Oprettet September 2, 2015 Er der noget som helst man skal tænke over når man er gravid og får influenza? Synes godt nok det rammer hårdt men baby er vel beskyttet? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Der er ikke så meget, du kan gøre. Baby tager ikke skade af influenzaen, men der er en lille forøget risiko for abort/for tidlig fødsel. Jeg havde selv influenza 2 gange under min graviditet (og jeg var ellers vaccineret <_< ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Jeg fik også influenza, og det var grusomt, men jeg snakkede med lægen og skulle ikke gøre noget, udover at ringe igen, hvis jeg blev ved med ikke engang at kunne holde væske nede (det kunne jeg ikke i ca. et døgn). God bedring :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Der er ikke så meget, du kan gøre. Baby tager ikke skade af influenzaen, men der er en lille forøget risiko for abort/for tidlig fødsel. Jeg havde selv influenza 2 gange under min graviditet (og jeg var ellers vaccineret <_< ) Tak for svar. Godt nok typisk at jeg ikke har haft influenza i flere år og så får jeg det nu jeg er gravid. Og er lige sluppet ud af abortrisikoen og nu vender den tilbage igen :boo Ej men altså Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Jeg fik også influenza, og det var grusomt, men jeg snakkede med lægen og skulle ikke gøre noget, udover at ringe igen, hvis jeg blev ved med ikke engang at kunne holde væske nede (det kunne jeg ikke i ca. et døgn). God bedring :kram Ja, føj jeg har det skidt :boo Godt nok lang tid siden jeg har været så sølle. Håber bare at lillepigen har det godt. Vil sket ikke kunne overskue der sker hende noget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 :kram :kram Tjek evt med lægen, men som jeg husker det fra da jeg var gravid med Aron, så kan det farlige være høj feber - altså at det er feberen som i sjældne tilfælde kan være farlig. Så hvis du har høj feber, så kan panodil/pamol måske være en hjælp i en kortere periode, bare indtil feberen falder naturligt? Men som jeg husker det, så er det virkelig, virkelig sjældent at der sker noget :kram :kram Ringer til lægen når de åbner. Har taget panodil siden igår for bare at kunne være til :( Det håber jeg går i en periode... Hun er godt nok stille hende prinsessen. Ikke meget jeg mærkede til hende igår eftermiddag/aften og nu Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Det er meget normalt at hun bliver stille. Hun bliver påvirket af, at du er syg. Men lige så snart du får det bedre, så skal hun også nok blive lidt mere livlig :kram2 Og jo, panodil/pamol er helt okay :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Jeg blev selv møg syg under graviditeten. Havde feber on and off i en uge og til sidst kunne jeg ikke klare mere og gik derfor til lægen. Det viste sig at være blærebetændelse. Jeg siger selvfølgelig ikke at det er det du har, men for sikkerheds skyld så få tjekket urinen. For blærebetændelse kan åbenbart vise sig fra sin væreste side under en graviditet.altså symptomerne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Ville også tage noget for at holde feberen så man undgår event. Overophedelse for babyen ( de kan ikke regulere temperatur som vi kan) men ja ring tll lægen bare for at være sikker :) God bedring! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Har talt med lægen. Hun sagde det var godt at tage panodil for at holde feberen nede. Men mest skulle jeg holde meget øje med min astma. Den er blevet forværret det sidste stykke tid. Jeg skulle endelig være obs på god vejrtrækning. Så nu er jeg startet på min astma medicin i håb om det hjælper. Ellers skulle jeg tage fat i hende om et par dage hvis det ikke var blevet bedre Del dette indlæg Link to post Share on other sites