Ihpets-mortilto

Bæreseler? Ergobaby eller Manduca?

12 indlæg i dette emne

Vi vil gerne købe en bæresele, primært til Nohr (men hvis den kan bære 14,5 kg William er det lækkert). Det er J der primært skal bruge den. Han er høj og smal.

Selen skal være ergonomisk god for Nohr, hvilket jeg forstår at både Manduca og Ergobaby er. Men hvilken er bedst for J?

Vi tænker at vi i så fald det bliver Ergobaby, køber den originale Ergobaby og ikke 360, fordi vi alligevel ikke vil vende Nohr udad og det er vidst den eneste ekstra feature?

Del dette indlæg

Sjovt, lige præcis sådan en tråd, var jeg ved at oprette igår, men kunne så ikke finde ud af det pga de fejl der er herinde :)

Jeg skal dog selv bruge bæreselen, men følger lige med.

Jeg er blevet anbefalet Ergobaby med babyindsats af en sød jordemoderstuderende, jeg mødte i Aalborg en dag. Hun havde nærmest alle typer og bar sit barn til alt - faktisk ejede hun ikke en barnevogn. Hun var rigtig glad for begge, mente jeg ville blive gladest for Ergobaby. Jeg er ikke fan af strækvikler, som jeg aldrig fik til at fungere dengang med Aksel, så hendes svar og anbefaling er baseret ud fra det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har manduca - min mand er 2 meter høj, og kunne også bruge den. :) fik den anbefalet af en fys. Købt i PureBaby (vel også en butik for dig ;) :D )

Og er i økologisk hamp og bomuld :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt, lige præcis sådan en tråd, var jeg ved at oprette igår, men kunne så ikke finde ud af det pga de fejl der er herinde :)

Jeg skal dog selv bruge bæreselen, men følger lige med.

Jeg er blevet anbefalet Ergobaby med babyindsats af en sød jordemoderstuderende, jeg mødte i Aalborg en dag. Hun havde nærmest alle typer og bar sit barn til alt - faktisk ejede hun ikke en barnevogn. Hun var rigtig glad for begge, mente jeg ville blive gladest for Ergobaby. Jeg er ikke fan af strækvikler, som jeg aldrig fik til at fungere dengang med Aksel, så hendes svar og anbefaling er baseret ud fra det.

Det er da også lidt forvirrende :lol der mangler jo alt muligt :rolleyes

Jeg tror selv jeg kommer til at bruge stræk og fastviklen mest, men det kan min mand slet ikke lide - og han vil gerne kunne bære også :super

Vi havde købt en Stokke sele sidst og den var DÅRLIG! Både for baby og bærer. Jeg kunne gå med den i 5-10 minutter :O

Det lyder godt med din anbefaling af Ergobaby :super Ved du hvor længe man bruger newborn indsatsen? Jeg er i tvivl om vi vil få brugt den, netop fordi jeg vil bruge strækviklen og jeg vil nok helst være den der bærer i starten ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har manduca - min mand er 2 meter høj, og kunne også bruge den. :) fik den anbefalet af en fys. Købt i PureBaby (vel også en butik for dig ;) :D )

Og er i økologisk hamp og bomuld :)

Haha, tror du mon jeg kan lide purebaby :rolleyes de har den dog ikke i deres webshop, men naturebaby har, så jeg fik lige læst lidt op på den :)

Den virker jo lækker! Og lidt billigere end Ergobaby :super

Er den rar at bære med? Jeg for nemt ondt i rykken, især hvis den trækker mine skuldre frem, som Stokkes gjorde BIGTIME!

Kan man mærke at hofterne tager noget af vægten? Igen et problem med stokkes, at den godt nok var fæstet ved hofterne, men den lod ikke vægten komme derned <_<

Tak for anbefaling søde :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da også lidt forvirrende :lol der mangler jo alt muligt :rolleyes

Jeg tror selv jeg kommer til at bruge stræk og fastviklen mest, men det kan min mand slet ikke lide - og han vil gerne kunne bære også :super

Vi havde købt en Stokke sele sidst og den var DÅRLIG! Både for baby og bærer. Jeg kunne gå med den i 5-10 minutter :O

Det lyder godt med din anbefaling af Ergobaby :super Ved du hvor længe man bruger newborn indsatsen? Jeg er i tvivl om vi vil få brugt den, netop fordi jeg vil bruge strækviklen og jeg vil nok helst være den der bærer i starten ;)

Hmmm, altså sådan helt ærligt så ved jeg intet om det.

Det er kun fordi jeg fik ergobaby anbefalet at jeg hælder til den.

Jeg købte en strækvikle, da Aksel var baby, men brugte den kun et par gange. Vi blev bare aldrig gode venner, så jeg tænker at jeg nok mere er til noget, der er nemmere at montere :)

Er du til brugt? Jeg har tænkt mig at finde en brugt - også indsatsen. Det kunne du måske gøre med ihvertfald indsatsen, når nu det ikke virker til at være en der vil blive brugt voldsomt meget

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du bestemmer dig for en brugt Manduca, så sig endelig til (gerne på pm eller Facebook), vi har en mørkeblå vi maks har brugt 5 gange til Noah.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du bestemmer dig for en brugt Manduca, så sig endelig til (gerne på pm eller Facebook), vi har en mørkeblå vi maks har brugt 5 gange til Noah.

Uh, den vil jeg gerne lige reservere mens jeg tænker mig om :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, tror du mon jeg kan lide purebaby :rolleyes de har den dog ikke i deres webshop, men naturebaby har, så jeg fik lige læst lidt op på den :)

Den virker jo lækker! Og lidt billigere end Ergobaby :super

Er den rar at bære med? Jeg for nemt ondt i rykken, især hvis den trækker mine skuldre frem, som Stokkes gjorde BIGTIME!

Kan man mærke at hofterne tager noget af vægten? Igen et problem med stokkes, at den godt nok var fæstet ved hofterne, men den lod ikke vægten komme derned <_<

Tak for anbefaling søde :kiss

Hmm, synes lige man skulle vænne sig til den., nu har jeg dårlige skulder - lang historie, så det kunne mærkes, måske Mille kan svare mere objektivt på det? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv en ergobaby og er RIGTIG glad for den :) Den sidder super godt og hviler på hofterne, så jeg kan bruge den i timevis. Og Lise kan stadig være i den.

Og så har jeg spædbarnsindsatsen, som jeg jo ikke bruger længere, så den kunne du godt købe billigt af mig hvis det er :)

Jeg kan faktisk ikke huske helt hvor lang tid jeg brugte indsatsen, men mener det var en 4 måneders tid... Det kommer også lidt an på vejret, hvis det er vinterperioden og det er koldt, så kan man tage puden ud af bunden af indsatsen og bruge den i længere tid, da den isolerer lidt og holder på varme - hvorimod hvis det er sommer vil man nok gerne af med den så snart barnet holder hovedet stabilt selv, da det kan blive lidt varmt for barnet med indsatsen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo også den økologiske udgave af ergobabyen ;)

Og den originale (og vist også øko) Ergobaby kan bære op til 20 kg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også ergo baby og er rigtig glade for den. Bruger den altid når vi skal ned og handle :-)

Vi brugte også baby indsatsen de første 4-5 måneder, og brugte den første gang da Lea varvomkring 1 uge gammel og synes at hun sad super fint selvom hun jo ikke var større den gang :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER