hemmeligLykke

MEGET nervøs.

8 indlæg i dette emne

Jeg fik afvide igår (onsdag) at jeg er gravid , 6 uger henne ca. Det er min aller første gang. og jeg er super nervøs. jeg vil gerne have min baby ! men det føles somom mange ting er imod mig :(.

 

for det første har jeg haft samtalen med min mor for noget tid siden om hvis jeg nu skulle gå hen og blive gravid, og hun sagde hun ikke var sikker på det var en god ide fordi hun var ikke sikker på jeg var sammen med den rigtige lige nu (hvilket er svært for mig da vi har været sammen i 2,5 år).... og nu skal jeg så fortælle at jeg er gravid med vores barn

 

Derudover har min stedfar en ekstremt sippet familie som virkelig ville se ned på dette.

 

min kæreste og jeg har lidt økonomiske problemer lige nu fordi vi LIGE er flyttet og vi skal selv betale vores indskud hvilket er mange penge bare lige at skulle smide ud på en gang, og vores gamle udlejer har taget røven på os. Så det gør at vi nok står økonomisk ustabilt i mange måneder :(

 

MEN der er intet jeg hellere vil i verden end at have vores lille baby ! og jeg ved at min kæreste bliver verdens bedste far. Jeg ville ikke elske noget mere end min lille baby, men sådan har alle mødre det jo.

 

Det kan godt være det hele lyder lidt som noget pylder.. men jeg er rigtig nervøs for det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det kommer til stykket, er der egentlig ikke andre der skal blande sig, eller have lov at "stjæle" noget af glæden ved at være gravid !! BASTA!!

Når det er sagt, ved jeg godt at det er umådeligt svært, når man føler at ens familie på en eller anden måde er imod en, når man egentlig har brug for dem, og gerne vil dele den glæde man selv sidder med, men er bange for hvordan det bliver modtaget.

 

Det der betyder noget er at du allerede nu elsker det lille væsen  :wub

 

Og mon ikke din mor bliver glad for at hun skal være bedste, når alt kommer til alt? ^_^

 

Stort  :kram herfra.

Og held og lykke med et hele, det skal nok gå  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig mange gange tillykke med graviditeten!! :loveshower

Husk på at din mor kun siger sådan fordi hun elsker dig og gerne vil beskytte dig. Hun vil det bedste for dig, og det er så rigtig ærgerligt at i ikke er enige om hvad det er.

Har du et godt forhold til din svigerfamilie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det godt med min svigerfamilie, og er ikke i tvivl om at de bliver rigtig glade. min kæreste er så også liige lidt ældre end mig.

Men mange tak begge to. jeg ved at jeg bør være rigtig glad og bare nyde det. men den nervøse tanke om min egen families reaktion fylder godt nok meget. også fordi det føles som en kæmpe omvæltning, det jo lige pludselig en hel ny verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis går der lang tid inden bebs kommer! Så der er masser af tid til at nå at fordøje alle tanker og følelser i og forsøge at vende sig til den forandring det bliver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtigt ! :kuller     

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du virkelig vil det, og din kæreste vil det, og du mener, han bliver en god far, så vil han sikkert også være en god partner for dig. Men det skader nok alligevel ikke at høre, hvad det er ved din kæreste, der bekymrer hende. Jeg ville umiddelbart ikke bekymre mig om, hvad din stedfars familie tænker. Dem er du sikkert ikke sammen med særlig tit, og de vil komme over det før eller siden.

I forhold til det økonomiske er det nok en god ide, hvis især din kæreste kan knokle lidt ekstra inden fødslen for at få rettet op på jeres økonomi, så I ikke har det at stresse over oven i manglende indtægt, fordi du er på barsel og mangel på nattesøvn pga natteamning og nattebleskift og nattediverse. Hvis du er i fysisk god form, kan du sikkert også godt slippe afsted med at arbejde tæt op til fødslen, især hvis du ikke har et fysisk krævende job. Under alle omstændigheder kan jeg på det varmeste anbefale, at I begge holder jer i så god fysisk form som muligt, især dig, hele vejen op til fødslen. Så orker du mere, sover bedre og får ikke mindst større chance for at få en god fødselsoplevelse :-) Efter din krop så småt er helet efter fødselen (typisk 3 mdr), kan du begynde at dyrke lidt gravideyoga mv igen - hvis du orker.

Min mand og jeg synes, det var overvældende svært at få lavet og spist mad i de første 2 måneder, så jeg tabte mig i raketfart! MEN baby skal jo have næring fra dig, så det er ikke nok bare at drikke vand og juice og så tro, at det er nok. Vi havde nogle skønne venner, der lavede et måltidstog for os. Det vl sige, de skreev sig op på https://www.mealtrain.com/og skrev, hvilke dage de ville komme forbi med et færdiglavet varmt aftensmåltid til os og så igen, så vi ikke blev for trætte, og så vi fik MAD :-D Det betød rigtig, rigtig meget, og jeg er for evigt taknemmelig! Jeg håber, I kan få nogen venner til at gøre det samme for jer!

I forhold til økonomi kan I med fordel forhøre jer omkring (og i den Blå Avis/Gul/Gratis), om der er nogen, der ligger inde med babytøj og øvrige babygrej, I kan overtage. Det gjorde vi i stor stil og sparede et 5-cifret beløb på den konto!! (ud over at det også er godt for miljøet at genbruge frem for at købe nyt)

Skulle du alligevel ende med at tænke, at du stadig er ung og kan vente endnu, er der heller ingen skam i det. Jeg fik selv en abort, da jeg var 21, fordi jeg ikke var klar (og manden var den forkerte, og det var et uheld). Det har jeg aldrig fortrudt, men det er heller ikke noget, jeg mindes med glæde. Det er en hormonbombe at blive gravid, så alle følelser kommer ud i fuld udblæsning. Så får man en abort, skal du også regne med at græde i de efterfølgende 24 timer. Gennemfører du graviditeten vil du stadig være en hormornbombe, så længe du ammer (åh, hvor jeg savner det!!), så vær forberedt på, at der også kommer en del tårer, når du holder op med at amme, og hormonerne skal ned i normalt leje igen.

Det er en stor beslutning, du står foran, og det er svært at tænke klart, når andre prøver at fortælle dig, hvad du skal mene og gøre. Gå eller løb en lang tur i naturen et sted, sæt dig på en bænk eller i et træ og bare vær. Så finder du garanteret det svar, der er rigtigt for dig. Held og lykke med det, uanset hvilken vej du vælger :-) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER