Oprettet September 3, 2015 Nu står vi og overvejer kraftigt at sku have investeret i en microovn - vores arvede microovn har længe været en saga blot men nu er behovet igen opstået for at bruge den til mere end bare micropop, så hvad vil i kloge damer anbefale når man skal varme flasker og på et senere tidspunkt varme mad og grød til den lille... På forhånd tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi har en Obh, kan ikke huske modellen, finder jeg lige ud af :) vi gav 300 kr sidste år, da Bilka havde fødselsdag :) Edit : https://www.bilka.dk/elektronik/kombi--og-mikroboelgeovne/mikroboelgeovne/obh-delta-mikroovn-20l-7503/p/100187713?event=32&point=12 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Den ser fin ud!! Det ku være fint at få den til 300 kr Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi har også bare en billig en - kan ikke huske mærket. Jeg tror den hedder 17 liter og vores flaske sterialisator kan liiiiige akkurat komme ind i den. Hvis man regner med at skulle bruge sådan en, så er det meget godt at tænke ind, at den skal kunne være der. Omvendt er ovnen så lille, at vi har haft den med i sommerhus. Lidt bizart at have mik'eren med på ferie, men man skal jo ikke gå ned på udstyr... ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi har også bare en billig en - kan ikke huske mærket. Jeg tror den hedder 17 liter og vores flaske sterialisator kan liiiiige akkurat komme ind i den. Hvis man regner med at skulle bruge sådan en, så er det meget godt at tænke ind, at den skal kunne være der. Omvendt er ovnen så lille, at vi har haft den med i sommerhus. Lidt bizart at have mik'eren med på ferie, men man skal jo ikke gå ned på udstyr... ;) Haha det ku jeg også have fundet på - det ville jo være træls med ekstra arbejde når man er på ferie! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi har også bare købt en i Bilka. Vores er Melissa, deres eget mærke. Kan ikke huske hvad vi gav, men den kan hvad vi har brug (= varme rester og lave popcorn :LOL) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Husk paa, at mikroovne oedelaegger naeringsvaerdierne i maden, darlings. Og at poserne med mikropops har fluorstoffer inderst. Ikke at jeg skal praedike og jeg kan godt se det smarte i saadan en til at sterilisere flasker med :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Husk paa, at mikroovne oedelaegger naeringsvaerdierne i maden, darlings. Og at poserne med mikropops har fluorstoffer inderst. Ikke at jeg skal praedike og jeg kan godt se det smarte i saadan en til at sterilisere flasker med :balloons Ja, men det er godt nok smart i en håndevendig. Vi bruger den egentlig også mest til at Jesper genopvarmet sin kaffe :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Vi havde en fancy pancy micro/mini ovn - den kunne alt muligt. Men Øj den var STOR fordi den havde ovn funktion - det ville jeg klart vælge fra. Nu kylede vi så vores ud og har ikke planer om ny. Så jeg er ikke inde i mærker og sådan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Ja, men det er godt nok smart i en håndevendig. Vi bruger den egentlig også mest til at Jesper genopvarmet sin kaffe :P Det er heller ikke for at disse dem med mikroovn. Og saadan en kaffe... tja, den er sikkert fin og virker stadig, trods mikroovn :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Husk paa, at mikroovne oedelaegger naeringsvaerdierne i maden, darlings. Og at poserne med mikropops har fluorstoffer inderst. Ikke at jeg skal praedike og jeg kan godt se det smarte i saadan en til at sterilisere flasker med :balloons DTU har faktisk forsket omkring det, og detviser sig, at næringsindholdet er præcis det samme, når man opvarmer i mikroovn, som når man opvarmer på andre måder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Det er heller ikke for at disse dem med mikroovn. Og saadan en kaffe... tja, den er sikkert fin og virker stadig, trods mikroovn :PHaha ja... Han står sirligt og kværner bønnerne selv, hælder vand osv. Men den sidste kop skal ikke gå til spilde. Om han så skal varme den i microen dagen efter. Skørt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 DTU har faktisk forsket omkring det, og detviser sig, at næringsindholdet er præcis det samme, når man opvarmer i mikroovn, som når man opvarmer på andre måder :) Ok, jeg skal ikke kunne diskutere det, men der er nok ogsaa forskel paa at varme noget op kort end at tilberede det.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Haha ja... Han står sirligt og kværner bønnerne selv, hælder vand osv. Men den sidste kop skal ikke gå til spilde. Om han så skal varme den i microen dagen efter. Skørt! Ha ha, det er lidt skaegt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Vi har også bare købt en i Bilka. Vores er Melissa, deres eget mærke. Kan ikke huske hvad vi gav, men den kan hvad vi har brug (= varme rester og lave popcorn :LOL) Jeg kan se i det nye Bilka katalog at de har en rigtig fin melissa, men den koster bare 599 kr - og den er endda nedsat... Det ku være rart at finde en der var billigere... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Vi havde en fancy pancy micro/mini ovn - den kunne alt muligt. Men Øj den var STOR fordi den havde ovn funktion - det ville jeg klart vælge fra. Nu kylede vi så vores ud og har ikke planer om ny. Så jeg er ikke inde i mærker og sådan. Nej jeg er nemlig heller ik inde i hvad der er godt og hvilke der kan stirilisere osv... Og vil helst ikke få købt noget bras... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Vi har en smart sort en, som vi købte i den der el butik i Skjern, den overfor jem og fix (så vidt jeg husker bor du her i området?). Mener vi gav 600kr for den :) Jo jeg bor i faster, så Skjern ville jo være noget kortere at sku køre, fremfor Herning. Det ku da være at jeg sku smutte derind og kigge! Tak for rådet, jeg troede faktisk kun at de havde lamper.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 4, 2015 Køb en der er digital, altså med mulighed for at indtaste præcist den tid det skal have i stedet for den mere usikre drejeknap. Vores gik i stykker på et tidspunkt og der lånte vi en af mine forældre jeg var bare mega træt af ikke at kunne taste præcist ind :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2015 Køb en der er digital, altså med mulighed for at indtaste præcist den tid det skal have i stedet for den mere usikre drejeknap. Vores gik i stykker på et tidspunkt og der lånte vi en af mine forældre jeg var bare mega træt af ikke at kunne taste præcist ind :) Det skal vi helt sikkert have ja! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2015 Er der nogen som ved hvilke micro ovne der har plads til mam sutteflasker? For det ville være praktisk at ku sterilisere dem i den fremfor en sterilisator eller koge dem af som vi gør nu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 11, 2015 Det har de fleste, mange af dem har dog en kant der gør at man skal tilte flaske for at få den ind :) Jeg har endnu ikke været et sted hvor det ikke kunne lade sig gøre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites