8000 billigere end ferien til Tyrkiet. Storbysferien bliver så uden børn, men hvor vores drenge så er på ferie hos farfar og farmor. Men hvad skal vi vælge?

Det skal lige siges, at vi i påsken skal 12 dage til Sydfrankrig alle fire, så jeg synes egentlig ikke børnene bliver snydt for ferie.

Tak fordi du læste med i dette meget lange feriehysteri:-)

Hanne

Del dette indlæg

Hehehehehe, jeg føler med din mand, jeg minder nok lidt om ham. :rolleyes Men jeg føler også med dig, for jeg ved selv hvor streng og irriterende, jeg kan være :P

:btopic

Hvad gik dit spørgmål på? Om I skulle vælge Egypten, Tyrkiet eller camping + storby? Eller hvilken storby I skulle vælge?

Jeg ville nok vælge Egypten, hvis det var mig. Jeg tror på, at der er roligt igen, og jeg fornemmer at det er "mellemløsningen" rent økonomisk. Og jeg ville personligt selv helt vildt gerne til Egypten. :glad

Hvis valget er truffet at I skal på camping og storbyferie, så synes jeg at Rom er et fantastisk bud. Var rundt i Europa sidste sommer og besøgte flere af de Europæsiske storbyer og Rom lå helt klart blandt favoritbyerne! Jeg blev dog også ret forelsket i Edinburgh og London. Jeg synes personligt slet ikke at Paris kan hamle op med de andre storbyer, men sådan er vi jo så forskellige. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker egentlig bare at det må være et dejligt problem at have ;-)

Jeg ville nok vælge campingvognen og så en voksen tur til Paris...

God ferie...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj- bliver helt misundelig :P

Ej, jeg tror også jeg ville hoppe med på campingturen. Det er super hyggeligt synes jeg- specielt når man har børn, så er det lettere at finde nogen at lege med :) Og en voksen-storbyferie bagefter lyder da bare alletiders, for ikke at tale om 12 dage i Sydfrankrig :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også vælge camping, og derefter par-ferie i en storby...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre..... camping for ungerne, og storby-ferie for de voksne :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle besvarelserne. Egypten er desværre (i mine øjne) helt ude. Min mand mener det er alt for farligt og nu ved man aldrig hvad der kan ske og :blabla . Nå men derfor var spørgsmålet Tyrkiet eller camping og parferie. Tror også jeg hælder mest til den med to ferier,,,,,,,elsker camping og elsker også parferie med min mand. Har desuden aldrig prøvet en parferie mere end to dage, så fem dage ville være luksus ud over det almindelige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder rigtigt lækkert med både familiecamping og par-storbyferie, det ville klart være mit valg, og jeg synes, at i på den måde får rigtig meget ferie for pengene :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER