Oprettet September 15, 2015 jeg er ved at blive godt træt af det. Jeg synes ammetøj er det grimmeste og kedeligste i verden til priser der kan få min bank rådgiver til at hive sig i håret! Det meste er oven i købet kombi mellem vente og amme og skåret så det fremhæver maven og hvem gider ligne en gravid EFTER fødslen?! Nå men piger :help hvor finder jeg ammetøj der er pænt, spændende og ikke koster 600kr (jeg skal jo bruge en halv ny garderobe ) Jeg har basis toppe og t-shirts men mangler langærmede pæne bluser (ikke skjorter jeg aner ikke engang hvor vores strygejern er) uden striber <_< (alt ammetøj skal åbenbart have striber) og kjoler. Jeg gider ikke ligne en kone når jeg har født! Desuden skal jeg jo have noget pænt til julefrokost, jule tam tam, jule aften, nytårsaften og barnedåb. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg har haft en del i mamalicious som jeg syntes var ok pænt også efter fødsel. Mama by stroom blev jeg hurtigt træt af for det var et lycra bomuldshelvede.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg har haft en del i mamalicious som jeg syntes var ok pænt også efter fødsel. Mama by stroom blev jeg hurtigt træt af for det var et lycra bomuldshelvede.... Jeg kan finde nogle basis bluser på mamalicius og en kjole (som er udsolgt i min størrelse) resten er enten for dyrt eller ikke mig :( Men mamalicius er helt klart det mest spændende. Jeg troede strutshop havde et godt udvalg, men der blev jeg slemt skuffet. By stroom er ganske enkelt slet ikke mig. Hvis det kostede 50 og 100 kr ville jeg måske købe det i mangel på bedre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg kan finde nogle basis bluser på mamalicius og en kjole (som er udsolgt i min størrelse) resten er enten for dyrt eller ikke mig :( Men mamalicius er helt klart det mest spændende. Jeg troede strutshop havde et godt udvalg, men der blev jeg slemt skuffet. By stroom er ganske enkelt slet ikke mig. Hvis det kostede 50 og 100 kr ville jeg måske købe det i mangel på bedre. Hold evt øje med mamashop.dk de kører engang i mellem kampangepriser. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Hold evt øje med mamashop.dk de kører engang i mellem kampangepriser. Det hjælper ikke så meget når jeg ikke kan lide det ;) jeg ved godt jeg er kræsen men vil ikke købe noget bare for at købe noget. Så kan jeg købe 4 kedelige ammebluser fra mamalicius og nøjes. Men jeg har ikke opgivet at finde noget endnu! Der MÅ være noget derude!!! Ellers må jeg skabe et navn indenfor ammetøj ;) der er tydeligvis et alt for lille udvalg til alt for høje priser! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Det hjælper ikke så meget når jeg ikke kan lide det ;) jeg ved godt jeg er kræsen men vil ikke købe noget bare for at købe noget. Så kan jeg købe 4 kedelige ammebluser fra mamalicius og nøjes. Men jeg har ikke opgivet at finde noget endnu! Der MÅ være noget derude!!! Ellers må jeg skabe et navn indenfor ammetøj ;) der er tydeligvis et alt for lille udvalg til alt for høje priser!En skam jeg er færdig med at få børn ellers havde jeg helt sikkert bakket op om et pænt men billigt brand ammetøj! Og ja der må vel være noget et sted. Pomkins de Paris laver også noget men det er dyyyyrt... Og ja man skal have noget man føler sig tilpas i det andet er træls. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Mht pænt til julefrokost osv, så vil jeg anbefale, at du kigger på Anna Field på Zalando. Det er ikke ammetøj, men min erfaring er, at noget af det er ammevenligt. Jeg har selv købt denne: https://m.zalando.dk/anna-field-sommerkjoler-red-an621c0nx-g11.html Til dåb og jul. Den er fuldstændig som en ammekjole rent praktisk med at man kan trække ned og skubbe stoffet (giver det mening :rolleyes) men er IMO pæn og ikke konet :) Jeg har den faktisk også i både blå og bordeaux med lange ærmer :blush Men ellers er stort set alt mit ammetøj fra mamalicious, en del købt inden fødslen, mens de havde nogle 20% kampagner. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg har noget ammetøj... men bruger ofte bare noget der kan åbnes/krænges ned... Har to sorte ammetoppe fra mamalicious, dem bruger jeg meget med en cardigan over. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg brugte ikke ammetøj (jo een bluse) på trods af at jeg ammede i 2 år. Jeg har altid (gravid, ammende eller "normal") en stropbluse inderst. Og så bare alm bluser over. Når jeg så skulle amme, rullede jeg alm bluse op (og maven var så dækket af stropbluse) og stropblusen ned under babs og så var der serveret. Jeg synes slet ikke at det var besværligt eller træls, og det bedste var, at jeg følte mig godt tildækket :super Bare lige et fif :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg brugte ikke ammetøj (jo een bluse) på trods af at jeg ammede i 2 år. Jeg har altid (gravid, ammende eller "normal") en stropbluse inderst. Og så bare alm bluser over. Når jeg så skulle amme, rullede jeg alm bluse op (og maven var så dækket af stropbluse) og stropblusen ned under babs og så var der serveret. Jeg synes slet ikke at det var besværligt eller træls, og det bedste var, at jeg følte mig godt tildækket :super Bare lige et fif :) Det fungerer bare ikke for mig. Prøvede ved Mie men der var bare alt for meget stof. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Mht pænt til julefrokost osv, så vil jeg anbefale, at du kigger på Anna Field på Zalando. Det er ikke ammetøj, men min erfaring er, at noget af det er ammevenligt. Jeg har selv købt denne: https://m.zalando.dk/anna-field-sommerkjoler-red-an621c0nx-g11.html Til dåb og jul. Den er fuldstændig som en ammekjole rent praktisk med at man kan trække ned og skubbe stoffet (giver det mening :rolleyes) men er IMO pæn og ikke konet :) Jeg har den faktisk også i både blå og bordeaux med lange ærmer :blush Men ellers er stort set alt mit ammetøj fra mamalicious, en del købt inden fødslen, mens de havde nogle 20% kampagner. Jaaaahhh :yay der ramte du plet :p hvad str. har du købt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg brugte ikke ammetøj (jo een bluse) på trods af at jeg ammede i 2 år. Jeg har altid (gravid, ammende eller "normal") en stropbluse inderst. Og så bare alm bluser over. Når jeg så skulle amme, rullede jeg alm bluse op (og maven var så dækket af stropbluse) og stropblusen ned under babs og så var der serveret. Jeg synes slet ikke at det var besværligt eller træls, og det bedste var, at jeg følte mig godt tildækket :super Bare lige et fif :) Jeg gjorde og gør præcis det samme :)Har endnu ikke fundet noget pænt ammetøj af nogen art! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg har noget ammetøj... men bruger ofte bare noget der kan åbnes/krænges ned... Har to sorte ammetoppe fra mamalicious, dem bruger jeg meget med en cardigan over. Jeg har også 5-6 toppe. Så overvejer om jeg skal købe nogle fine tunikaer med knapper :chin: det kunne godt gå! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Hmm jeg har købt en smule gravid tøj i H&M som jeg synes er fint nok...har bla. 2 trekvart ærmede ensfarvet bluser en i sort og en mørke blå...men ellers har jeg bare købt fx en cardigan en str større end jeg normalt bruger som jeg er glad for...og bruger den også som ikke gravid...med hensyn til priser så har de ofte noget til 20 eller 30 kr...har en ok pæn kjole jeg gav 20 kr for sidste år da jeg var gravid og den kan godt gå an til julefrokost eller lignende... Håber du finder noget for er helt enig meget gravid og amme tøj er Mega dyrt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jaaaahhh :yay der ramte du plet :p hvad str. har du købt? :super Jeg har købt en 38, som sidder tæt men pænt (synes jeg da selv :D) Så jeg vil sige at det er sådan liiiige til den store side måske, men ikke meget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Purløg og persille har meget lækkert! Men det er i den lidt dyre ende (jeg fik 4 bluser derfra i fødselsdagsgave i søndags Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Gad vide om den ville 'virke' for os som har lidt mere mave end gennemsnittet? Hvad tænker du? Tjah, nu kan jeg ikke huske hvor meget mere mave end gennemsnittet du har ;) Men jeg har selv en topmave på lige ca. en meter, og det synes jeg fungerer fint. :) Men den er måske lige lidt kortere end man umiddelbart skulle tro, og hvis der så går noget stof til maven, så bliver den måske lige lidt kortere igen. :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 :super Jeg har købt en 38, som sidder tæt men pænt (synes jeg da selv :D) Så jeg vil sige at det er sådan liiiige til den store side måske, men ikke meget :) Ok super! Så tror jeg str 38 passer, jeg satser (str 36 er udsolgt, så det er ikke en mulighed alligevel :D ) vækslede mellem 38 og 40. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Hmm jeg har købt en smule gravid tøj i H&M som jeg synes er fint nok...har bla. 2 trekvart ærmede ensfarvet bluser en i sort og en mørke blå...men ellers har jeg bare købt fx en cardigan en str større end jeg normalt bruger som jeg er glad for...og bruger den også som ikke gravid...med hensyn til priser så har de ofte noget til 20 eller 30 kr...har en ok pæn kjole jeg gav 20 kr for sidste år da jeg var gravid og den kan godt gå an til julefrokost eller lignende... Håber du finder noget for er helt enig meget gravid og amme tøj er Mega dyrt... Jeg har købt nogle ammetoppe i H&M bare i sort, jeg er normalt ret godt tilfreds med H&M men synes godt nok deres amme udvalg er fesent :p især på webshoppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Purløg og persille har meget lækkert! Men det er i den lidt dyre ende (jeg fik 4 bluser derfra i fødselsdagsgave i søndags Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg brugte ikke ammetøj (jo een bluse) på trods af at jeg ammede i 2 år. Jeg har altid (gravid, ammende eller "normal") en stropbluse inderst. Og så bare alm bluser over. Når jeg så skulle amme, rullede jeg alm bluse op (og maven var så dækket af stropbluse) og stropblusen ned under babs og så var der serveret. Jeg synes slet ikke at det var besværligt eller træls, og det bedste var, at jeg følte mig godt tildækket :super Bare lige et fif :) Jeg gør præcis det samme, gider ikke betale i dyre domme for ammetøj som jeg ikke syntes er pænt :)Jeg syntes at det var noget bøvl ved Albert, men denne gang kører det bare med almindeligt tøj :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Bluser med flagermusærmer er det jeg bruger. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg er bare helt enig i at udvalget af ammetøj er virkelig kedeligt! Jeg støtter op om at finde almindelige kjoler i Jersey stof som man kan hive ned. Det gjorde jeg til dåben. Der er zalando ret god... Og så vil jeg også sige purløg og persille www.purlogogpersille.dk . Ja, de er lidt dyre, men synes også der er pænere tøj imellem. Og ellers kig på www.seraphine.com (purløg og persille har også lidt af det mærke i ders shop). De bluser jeg har derfra er rigtig lækre i kvalitet. Jeg har nogle flagermus trøjer og to trøjer med fin v-udskæring. Man skal selvfølgelig bare huske at det kommer fra England, så retur kan godt blive lidt dyrt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2015 Jeg er bare helt enig i at udvalget af ammetøj er virkelig kedeligt! Jeg støtter op om at finde almindelige kjoler i Jersey stof som man kan hive ned. Det gjorde jeg til dåben. Der er zalando ret god... Og så vil jeg også sige purløg og persille www.purlogogpersille.dk . Ja, de er lidt dyre, men synes også der er pænere tøj imellem. Og ellers kig på www.seraphine.com (purløg og persille har også lidt af det mærke i ders shop). De bluser jeg har derfra er rigtig lækre i kvalitet. Jeg har nogle flagermus trøjer og to trøjer med fin v-udskæring. Man skal selvfølgelig bare huske at det kommer fra England, så retur kan godt blive lidt dyrt... Tak :kiss kigger lige på det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 16, 2015 Jeg var i H&M for et par uger siden og fandt intet jeg ville eje om jeg så fik det smidt i nakken.... Jeg har kigget lidt på Asos som jeg bruger rigtig meget når jeg ikke er gravid, de har nogle fine ting til overskuelige priser synes jeg Del dette indlæg Link to post Share on other sites