Oprettet August 25, 2015 Lidt udsprunget fra min egen tråd. Hvor jeg skriver om en stor uventet gave vi har fået. Af en person der blot ville gøre noget godt for os. Indlægget kan læses HER hvis det er. Jeg selv vil gerne sprede god karma, pay it forward, eller blot være god ved en anden. Tænker selv at mange bække små. Pt er vores økonomi ikke til store donationer og vilde gaver til andre, men mine handlinger kan også gøre underværker tænker jeg. Denne tråd indeholder INGEN jantelov, og her må prales hvis man selv synes man har gjort noget godt for en. Om det er en ven, fremmede, store eller små gerninger. Her må prales og inspireres alt det man lyster. Dog tænker jeg at de rigtig små ting, som at manden kom hjem med mars is osv, hører til i god karma tråden. Denne er mere til hvis du virkelig har skubbet god karma videre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Du har da allerede i den grad skubbet karma videre :loveshower Din positivitet er så mega smittende og holder stadig ved her ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Du har da allerede i den grad skubbet karma videre :loveshower Din positivitet er så mega smittende og holder stadig ved her ;) Det var sødt sagt! :kiss Men vil gerne gøre mere godt ;) Gode gerninger kan ikke gøres for ofte :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Jeg har lige meldt mig som indsamlingsleder for Red Barnet næste år :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Jeg har lige meldt mig som indsamlingsleder for Red Barnet næste år :glad Det er også fedt at samle ind. Jeg har før samlet ind for kræftens bekæmpelse. Måske jeg skulle igen næste år? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 God ide. Der er også red barnet her d 6 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 God ide. Der er også red barnet her d 6 :)Jeg tror ikke vi er hjemme der.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Jeg gav en veninde vores autostol. Ikke fordi de ikke selv havde råd, men vi skulle ikke bruge den, og hvis de ville så måtte de gerne få den. Hun blev vildt glad ❤️ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Jeg har lige foræret en babynest som jeg har syet til min nygravide veninde bare fordi jeg kunne. Hun blev super glad. Regner med at forkæle hende i stor stil ift barnet og det er dejligt fordi hun intet forventer. Elsker pay-it-forward konceptet (ts - har du set filmen "pay it forward"?) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2015 Vi giver meget af babytøjet, og udstyret til mødrehjælpen. Så kan det give nogle andre glæde også. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Ja jeg har set filmen. Fantastisk film :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Jeg løb ind i en veninde i går, som fortalte mig denne historie: Hun har meldt sig til det der hedder "Venligboerne", som er en gruppe frivillige, som prøver at hjælpe syriske flygtninge, der kommer her til landet. Min veninde har undervist udlændinge i dansk (bl.a. på universitetsniveau) og besluttede, at hun gerne ville hjælpe nogle syrere med at få nogle danskkundskaber. I går var hun så til middag hos en dansk børnefamilie, hvor der også var andre frivillige samt nogle flygtninge til stede. Deriblandt en lille dreng på 11, hvis forældre stadig befinder sig i Syrien. Han var helt stille og indelukket og ville ikke spise. Da der kom is på bordet til dessert tøede han dog op og spiste en portion is :) Jeg ønsker ikke at starte en diskussion om, hvordan flygtningespørgsmålet skal håndteres, men jeg håber - at hvis, Gud forbyde, min søn nogensinde skulle befinde sig et eller andet sted i verden helt ensom og fortabt, så er der nogen, der vil tilbyde ham en portion is! Det skærer mig bitterligt i mit moderhjerte - og på den baggrund har jeg i dag skrevet til min kommune for at forhøre mig om frivilligt arbejde ifm. de flygtninge, som min by skal modtage. Jeg kan ikke love, at jeg har noget. jeg kan tilbyde, men nu vil jeg i hvert fald gerne høre nærmere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Jeg løb ind i en veninde i går, som fortalte mig denne historie: Hun har meldt sig til det der hedder "Venligboerne", som er en gruppe frivillige, som prøver at hjælpe syriske flygtninge, der kommer her til landet. Min veninde har undervist udlændinge i dansk (bl.a. på universitetsniveau) og besluttede, at hun gerne ville hjælpe nogle syrere med at få nogle danskkundskaber. I går var hun så til middag hos en dansk børnefamilie, hvor der også var andre frivillige samt nogle flygtninge til stede. Deriblandt en lille dreng på 11, hvis forældre stadig befinder sig i Syrien. Han var helt stille og indelukket og ville ikke spise. Da der kom is på bordet til dessert tøede han dog op og spiste en portion is :) Jeg ønsker ikke at starte en diskussion om, hvordan flygtningespørgsmålet skal håndteres, men jeg håber - at hvis, Gud forbyde, min søn nogensinde skulle befinde sig et eller andet sted i verden helt ensom og fortabt, så er der nogen, der vil tilbyde ham en portion is! Det skærer mig bitterligt i mit moderhjerte - og på den baggrund har jeg i dag skrevet til min kommune for at forhøre mig om frivilligt arbejde ifm. de flygtninge, som min by skal modtage. Jeg kan ikke love, at jeg har noget. jeg kan tilbyde, men nu vil jeg i hvert fald gerne høre nærmere. Her i Aalborg har en gruppe, der hedder elsk Aalborg arrangeret at flygtninge kommer hjem til middag, ved os danskere. Måske det også er i din by? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Her i Aalborg har en gruppe, der hedder elsk Aalborg arrangeret at flygtninge kommer hjem til middag, ved os danskere. Måske det også er i din by? Ja, det kunne da egentlig godt være. Det er da værd at overveje :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 Vi giver meget af babytøjet, og udstyret til mødrehjælpen. Så kan det give nogle andre glæde også.Tæller det også som en del af konceptet?Vi giver nemlig også børnetøj og udstyr til mødrehjælpen eller det lokale krisecenter, som også får voksentøj Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2015 DEJLIG tråd og skønt koncept :yay Jeg er stor fan af Mødrehjælpen og af venligboerne. Og julemærkehjemmene....og....og ...uha, der er heldigvis mange gode initiativer derude :) Tidligere har jeg aktivt deltaget i forskellige velgørenhedsarrangementer og indsamlinger, men pt er der ikke det store overskud/tid. Jeg er dog medlem af "venligboerne" på facebook, og det giver heldigvis anledning til mange smil over andres gode gerninger og venlighed, selvom der desværre også følger hjerteskærende fortællinger med. Indtil videre er det desværre kun blevet til facebook og ingen IRL-deltagen, da det er svært at finde tid/overskud til at gøre det samtidig med jobstart og en baby på 9 måneder, der skal tænkes med. Men det er bestemt min plan at gøre nogle ting aktivt, når der kommer mere tid/overskud. Indtil videre har jeg nøjedes med at donere penge til en, der tog til Grækenland for at hjælpe ankomne flygtninge med basale fornødenheder og lidt venlighed ved ankomsten, og så donerer jeg også penge fast til et par forskellige velgørenhedsting. Jeg har en skøn veninde, der ikke har såeh mange penge og sparer op til bryllup, og vi har talt om at tage på tøseweekend til London til foråret - jeg overvejer at tilbyde at betale hendes flybillet, så hun bedre kan overskue det økonomisk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites