lpd

Svømmehal

20 indlæg i dette emne

Det er lidt pinligt at spørge om, men jeg har ikke været i en svømmehal siden 6. klasse ;)

Er det godt som gravid? Altså kan jeg bare tage i svømmehallen alene og svømme baner (hedder det ikke det?)?

Jeg vil helst ikke følges med en veninde, da jeg synes det er meget grænseoverskridende at skulle stå helt nøgen, jeg har det svært nok med min krop i forvejen.

Ved godt det sikkert er vildt dumme spørgsmål, men håber I vil svare. Jeg håber at kunne gøre det til en god vane så jeg også kan tage baby med til svømning til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var skønt at komme i svømmehallen da jeg var gravid. Det var rart at være vægtløs lidt :p :lol Men det er jo også en rigtig god motionsform, hvor den ekstra vægt ikke gør det mere besværligt. Meget skånsomt! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af sti af sted med dig ;) Det er super godt for din gravide krop at komme ud at svømme :)

Hvis du har bækken skal du dog holde igen med brystsvømning. Men ellers kan du bare svømme som du har lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens tage i svømmehallen selv og svømme baner. Jeg synes det har været SKØNT! Det er en god og skånsom måde at få motion på :) Og som sagt er der ingen begrænsninger i svømmestil, med mindre du har problemer med bækkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja det er det bedste :) I "min" svømmehal er der varmvandsbassin, åh det er godt til den ømme krop :)

Der er forresten også familiebad hvor man er på alm badeværelse ALENE ;) Der går jeg altid (sammen med mand og barn).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for så hurtige svar piger. Er det ikke underligt at gå derind alene? Måske er det bare fordi jeg er nervøs og ikke helt ved "hvordan man gør" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja afsted med dig :)

Det var noget nær det bedste for mig og min bækkenløsning (hvor man self. bare skal være påpasselig med brystsvømning).

Det eneste, du skal være obs på, er at man fraråder gravide at gå i boblebad. Mener det er noget med, at de er bakteriebomber uden lige, så det er ikke så godt.

Og nej, det er ikke mærkeligt at gøre alene.. det er der masser af mennesker, der gør :) det er bare ud og svømme nogle baner eller sidde og nyde varmen i varmtvandsbassinet (hvis de har sådan et).. åh, mums :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk den mest optimale motionsform for gravide....

Hvis du har bækkenløsning skal du svømme brystsvømning med overkroppen og crawl med underkroppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for så hurtige svar piger. Er det ikke underligt at gå derind alene? Måske er det bare fordi jeg er nervøs og ikke helt ved "hvordan man gør" :D

 

Jeg synes aldrig det har været underligt. Langt de fleste svømmer alene, der hvor jeg svømmer. Det er jo ikke ligefrem den motionsform, der opfordrer mest til samtaler undervejs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes aldrig det har været underligt. Langt de fleste svømmer alene, der hvor jeg svømmer. Det er jo ikke ligefrem den motionsform, der opfordrer mest til samtaler undervejs :D

Hhahahahhaha :lolhit der fik jeg lige spruttet kaffen udover det hele :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh nu ender det jo med jeg godt tør kaste mig ud i det!

Jeg har heldigvis ikke bækkenløsning.

Næste udfordring: hvor finder jeg en badedragt med plads til maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nej, jeg ville nok ikke kunne sige noget, jeg har brug for en iltmaske bare jeg skal gå på trapper haha :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte i ønskebørn, men jeg er meget overvægtig oveni, så der var sgu ikke plads til mere mave end jeg havde i forvejen ;) men du kan jo prøve der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hhahahahhaha :lolhit der fik jeg lige spruttet kaffen udover det hele :lol

 

Hahaha sorry :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh nu ender det jo med jeg godt tør kaste mig ud i det!

Jeg har heldigvis ikke bækkenløsning.

Næste udfordring: hvor finder jeg en badedragt med plads til maven?

 

Jeg købte en tankini ved Mamalicious. Det var jeg rigtig glad for, for der skal man ikke have det hele af, når man skal på toilet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en over nettet fra mammalicious eller hvad det nu hedder. Synes den er stor i størrelsen.

Jo tidligere du begynder at svømme, jo bedre vil det gøre din krop sidst i graviditeten. :) God fornøjelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen tøser... Nu har jeg alligevel lokket en veninde med, så måjeg styre min forfængelighed lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede at komme i svømmehallen imens jeg ventede den bette :)

Især varmtvands bassinet var et hit :)

Så spring ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg svømmer alene i svømmehallen to gange om ugen, både som gravid og ikke gravid. Så jeg synes ikk det lyder mærkeligt ;-)

Jeg har købt en Adidas bikini, sådan en med shorts og top så jeg ikk flasher det hele. Jeg kunne ikk finde en badedragt jeg ku li, og der var også et virkelig lille udvalg synes jeg. Bikinien er fra sportsmaster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt pinligt at spørge om, men jeg har ikke været i en svømmehal siden 6. klasse ;)

Er det godt som gravid? Altså kan jeg bare tage i svømmehallen alene og svømme baner (hedder det ikke det?)?

Jeg vil helst ikke følges med en veninde, da jeg synes det er meget grænseoverskridende at skulle stå helt nøgen, jeg har det svært nok med min krop i forvejen.

Ved godt det sikkert er vildt dumme spørgsmål, men håber I vil svare. Jeg håber at kunne gøre det til en god vane så jeg også kan tage baby med til svømning til den tid :)

Altså indtil for knap 5 uger siden svømmede jeg faktisk 1-2 gange om ugen :)

Jeg havde det så godt bagefter :) jeg var træt, men havde det super :)

Jeg begyndte at svømme fordi jeg ikke længere kunne holde til at træne i et fitness center, jeg fik det rigtig hurtigt meget skidt. Så det droppede jeg

Heldigvis fik jeg lokker kæresten med en tur en svømmeren :)

Jeg købte en tankini i mammalicious og har kunne have den på under hele graviditeten.

Jeg stoppede fordi jeg til sidst synes det blev så hårdt allerede efter 3 baner og blev ved at ligge på uret.

Nu går jeg så nogle ture i stedet, ikke lange, men bare lige så jeg får kroppen og maven rørt :)

Jeg regner med at begynde at svømme igen efter min graviditet (når man må igen)

God svømmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER