Guest

Integrationsprojekt med flygtninge og danskere

34 indlæg i dette emne

Som nogle har set i en anden tråd hvor jeg samler ind til en syrisk familie i Oskars børnehave, så har jeg fået en ide til et projekt som jeg sætter i værk sammen med frivillighedscenteret i Greve kommune. Men jeg har brug for hjælp!

Ideen kom sig af, at jeg havde en af flygningefamilierne på besøg til en legeaftale og havde rigtig svært ved at finde fælles fodfæste med moderen som er smadder sød. Men hvordan får man en god dialog igang uden det bliver kunstigt? 

Så kom jeg til at tænke på min hobby - krea! At sy! Ideen går ud på i samarbejde med kommunen og frivillighedcenteret at få fat i kvinderne som er flygtet hertil med børn og byde dem velkommen til danmark med krea.

Kjærgaard symaskiner har tilbudt nogle maskiner til 300 kr og vil så smide ekstra ting i til det gode formål så jeg mangler jeres hjæp. Frivillighedscenteret har ingen penge men 900 kr er jo overskueligt og så vil jeg skrive til diverse webshops om mønstre og stoffer og ellers høre diverse stofgrupper om de vil donere. Men hvis i kan undvære lidt håndører - om det er en 20'er eller mere så samler jeg ind via mobilepay på 42127738 til dette. Håber i kan hjælpe

Jeg har allerede fået god hjælp fra Kjærgaard symaskiner og Kreabylully har også meldt sig på banen med donationer. Hvis I kan undvære 5 kr eller mere så modtager jeg meget gerne. Jeg har allerede via facebook fået 3 donationer der har muliggjort indkøb af den ene maskine som kommer til at stå på frivillighedscenteret. 

Jeg modtager også meget gerne donationer til formålet hvis I har mønstre, stof, sakse, eller andre ting til formålet. Det kan også være garn eller strikkepinde. 

Håber I vil bakke op om dette :lovebk

Del dette indlæg

Ej et godt initiativ. :)

Jeg vil gerne støtte :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej et godt initiativ. :)

Jeg vil gerne støtte :)

Tusind tak - Alt hjælp værdsættes om det er lidt eller meget. Tænker det er et fedt projekt at sætte i værk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faktisk lige fået en symaskine til din flygtningefamilie i dag :) Ved ikke hvad det er for en, men I kan måske bruge den...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har faktisk lige fået en symaskine til din flygtningefamilie i dag :) Ved ikke hvad det er for en, men I kan måske bruge den...

Ej hvor fedt - på den måde kan vi nå ud til flere end bare den ene familie.... men skid pokker i hvilken maskine det er - jeg skal nok få liv i den :D

Du er da for sej med alle de ting du får samlet sammen. STOR tak til dig :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor fedt - på den måde kan vi nå ud til flere end bare den ene familie.... men skid pokker i hvilken maskine det er - jeg skal nok få liv i den :D

Du er da for sej med alle de ting du får samlet sammen. STOR tak til dig :respekt

Har faktisk så meget nu, at jeg overvejer et smut ud til dig i løbet af ugen, da jeg nok ikke kan have det hele på en gang :D

Har forresten lige tjekket maskinen. Der står Consul 1000 på den. Ved ikke om det siger dig noget?

Og så har jeg vist lidt stofrester liggende i gemmerne jeg kan tage med også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har faktisk så meget nu, at jeg overvejer et smut ud til dig i løbet af ugen, da jeg nok ikke kan have det hele på en gang :D

Har forresten lige tjekket maskinen. Der står Consul 1000 på den. Ved ikke om det siger dig noget?

Og så har jeg vist lidt stofrester liggende i gemmerne jeg kan tage med også :)

Jeg er hjemme torsdag og fredag så der kommer du bare og ellers kan du sætte det i vorea garage.

Kender ikke lige maskinen men det går nok :super:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt initiativ! Jeg har sendt dig en hilsen :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg spurgte et asylcenter om hvor jeg kunne aflevere tøj/sko/legetøj, fik jeg svaret - i containere. Kender I nogle som kan/vil aftage tøj til barn, kvinde, mand, samt legetøj? Bor på Sjælland. Kører gerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg spurgte et asylcenter om hvor jeg kunne aflevere tøj/sko/legetøj, fik jeg svaret - i containere. Kender I nogle som kan/vil aftage tøj til barn, kvinde, mand, samt legetøj? Bor på Sjælland. Kører gerne.

Det lyder godt nok spøjst :blink

Hvad med Sandholm?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan aflevere til mig. Jeg samler ind i en anden tråd til en flygnningefamilie i oskars børnehave. De har børn i alderen 5-8 og 10. Det familien ikke kan bruge aftaaftager frivillighedscenteret som koordinerer med kommunen om flygninge i greve.

Jeg bor i greve tæt ved afkørsel nord. Du har mit nummer i øverste første indlæg. Spøjs holdning det asylcentre havde

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt initiativ! Jeg har sendt dig en hilsen :biglove

De er modtaget. Tusind tak <3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helle, jeg vil gerne pakke en pose med gode stofrester til dig, hvis du vil sende mig din adresse med PM:) smukt initiativ.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan aflevere til mig. Jeg samler ind i en anden tråd til en flygnningefamilie i oskars børnehave. De har børn i alderen 5-8 og 10. Det familien ikke kan bruge aftaaftager frivillighedscenteret som koordinerer med kommunen om flygninge i greve.

Jeg bor i greve tæt ved afkørsel nord. Du har mit nummer i øverste første indlæg. Spøjs holdning det asylcentre havde

Kan jeg aflevere det engang i næste uge? For da har min familie også sorteret og så har jeg mere :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helle, jeg vil gerne pakke en pose med gode stofrester til dig, hvis du vil sende mig din adresse med PM:) smukt initiativ.

Har sendt pm

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan jeg aflevere det engang i næste uge? For da har min familie også sorteret og så har jeg mere :-)

Helt sikkert. Du skriver bare

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bor selv i området. Kan skrive på Facebook om der er nogen, der ligger inde med stoffer etc, som de vil donere? Ved ikke om det vil give noget, men vil godt prøve?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bor selv i området. Kan skrive på Facebook om der er nogen, der ligger inde med stoffer etc, som de vil donere? Ved ikke om det vil give noget, men vil godt prøve?

Meget gerne

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget gerne

Done!

Har du evt. prøvet køb salg gives væk Greve gruppen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der en, der har meldt sig på mit fb-opslag og vil komme forbi mit arbejde i løbet af næste uge med nogle ting - jeg ved dog ikke hvad :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der en, der har meldt sig på mit fb-opslag og vil komme forbi mit arbejde i løbet af næste uge med nogle ting - jeg ved dog ikke hvad :)

Det lyder dejligt. Jeg tager alt krea, så det er super. Sender en PM med min adresse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

VILDT - har lige modtaget denne mail fra direktøren fra stof 2000

Kære Helle Kold Nielsen,

Tak for din mail.

Jeg tænker dit mellemnavn er helt forkert?, for her er der jo tale om varme hænder.

Vi vil gerne hjælpe!

Jeg har i dag bedt mine medarbejdere i Odense samle varer, som kan tilgå jeres projekt. Og dertil har jeg bedt vor reparations afdeling om at fremfinde
2 gode brugte overlocks - og istandsætte dem bedst muligt. Sådanne maskiner kræver jo lidt tillæring, som du sikkert ved – men lad os give det en chance!

Jeg tror og håber, at vi allerede i næste uge, kan sende varerne med vor normale transport til Waves, hvor du kan afhente varerne hos vor butikschef Lise.
Hun har overfor mig også indikeret, at hun måske selv har en maskine - der kan hjælpe jer.

Jeg har sendt din mail til Lise også, så hun ved hvor hun kan kontakte dig!

Held og lykke, jeg tror vi er mange der gerne vil hjælpe i Danmark!

Med venlig hilsen/ Best regards

Jørgen Andsbjerg
Adm direktør / CEO
Stof 2000

Del dette indlæg

Annonce ♥

VILDT - har lige modtaget denne mail fra direktøren fra stof 2000

Kære Helle Kold Nielsen,

Tak for din mail.

Jeg tænker dit mellemnavn er helt forkert?, for her er der jo tale om varme hænder.

Vi vil gerne hjælpe!

Jeg har i dag bedt mine medarbejdere i Odense samle varer, som kan tilgå jeres projekt. Og dertil har jeg bedt vor reparations afdeling om at fremfinde

2 gode brugte overlocks - og istandsætte dem bedst muligt. Sådanne maskiner kræver jo lidt tillæring, som du sikkert ved – men lad os give det en chance!

Jeg tror og håber, at vi allerede i næste uge, kan sende varerne med vor normale transport til Waves, hvor du kan afhente varerne hos vor butikschef Lise.

Hun har overfor mig også indikeret, at hun måske selv har en maskine - der kan hjælpe jer.

Jeg har sendt din mail til Lise også, så hun ved hvor hun kan kontakte dig!

Held og lykke, jeg tror vi er mange der gerne vil hjælpe i Danmark!

Med venlig hilsen/ Best regards

Jørgen Andsbjerg

Adm direktør / CEO

Stof 2000

Åh! Jeg bliver så varm i hjertet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow altså, hvor er det bare fantastisk!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er helt igennem fantastisk og jeg er næsten tom for ord. Ved slet ikke hvad jeg skal skrive til direktøren som tak. Men det er bare super fedt  :loveshower

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER