Oprettet August 26, 2015 Hej Alle sammen.. Jeg har været væk herfra et stykke tid, da jeg trængte til en pause. Jeg stoppede med p-piller i feb 2015 efter 18 år. Efter 62 dage fik jeg noget der symptommæssigt kunne minde om en menstruation, men der var kun lidt gammeltblodigt i 2 dage og så var det overstået ! . Derefter gik jeg i gang med at teste med ÆL-tests.. Der gik 50 dage til jeg endelig fik en positiv test og vi knaldede som kaniner :) Men jeg fik ikke mens efter de ca 14 dage. Men jeg fik heller ikke positiv GT. !!! Jeg fik lidt mavesmerter en tirsdag. Så jeg fik en tid hos min gynækolog dagen efter, som scannede mig og sagde at det måske godt kunne tyde på at jeg havde en spontan abort (Uge 7) Så jeg skulle nok forvente at få mens snart. Men min mens kom ikke. Og pludselig halvanden uge efter fik jeg mega kraftige mavesmerter.. Så kraftige at jeg fik koldsved og blev bleg og måtte gå hjem fra arbejde. Jeg kom til lægen om eftermiddagen, hvor hun tog urin-prøver og lavede GU. Alt så umiddelbart fint ud. Så hun ville give mig 3 dage med antibiotika i tilfælde af at jeg var ved at få infektion i livmoderen efter den mulige SA. Dagen efter var mine smerter væk og lægen ringede og sagde at urinprøven havde vist at jeg havde en blærebetændelse !! Og at alt nu var fint. Mit problem nu er bare at jeg stadig ikke har fået min menstruation.. overhovedet.. !! Manden og jeg har lige været på ferie og da vi kom hjem tog jeg til lægen for at få en snak om det hele - da jeg tænker at jeg gerne snart vil udredes for om jeg fejler noget. Og da jeg så sad hos hende.. så skulle hun jo lige læse op i min journal for at opsumerer... Og hun fortalte så at det notat som gynækologen havde skrevet (efter min SA) , der havde han slet ikke skrevet noget om nogen SA. Men at alt så fint ud og at jeg bare skulle vente til jeg fik min mens. !!! Men det var jo ikke det han sagde til mig dengang han scannede mig... ! Jeg er totalt forvirret nu.. havde jeg en SA eller ej ? Og hvorfor får jeg ikke min mens ? Jeg har i et par måneder nu gået til zoneterapi og akupunktur.. og spist Bidro PMS og nogle andre urter som hun har anbefalede. Men der sker ikke en skid... !! Min læge var dog så sød at sende en henvisning til en fertilitetsklinik.. så jeg kan blive undersøgt. Mest fordi jeg er 34.. og det ikke er helt normalt at der går over en halvt år og jeg stadig ingen mens har fået... Så vi har tid sidst i september. Så nu håber jeg snart at få en forklaring / løsning... :( Men syntes ventetiden er hård. Føler mig slet ikke som en rigtig kvinde.. Jeg kan fandme ikke engang bløde mere !! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Håber i får noget afklaring hos gynækologen. Det er jo på ingen måde normalt du ikke får din mens. Og hvor virker det mærkeligt at din tidligere gyn fortæller dig du har en SA men ikke notere det. Hvad fanden er det for noget rod... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Puha søde du, det lyder altså bare tungt og hårdt :( Er absolut ikke selv fan af uvished og ventetid :kram2 Jeg kan jo desværre ikke give dig nogen svar på, hvorvidt du har haft en SA eller ej, eller hvorfor din gyn ikke har skrevet det i din journal - men synes da at det er vildt mærkeligt, at det han siger og det han skriver, ikke stemmer overens. Jeg ville da nok kontakte ham og spørge ind til det, men det er jo svært at sige, om han overhovedet vil kunne huske det efter noget tid. Er rigtig glad for at høre, at din læge har været sød at henvise dig videre og jeg håber at den næste måneds tid må gå så hurtigt som muligt for dig og at I så efterfølgende forhåbentlig får nogle svar - og lige så vigtigt; en vej videre. For det er jo slet ikke til at rumme i længden, at skulle gå med den uvished, den frustration og de negative følelser, som du tumler med lige nu. Er ked af at jeg ikke kan give dig nogen konkret hjælp, men synes i hvert fald at du skal have en masse tanker, forståelse og kram herfra :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2015 Håber i får noget afklaring hos gynækologen. Det er jo på ingen måde normalt du ikke får din mens. Og hvor virker det mærkeligt at din tidligere gyn fortæller dig du har en SA men ikke notere det. Hvad fanden er det for noget rod... Ja det er noget rod... jeg har ellers aldrig haft problemer med min gynækolog. Men han virker mig efterhånden noget distræt. Og jeg overvejer også nu at finde en ny gynækolog. Men nu bliver vi jo koblet på en fertilitetsklinik... så de overtager jo det hele. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2015 Puha søde du, det lyder altså bare tungt og hårdt :( Er absolut ikke selv fan af uvished og ventetid :kram2 Jeg kan jo desværre ikke give dig nogen svar på, hvorvidt du har haft en SA eller ej, eller hvorfor din gyn ikke har skrevet det i din journal - men synes da at det er vildt mærkeligt, at det han siger og det han skriver, ikke stemmer overens. Jeg ville da nok kontakte ham og spørge ind til det, men det er jo svært at sige, om han overhovedet vil kunne huske det efter noget tid. Er rigtig glad for at høre, at din læge har været sød at henvise dig videre og jeg håber at den næste måneds tid må gå så hurtigt som muligt for dig og at I så efterfølgende forhåbentlig får nogle svar - og lige så vigtigt; en vej videre. For det er jo slet ikke til at rumme i længden, at skulle gå med den uvished, den frustration og de negative følelser, som du tumler med lige nu. Er ked af at jeg ikke kan give dig nogen konkret hjælp, men synes i hvert fald at du skal have en masse tanker, forståelse og kram herfra :kram Det er nu en stor hjælp at man kan komme herinde og "Læsse sine tanker og følelser af" og at i alle sammen kan følge og forstå en. Det betyder rigtig meget. :) så mange tak for det. :) og ja jeg glæder mig meget til at få noget afklaring :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 28, 2015 For pokker da også! Jeg har selv tumlet med cykluser på 37-74 dage, hvor jeg synes det har været mega hårdt at vente på mens. Og jo længere tid der gik jo hårdere blev det. Men det er jo det rene vand ved siden af dig, og hvor gør det mig ondt! Det er ikke andet end et par uger siden at jeg officielt fik konstateret PCOS, og dermed fik at vide at jeg højest sandsynligt ikke har produceret det der minder om en æglægning i de 15 måneder vi har prøvet. Hvor især sidstnævnte virkelig var en hård besked, hvor jeg virkelig følte mig defekt som kvinde. Men den gode nyhed og min point er, at den følelse hurtigt blev afløst af en lettelse over at nu havde jeg endelig afklaring og at nu var der andre til at hjælpe med at sørge for at vi forhåbentligt kan blive forældre. Og jeg glæder mig som et lille barn til at komme igang selvom jeg altid har hadet underlivsundersøgelser og at tanken om at skulle stikke mig selv bestemt ikke har tiltalt mig. Så jeg håber at du også kan få en hurtig afklaring, og kan vende det nederlag man føler som kvinde til noget positivt. Jeg krydser fingre for dig og sender lige et kæmpe kram i din retning :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2015 For pokker da også! Jeg har selv tumlet med cykluser på 37-74 dage, hvor jeg synes det har været mega hårdt at vente på mens. Og jo længere tid der gik jo hårdere blev det. Men det er jo det rene vand ved siden af dig, og hvor gør det mig ondt! Det er ikke andet end et par uger siden at jeg officielt fik konstateret PCOS, og dermed fik at vide at jeg højest sandsynligt ikke har produceret det der minder om en æglægning i de 15 måneder vi har prøvet. Hvor især sidstnævnte virkelig var en hård besked, hvor jeg virkelig følte mig defekt som kvinde. Men den gode nyhed og min point er, at den følelse hurtigt blev afløst af en lettelse over at nu havde jeg endelig afklaring og at nu var der andre til at hjælpe med at sørge for at vi forhåbentligt kan blive forældre. Og jeg glæder mig som et lille barn til at komme igang selvom jeg altid har hadet underlivsundersøgelser og at tanken om at skulle stikke mig selv bestemt ikke har tiltalt mig. Så jeg håber at du også kan få en hurtig afklaring, og kan vende det nederlag man føler som kvinde til noget positivt. Jeg krydser fingre for dig og sender lige et kæmpe kram i din retning :kram Tak søde.. Og hvor må det være rart at få en afklaring som du har fået.. Selv om det måske ikke lige var det du kunne ønske dig.. Så ved du i det mindste hvad der kan gøres ved det. Jeg venter bare !! I søndags fik jeg så lidt murren i maven.. sådan lidt som om jeg skulle have mens... og jeg fik brunt / gammelt blodigt udflåd igen. Det har jeg haft hver dag lige siden... men ingen rigtig frisk blødning. Og slet ikke nogen alm mens symptomer. !!! Så måske noget der skulle minde en om mens.. men som ikke rigtig er det ! Så nu venter jeg endnu mere spændt på at komme til fertilitetsklinikken ... ! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2015 Åh altså, jeg er virkelig ked af det bare slet ikke fungerer :( Jeg vil så gerne have dig med over i gravid-forummet. Jeg ved intet om alt det der, så har ingen kloge ord, men jeg hepper og håber på lille bebs lige om lidt, og håber at der kommer til at ske noget når I nu er blevet henvist videre Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2015 Puha søde, håber virkelig gynækologen finder ud af noget ASAP :kiss mange knusser Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Ja nu håber jeg bare de næste tre uger kommer til at flyve afsted.. !! Så vi kan komme til første samtale på klinikken. Og forhåbentlig få nogle undersøgelser planlagt så vi kan få svar og komme videre. Jeg er så KÆMPE skruk.. en af mine bedste veninder er gravid og skal nedkomme i okt.. og andre veninder arbejder også på sagen.. og kollegaer er gravide. !! Ser barnevogne alle steder.. hehe ja jeg er godt tosset.. JEG VIL OGSÅ HA EN BABY !! :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 2, 2015 Er du blevet undersøgt for PCOS? Da jeg stoppede med p-piller fik jeg heller ikke mens, og på lidt over 2 år har jeg ikke haft en eneste naturlig mens, kun hormonpåvirket efter jeg startede på fertilitetsklinik. Håber snart du får en afklaring, ventetid er det værste! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 3, 2015 Er du blevet undersøgt for PCOS? Da jeg stoppede med p-piller fik jeg heller ikke mens, og på lidt over 2 år har jeg ikke haft en eneste naturlig mens, kun hormonpåvirket efter jeg startede på fertilitetsklinik. Håber snart du får en afklaring, ventetid er det værste! Min egen gynækolog tog nogle blodprøver og de var alle normale. Og han sagde at mine scanninger heller ikke tydede på PCOS.. så umiddelbart har jeg ikke PCOS.. Men nu må vi se hvad fertilitetsklinikken siger.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites