Mackie89

Bekymret -hun vender forkert!

14 indlæg i dette emne

Kære piger

Jeg har lige været til 35-ugers undersøgelse hos JM og alt var fint, bortset fra at hun vender forkert. Røven ligger i mit bækken og hovedet ligger oppe under brystet på mig :-( JM sendte mig videre til en kort scanning og den var god nok. Nu bliver jeg indkaldt til en større scanning i næste uge og hvis ikke hun har vendt sig, vil de gerne afprøve et vendingsforsøg.

Jeg må indrømme, at jeg er en smule trist og bekymret over det. Jeg har hørt en del negativt om vendingsforsøgene og jeg vil gøre alt for at hun vender sig, af sig selv!

.. Hilsner en bekymret kommende mami..

Del dette indlæg

Øv altså :(

:kram2

Jeg fik vendingsforsøg 40+3, hvor min dreng var meget stor og havde siddet fast siden uge 32 ca med numsen dybt nede.

Og det var altså virkelig ikke slemt! Jeg snupper gerne et vendingsforsøg i denne graviditet også.

Mens en læge forsøger at vende babyen, står en JM og måler babys hjertelyd OG scanner baby hele tiden - de passer godt på babyen!

Det lykkedes ikke at vende min dreng, det gør det meget sjældent over termin. Der er vist nogle ok odds før uge 37 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der ligger en tråd herinde, som er ganske ny. Den hedder Når baby sidder på rumpen. Der er mange gode erfaringer at læse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har skrevet i den tråd fru mor henviser til om mit vendingsforsøg. Jeg ville til enhver tid vælge et vendingsforsøg igen hvis lillesøster skulle vælge at ligge sig som sin storebror. Du spørger bare hvis der er noget du vil vide :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til Zoneterapeut for nylig og hun fortalte mig, at hvis baby vender forkert, kan en zoneterapeut gøre noget. De bruger nogle røgelses-agtige-pinde, som åbenbart får baby til at vende sig. Det skal blot gøres inden babyen har sat sig fast

Jeg synes, det lyder vildt, og jeg aner ikke om det virker, men det er da værd at afprøve! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til Zoneterapeut for nylig og hun fortalte mig, at hvis baby vender forkert, kan en zoneterapeut gøre noget. De bruger nogle røgelses-agtige-pinde, som åbenbart får baby til at vende sig. Det skal blot gøres inden babyen har sat sig fast

Jeg synes, det lyder vildt, og jeg aner ikke om det virker, men det er da værd at afprøve! :)

Det hedder Moxa ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres respons og knus piger. Dejligt at møde noget forståelse et sted, når manden bare fejer det hen og siger alt nok skal gå. Det er nok mine hormoner der driller mig, siden jeg kan blive så ked af det.

Nu har jeg læst rumpe-tråden x flere og jeg er glad for at andre deler deres erfaringer, men jeg er også glad for at høre, at for flere virker vendingsforsøget samt at mange babyer selv vender sig i sidste øjeblik.

Jeg vil afprøve nogle af de øvelser i videoerne som en har lagt ind, og så må jeg bare sende en masse positive tanker mod lillepigen i håb om at hun selv får vendt sig..

Endnu engang tak for jeres støtte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En Update: vendingsforsøget gik total i vasken. Den unge, dumme læge kunne ikke rykke lillepigen en centimeter, men vedblev sin "behandling" i tyve min, indtil sygeplejersken foreslog at hente en overlæge, da hun kunne se det førte ingen vegne.

Jeg er normalt ikke pjevset af mig og gik ind med indstillingen "det klarer de snildt".. Det viste sig bare at det gjorde pisse ondt og jeg bed tænderne sammen og tårerne trillede bare ned af kinderne på mig. Den dumme unge læge afventede konstant, hvortil jeg hvæste "gør hvad du skal gøre". Men ligemeget hjalp det. Overlægen kom og tog over og man kunne tydeligt mærke hendes frustration over den unges læge mislykkede forsøg, idet denne hverken havde lejret mig rigtigt og havde fortsat for længe. Så overlægen stoppede forsøget og konkluderede at smerterne skyldes bækkenløsning(??!). Normalt skal det slet ikke gøre ondt, og her lå jeg konfus, grædende med smerter. Jeg troede jo bare det var normalt og derfor ville jeg bare have det overstået. Det viser sig så, at den unge læge skulle være stoppet for længst!

Det fede er nu, at jeg i 4 dage har døjet med tiltagende jag og smerter i bækkenet efter den dumme læge har haft sine kluntede fingrer i mit bækken. Åh hvor er jeg gal og ked af det. Især fordi det var til ingen verdens nytte! Og nu har den kære læge booket mig til en nyt forsøg på mandag.

Manden siger klart nej tak. Jeg ved det ikke. Hvis nu de havde rykket hende bare tre cm kunne jeg se formålet med et vendingsforsøg igen, men der skete jo vitterligt nada! Jeg synes det er så svært og hvad hvis de laver mere lort i den, bogstavelig talt? Altså ødelægger mit bækken endnu mere. Før kunne jeg gå ture og være aktiv, nu kan jeg hverken rejse mig eller ligge i en position som ikke gør ondt :-( jeg vil jo gøre alt for en vaginal, normal fødsel, men for enhver pris? Og hvem prøver jeg at billige? Lægerne og deres statistik? Der kan jo være en grund til min datter ikke har vendt sig af naturen..

Jeg synes det hele er lidt dumt lige nu.. Beklager mit sure opstød, men der er virkelig mange frustrationer oppe at vende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt forstå, du er trist! Det er super øv, at det ikke bare lykkedes. MEN.. Der er jo ingenting afgjort endnu! Prøv at ligge med numsen opad, så du i det mindste holder bebs ud af bækkenet - det gør det nemmere at få vendt rundt.

Jeg ville til hver en tid vælge en sædefødsel, hvis hun ikke bliver vendt eller vender sig selv. Et kejsersnit har nogle konsekvenser senere, som i hvert fald betyder noget for mig her bagefter. Du kan feks meget, meget sjældent få lov at føde i vand, hjemmefødsel er udelukket og helt generelt sætter det nogle begrænsninger at have fået et kejsersnit. En sædefødsel kan selvfølgelig også ende i aks, men jeg tænker, at så har man i det mindste givet det chancen. Jeg kender så mange gode historier og sædefødsler, så jeg ville slet ikke betænke mig på det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan virkelig godt forstå, du er trist! Det er super øv, at det ikke bare lykkedes. MEN.. Der er jo ingenting afgjort endnu! Prøv at ligge med numsen opad, så du i det mindste holder bebs ud af bækkenet - det gør det nemmere at få vendt rundt.

Jeg ville til hver en tid vælge en sædefødsel, hvis hun ikke bliver vendt eller vender sig selv. Et kejsersnit har nogle konsekvenser senere, som i hvert fald betyder noget for mig her bagefter. Du kan feks meget, meget sjældent få lov at føde i vand, hjemmefødsel er udelukket og helt generelt sætter det nogle begrænsninger at have fået et kejsersnit. En sædefødsel kan selvfølgelig også ende i aks, men jeg tænker, at så har man i det mindste givet det chancen. Jeg kender så mange gode historier og sædefødsler, så jeg ville slet ikke betænke mig på det :)

Tak for forståelsen. Det er bare rigtig øv det hele nu. Men helt ærligt så føles det rimelig afgjort. Jeg har ikke lavet andet i 9 dage end at ligge med måsen i vejret, lavet diverse yogaøvelser, spillet musik for bækkenet ect. Jeg er blevet frarådet sædefødsel grundet min statur. Jeg ser ikke mystisk ud, men jeg er ikke særlig høj, ca.1,60 og det spiller åbenbart ind på en sædefødsel, så det har jeg fået frarådet af flere jordemødre nu. Desuden er manden total imod en sædefødsel, på trods af gode historier. Han er simpelthen for urolig for vores datter og selvom jeg har kæmpe respekt for dem der klarer sædefødsler, så er jeg heller ikke tryg ved det :-(...

Gid hun havde villet vende sig af sig selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, jeg kan godt forstå, det er ret øv lige nu  :( Er det den unge læge, der har booket dig igen, for så ville jeg helt sikkert også betakke mig, hvis jeg var sikker på, det var ham igen, og ikke overlægen eller en anden erfaren læge  :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, hvor er det synd for dig, at du havde en dårlig oplevelse ved vendingsforsøget :( Har selv netop været gravid med baby i UK stilling, og mit vendingsforsøg måttes stoppes, da det simpelthen gjorde så ondt, at jeg var ved at besvime. Så jeg har virkelig respekt for, at du holdt ud i 20 min!! :o

Derudover forstår jeg 100% din skuffelse over at være 'frarøvet' muligheden for en naturlig vaginal fødsel. Sådan havde jeg det også. Og det tog mig nogle uger at vende mig til tanken om muligt kejsersnit. Det er en proces, du skal igennem. Og i sidste ende skal det nok ende med en sød baby, og så er det underordnet, hvordan den kommer til verden (det var sådan jeg sagde til mig selv i hvert fald).

Umiddelbart ville jeg takke nej til det andet vendingsforsøg, hvis jeg var dig. Med mindre du er tryg ved, at det denne gang er en anden læge el.lign. så er der ingen grund til at udsætte dig selv for alt det igen! Nogle babyer vil bare ikke vendes.

For mig lykkedes det at gennemføre en rigtig god UK fødsel, så det kan sagtens lade sig gøre (se evt min fødselsberetning). Dog har ens kropsbygning noget at sige, så hvis lægerne direkte anbefaler kejsersnit til dig, så skal du nok rette dig efter det. Og ellers få nogle ekstra samtaler med din jordemoder, så du er sikker på, at du/I træffer en beslutning på et ordentligt grundlag.

Rigtig meget held og lykke til dig :kram2 :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, jeg kan godt forstå, det er ret øv lige nu  :( Er det den unge læge, der har booket dig igen, for så ville jeg helt sikkert også betakke mig, hvis jeg var sikker på, det var ham igen, og ikke overlægen eller en anden erfaren læge  :kram

Åh, hvor er det synd for dig, at du havde en dårlig oplevelse ved vendingsforsøget :( Har selv netop været gravid med baby i UK stilling, og mit vendingsforsøg måttes stoppes, da det simpelthen gjorde så ondt, at jeg var ved at besvime. Så jeg har virkelig respekt for, at du holdt ud i 20 min!! :o

Derudover forstår jeg 100% din skuffelse over at være 'frarøvet' muligheden for en naturlig vaginal fødsel. Sådan havde jeg det også. Og det tog mig nogle uger at vende mig til tanken om muligt kejsersnit. Det er en proces, du skal igennem. Og i sidste ende skal det nok ende med en sød baby, og så er det underordnet, hvordan den kommer til verden (det var sådan jeg sagde til mig selv i hvert fald).

Umiddelbart ville jeg takke nej til det andet vendingsforsøg, hvis jeg var dig. Med mindre du er tryg ved, at det denne gang er en anden læge el.lign. så er der ingen grund til at udsætte dig selv for alt det igen! Nogle babyer vil bare ikke vendes.

For mig lykkedes det at gennemføre en rigtig god UK fødsel, så det kan sagtens lade sig gøre (se evt min fødselsberetning). Dog har ens kropsbygning noget at sige, så hvis lægerne direkte anbefaler kejsersnit til dig, så skal du nok rette dig efter det. Og ellers få nogle ekstra samtaler med din jordemoder, så du er sikker på, at du/I træffer en beslutning på et ordentligt grundlag.

Rigtig meget held og lykke til dig :kram2 :goodluck

Tak for jeres feedback piger, det er rigtig dejligt at få vendt det et par gange, for så er jeg sikker på at jeg har truffet den rigtige beslutning (tror jeg..) det er fortsat den dumme unge læge som har booket mig, men det nægter jeg simpelthen, også bare til samtale omkring en videre plan, jeg nægter at tale med hende igen.. Men ja nogle babyer vil ikke vendes og det må vi bare acceptere. Jeg kan mærke jeg bliver mere og mere tro ved mit valg omkring at få et planlagt kejsersnit, lægerne fraråder mig jo sædefødsel med min korte krop. Jeg må komme over mit eget behov for at føde vaginalt denne gang og tænke på at jeg vil have vores datter godt til verden. Arret er jeg skide ligeglad med, men efterforløbet kan jo godt blive hårdt, men sådan er det bare. Jeg glæder mig bare til at få hende ud <3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER