Oprettet March 1, 2011 Kom til at tænke på, hvor mange bruger endelig det med at pynte op til påske? Vi gør det ikke herhjemme og har aldrig gjort det. Vores forældre gør det heller ikke. Synes vi har nok i, at skulle pynte til jul ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg kan huske at alle i familien pyntede op til påske da jeg var barn.. Tror min farmor var den eneste der blev ved efter os unger voksede op.. Tror måske jeg kender en familie eller to som pynter til påske, men jeg er faktisk ikke helt sikker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Vi pynter altid op til påske :) Jeg har en troldegren med farvede små æg på og så har jeg en stor hare i strå og en kurv med påskeæg i også :) Synes det er SÅ hyggeligt at pynte op med farverige æg.. I Sverige hvor vi altid kommer i påsken sætter de farvede fjer i grenene, det er også bare hyggeligt at se på.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Min mor pyntede også altid til påske, men nu er det kun Royal Copenhagen porcelæns påskeæg hun hænger op og så hendes lille kylling der ligger på chokoladeæg :) Jeg pyntede ikke op sidste år, men regner med at jeg vil gøre det i år - i hvert fald min troldgren, da jeg har en masse pynt hertil (malede æg og kniplede æg og harer) :) Og jeg synes da også at det er meget hyggeligt med alle de forårsfarver (gul, orange, grøn, lilla) der tit er i pynten... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Min farmor pynter stadig til påske :) Og min mor når hun holder påskefrokost, men det er ikke en fast tradition. Selv har jeg kun seks stykker pynt, men jeg glemmer altid at finde det frem :rolleyes I år skal vi vist i sommerhus, og der er vist lidt påskepynt i skuffen dernede, så må jeg prøve at huske at stille det frem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg har en skotøjsæske med påskepynt. Små kyllinger og kaniner der kommer op i vindueskarme mv. Og så kommer skovtrolden nok også forbi og gemmer påskeæg i haven - det plejer den i hvert fald ;) Forrige år hængte den plasticpåskeæg op i et af vores træer - og det sidste har jeg lige pillet ned.... er ikke så god til at få pakket tingene væk efter højtiderne (har også stadig et par kravlenisser siddende...) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg pynter også en lille smule.... Synes nu det er meget hyggeligt :) Min mor og min mands mor pynter også begge op til påske... Så det er kommet lidt naturligt til os :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 åhhh jeg elsker påsken, den er jo i princippet også vigtigere end julen, da det jo var her Jesus ofrede sig og tog alle vores synder på sig. Min mine forældre gjorde faktisk en del ud af påsken, for dem handlede det mest om foråret og sommerens komme. Vi pyntede altid op med troldegrene med masser af små æg og malede på påskeæg, da jeg var lille. Desuden var vi altid som små været ude og skulle finde ckokoladeæg i haven, som påskeharen havde gemt, og så holder mine forældre altid en super påskefrokost. Vi pynter ikke op hjemme ved os selv endnu, men når vi engang får barn, så vil jeg klart tage mange af de ritualer med, som jeg har hjemmefra, hvor vi maler på æg og finde chokoladeæg i haven... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg pynter op :loveshower Mine forældre, bedster og oldere gør/gjorde det også :) Jeg har valgt at følge nogle af traditionerne fra begge sider af familien, så det bliver både til skidne æg, og påskeæg's jagt i hele huset, til stor glæde for både store og små :loveshower Min søster er påskebarn, Magnus er påskebarn, og Mike gik bort og blev begravet i påsken.. Så herhjemme betyder påsken MEGET, på både godt og trist. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg pynter op :loveshower Mine forældre, bedster og oldere gør/gjorde det også :) Jeg har valgt at følge nogle af traditionerne fra begge sider af familien, så det bliver både til skidne æg, og påskeæg's jagt i hele huset, til stor glæde for både store og små :loveshower Min søster er påskebarn, Magnus er påskebarn, og Mike gik bort og blev begravet i påsken.. Så herhjemme betyder påsken MEGET, på både godt og trist. Åhh ja dem kan jeg huske vi fik hjemme, da jeg var barn. Har ikke fået det siden jeg flyttede hjemme fra, kunne være man skulle prøve at lave det en gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Vi pynter ikke op til noget som helst, men bliver jo nok nød til i hvert fald at pynte op til jul i år. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 jeg pynter heller ikke op har et royal cobenhagen æg ellers intet påske pynt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Jeg pynter op til påske. Og har også farvede fjer i busken i indkørslen, det synes jeg er helt vildt hyggeligt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Lidt med det er ikke ret meget. Har nogle troldegrene med nogle æg og andre ting. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Vi har aldrig pyntet op til noget som helst, men sidste år var August så gammel at han forstod det, og så pyntede vi op til jul Og det var bare den bedste og dejligste oplevelse. Så tror jeg skal om til mig mor og se hvad hun har i gemmerne så vi kan få lidt op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 Hov forresten - vi triller også æg :) Alle får tre ukogte æg som bliver malet. Så går vi ud til en lokal bakke og så er vinderen den der får sit æg længst væk UDEN det går i stykker! Dvs. man skal vurdere om de andre triller langt og går i stykker og man så bare skal trille sit eget 1 meter eller alle de andre kun triller deres en meter og man så skal tage chancen og kaste sit længere og håbe det kke går i stykker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 Hov forresten - vi triller også æg :) Alle får tre ukogte æg som bliver malet. Så går vi ud til en lokal bakke og så er vinderen den der får sit æg længst væk UDEN det går i stykker! Dvs. man skal vurdere om de andre triller langt og går i stykker og man så bare skal trille sit eget 1 meter eller alle de andre kun triller deres en meter og man så skal tage chancen og kaste sit længere og håbe det kke går i stykker. Det lyder som en sjov ting at gøre, men tror lige vores unger skal være lidt større endnu til det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 Jeg glemte også at tilføje Påskeharen :) Han kommer her om natten og har gemt æg i haven, som Mille så skal ud og finde... Det er super hyggeligt og hun elsker det :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 vi pynter lidt op.. i takt med nadja bliver ældre vil jeg nok pynte mere og mere op... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 Det plejer vi ikke, men jeg regner med at vi gør det når vi får børn. :) Og så holder svigermor verdens bedste påskefrokost med sild, fiskefilet, laks, ørred, æg, varm leverpostej med bacon og chapignon og nogle andre ting, f.eks. høns i asparges, steg af en art eller hamburgerryg. MUMS! :loveshower Da vi var børn gemte vores far slikæg i hele lejligheden og når man havde fundet dem alle måtte man begynde at spise (men først når alle var fundet, så han kunne tælle dem, så vi ikke pludselig fandt gamle støvede lakridsæg og marcipanæg til jul ;)). Superhyggeligt! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites