Oprettet August 11, 2015 Godmorgen søde piger Nu lakker min graviditet sig snart mod enden og mit redebyggergen er for alvor sat ind, hehe.. Jeg tror jeg har fået fat i det meste, men alligevel er jeg i tvivl om jeg mangler noget til vores lille pige (og ja jeg ved godt at butikkerne også har åbent efter jeg har født, men jeg fungerer bedst når jeg har forberedt så meget som muligt ☺️ Jeg ved nogle af jer har lister med hvad I skal bruge, så er I søde at dele? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Majs har lavet en virkelig grundig liste, den er vist både i hendes tråd og i oktober terminsgruppen. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Du får lige mine rå lister Lister UDSTYR: Jeg har fra sidst: Barnevogn Barnevogns madras Lift Madras til lift SleeBee Regnslag x 2* Myggenet x 2* Barnevognssele x 2* Tisse underlag (klippet i stykker så det passer) Babydyner x 2 Lagen til lift x 2 Lagen til barnevogn x 3 Hjerte pude Sengetøj til babydyne x 6 ** Tremmeseng Baby alarmer Ammestol Skråstol Bumbo stol Højstol trip trap + IKEA med bakke Autostol Baby svøb i uld 3 små baby tæpper 30+ gylpe klude/gammeldags stofbleer Blød hår børste Baby neglesaks Bryst pumpe En rest engangs ammeindlæg En masse amme BHer 6-7 ammetoppe (funktionelle ikke kønne ;) ) Vikle Mai tai * = fra ekstra barnevogn som stod i DP som "døde" ** = vil gerne skifte lidt ud så micromoysen får et sæt der KUN er hendes. Baby legetøj: -Aktivitatstæppe med buer over til at hænge legetøj i. -En HEL masse Lamaze -En blød fold ud tingest til at kigge på -Rangler -Putkasse -Stabeltårne -Diverse litle people -Bøger -M.m. Det jeg har købt/fået MAM sutter 7 stk MAM antikolik flasker x 2 MAM flaskerenser Tættekam Næsesuger Amme indlæg i bambus Amme indlæg i bomuld 2 bløde amme BHer Babypakker fra Lidl og Rema (bleer, skumklude, vådservietter og babyshampoo) Det jeg mangler: Sengerand Ammepude - TJEK Pusletaske - ganly bystroom mocca Ny madras til tremmeseng Nusseklude - TJEK Spilledåse - TJEK Sengetøj Baby spejl - TJEK aktivitets center - TJEK Badekar - TJEK Storesøster gave til Mie Baby pads - TJEK Baby olie - TJEK Termometer - TJEK Salve -TJEK Sikkerheds vatpinde - TJEK Hæmorex Nat bind Klyx? Ekstra Baby alarmer??? TO DO: Rydde ud fra baby værelset - Tjek Vaske legetøj stof - tjek Vaske legetøj plastik - tjek Vaske lift + madras - tjek Baby svøb, fryser og luftning - tjek Bestille baby pakker - tjek Hente baby pakker - tjek Købe rumdeler - tjek Vaske autostol - tjek Vaske gylpeklude - tjek Vaske baby sengetøj - tjek Vaske baby dyner - tjek Vaske højstol, bumbo m.m - tjek Sortere baby tøj - tjek (til og med str 62 - 68-98 grov sorteret) Rydde op på baby værelset - tjek Skabe overblik - tjek Købe flaske og MME - tjek Købe sutter - tjek (6 styk) Bleer - tjek (fra babypakker) Tættekam - tjek Ny næsesuger - tjek Mangler: Vaske baby tøj str 50-62 - TJEK Vaske barnevogn - TJEK Lave fødsels ønskeseddel - TJEK Pakke liste til sygehuset - TJEK Pakke taske til sygehuset Få "lillesengen" hjem Hænge sansegynge op Lave pusle område på badeværelset TØJ: Str 50 4 heldragter 1 natdragt 2 kjoler 3 huer (50+56) 1 bamse jakke 6 par bukser 2 langærmede uld bodyer 5 langærmede bodyer 3 par hvide strømpebukser (50-56) 1 par lilla strømpebukser 1 par "shorts" 6 par strømper str. 13-15 Str 56 1 bamse dragt/køredragt 1 bamse jakke 1 tynd cardigan 6 par bukser 1 par smæk bukser 3 natdragter 5 heldragter 1 badedragt 1 par nisse vanter 1 par nisse hjemmesko 2 kjoler 7 langærmede bodyer 1 langærmet uld body 1 kortærmet body 5 hvide strømpebukser 1 par røde strømpebukser 1 par marine strømpebukser 1 par mønstrede strømpebukser MANGLER: Undertrøjer Str 62 2 kortærmede uld bodyer 2 kortærmede bodyer 14 langærmede bodyer 1 undertrøje body 1 kjole body 4 heldragter 3 kjoler 1 trøje 3 natdragter 3 par bukser 2 tut skørter 1 køredragt 1 cardigan 2 strik trøjer 1 hættetrøje 5 par strømpebukser MANGLER: Jeans Hvide Strømpebukser FORELØBIG TASKE TIL SYGEHUSET LISTE: Tasken til sygehuset MIG Amme BHer 3-4 stk Store trusser 4-5 stk Amme toppe 2-3 stk Skjorte 2 stk Cardigan Strømper 4 par Hyggestrømper Hjemmesko Nattøj 2 Bukser 2 Amme indlæg Toilet sager: -tandbørste -tandpasta -kontakt linser -læbe pomade -shampoo -body shampoo -hårbørste -elastikker -mascara -deo Vandrejournal Fødsels ønskeseddel Natbind Hæmorex Amme indlæg Brystvorte creme MICROMOYSEN: Tøj: Str 50: Lilla heldragt Hue 2 Slå om bodyer Bukser Strømper Str. 56 2 sæt Bleer Baby pads Dyne Nussedyr Spilledåse Sutter Svøb Vikle? Ammepude ANDERS: Må han selv stå for ;) TIL FØDSLEN: Fødsels liste Vandre journal Musik Kamera Mobil oplader SNACKS: Dåse cola Juice brikker Chokolade Hjemmelavede musli barer Druesukker Nødder? TIL HJEMTUREN: Autostol Trøje/køredragt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Mht tøj har jeg mere end der er behov for ;) men mit bedste tip er at have lidt neutralt (især bukser) som man kan mixe og matche alt det fine i farver og mønstre med. Så man ikke er fastlåst i sæt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Jeg er virkelig imponeret over din liste Majs.. Hvor er du sej! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Hold da ferie, Majs! Du har da tænkt på det hele -godt klaret! Så tror jeg lige jeg lurepasser dine lister lidt ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Ift ammebher, er der så nogle I kan anbefale? Jeg tør ikke købe nogen før jeg nærmer mig fødslen helt, da jeg tror de fortsat vokser lige nu. Det føles i hvert fald sådan. Jeg har i forvejen en stor skål som regel 70F. Så det skal ikke være en slatten bh som ikke kan holde noget. Og hvad med ammeindlæg, er det ikke nok bare med engangs? Eller har de tendens til at give svamp? Åh hvor er jeg ny i det her felt, suk.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Ift ammebher, er der så nogle I kan anbefale? Jeg tør ikke købe nogen før jeg nærmer mig fødslen helt, da jeg tror de fortsat vokser lige nu. Det føles i hvert fald sådan. Jeg har i forvejen en stor skål som regel 70F. Så det skal ikke være en slatten bh som ikke kan holde noget. Og hvad med ammeindlæg, er det ikke nok bare med engangs? Eller har de tendens til at give svamp? Åh hvor er jeg ny i det her felt, suk.. Pigeons engangs amme indlæg er gode til en start. Ellers siger amme pigerne uld-uld/silke, jeg har selv købt bambus. Carriwell er skide gode fordi de er bløde og giver sig. Jeg ved der findes nogen med gele bøjle, men dem har jeg ingen erfaring med. Men de er værd at lure på. Og hav et par stykker klar. Man skal lige lære sine nye babser at kende, finde ud af hvor meget de lækker og så kan det sprøjte, babyer spilder og gylper osv. Efter 14 dage 3 uger kan man gå i en lingeri butik og købe nogle gode pæne. Mindst 2! Og de skal kunne tåle 60 grader. (Sort er mere taknemmelig end hvid på det punkt) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Hold da ferie, Majs! Du har da tænkt på det hele -godt klaret! Så tror jeg lige jeg lurepasser dine lister lidt ;-) Du stjæler bare det du kan bruge :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2015 Jeg er virkelig imponeret over din liste Majs.. Hvor er du sej! :) Tak :kiss jeg er afhængig af lister :D så det handler vist mere om ro i hovedet end at være sej :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Op - skal lige have skrevet liste på telefonen :p Har du fået min (opdaterede) taske liste? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Tasken til sygehuset (ja den er lang men ved vi skal indlægges og pusletasken er nok ikke nødvendig der er så proppet, men kunne lige så godt pakke den helt nu jeg var i gang :p ) Til indlæggelsen: Amme BHer 3-4 stk - TJEK Store trusser 4-5 stk - TJEK Amme toppe 2-3 stk - TJEK Skjorte 2 stk - TJEK Cardigan - TJEK Strømper 4 par - TJEK Hyggestrømper - TJEK Hjemmesko- TJEK Nattøj 2- TJEK Bukser 2- TJEK Amme indlæg- TJEK Nussedyr - TJEK Spilledåse Svøb- TJEK Vikle- TJEK Ammepude - TJEK Barnets bog - TJEK Spædbarns kalenderen - TJEK Læsestof - TJEK Storesøster gave - TJEK TIL FØDSLEN: Fødsels liste (ikke nødvendig alt står i journal) Vandre journal Musik (springer jeg over) Kamera Mobil oplader - TJEK Tøj til mig: Cariwell amme bh Ammetop Skjorte Strømper Leggins Sweatpants 2 par gamle bomulds trusser Toilet sager: -tandbørste- TJEK -tandpasta- TJEK -kontakt linser - TJEK -briller - TJEK -læbe pomade - TJEK -shampoo- TJEK -body shampoo - TJEK -hårbørste - TJEK -elastikker- TJEK -mascara - TJEK -deo- TJEK -Natbind- TJEK -Hæmorex- TJEK ANDERS: Må han selv stå for ;) (Han har pakket: T-shirt Boxer shorts Læsestof Kontaktlinser Deo Tandbørste Han mangler: Briller Badesandaler) PUSLETASKE: Tøj: - TJEK (3 sæt str 50 3 sæt str 56 Strømper, bomuldshue) Bleer - TJEK Baby pads - TJEK Sutter - TJEK Gylpe klude- TJEK Amme indlæg- TJEK Brystvorte creme - TJEK Andet: Dyne - TJEK SNACKS: Dåse cola - TJEK Juice brikker - TJEK Chokolade - TJEK Hjemmelavede musli barer - TJEK Knækbrød - TJEK Druesukker - TJEK Nødder? TIL HJEMTUREN: Autostol Trøje/køredragt- TJEK Hue - TJEK Futter - TJEK Små bomuldsvanter - TJEK Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Hold da op i skal have meget med puha hehe. Jeg har ingen liste men tænker at vi sidst havde for meget med og så havde vi Self glemt noget vi skulle bruge. Men det gik ikke værre end svigerfar lig hentede det for os. Så denne gang tænker jeg at tage med til lillemanden Self og så det vi tager afsted i plus mobil og lader...så må manden lige hjem hvis vi bliver indlagt som sidst ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Hold da op i skal have meget med puha hehe. Jeg har ingen liste men tænker at vi sidst havde for meget med og så havde vi Self glemt noget vi skulle bruge. Men det gik ikke værre end svigerfar lig hentede det for os. Så denne gang tænker jeg at tage med til lillemanden Self og så det vi tager afsted i plus mobil og lader...så må manden lige hjem hvis vi bliver indlagt som sidst ;-) Altså det fylder jo slet ikke særlig meget :p Jeg har en rygsæk til fødslen hvor det der fylder mest er snacks, og så pusletasken. Derudover har jeg en kuffert hvor jeg har proppet ammepuden i, så det er nok bare fordi jeg har skrevet ALT ned ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 :super Maja :-) Vi skal jo også være indlagt min 48 timer efter fødslen, og jeg kunne godt forestille mig længere, når hun ser ud til at blive bitte lille... Så det er rigtig fint!!! Så kan manden kære hjem og hente det vi mangler hvis vi løber tør :-) Jeg har forresten lagt en pose til sædet i bilen og en pose til bræk (kastede op sidst, er ret sikker på at vi ikke gider holde ind under hver ve og åbne døre og kaste op, så når vi aldrig derind :lol ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Forresten, Maja, man skal ikke have tøj med til selve fødslen, vel? 'Bare' til efter fødslen, ikk? Hvis du ender med at skulle føde på Skejby så skal du selv have tøj med til fødslen. Og babydyne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Forresten, Maja, man skal ikke have tøj med til selve fødslen, vel? 'Bare' til efter fødslen, ikk? Åh jo tror jeg nok, men altså jeg kunne SLET ikke ned tøj sidst og håber stadig på en vandfødsel. Men har U ikke en gammel skjorte der snart ikke kan mere? Så meget tøj skal man jo alligevel ikke bruge ;) Men hør lige JM ad. Der er nemlig kommet nye regler på det punkt. Og ja baby dyne skal du selv have med :) og tøj til baby. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Jeg har forresten lagt en pose til sædet i bilen og en pose til bræk (kastede op sidst, er ret sikker på at vi ikke gider holde ind under hver ve og åbne døre og kaste op, så når vi aldrig derind :lol ) Lige et sidespørgsmål: Hvor kan man købe deciderede brækposer henne? Jeg har nemlig også overvejet at tage et par stykker med ;) Sidste gang kastede jeg op herhjemme og på sygehuset, dog ikke i bilen, og p.t hoster jeg også meget, og hosten tricker min bræk-reflex, så har kastet op et par gange pga. hoste <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Tasken til sygehuset (ja den er lang men ved vi skal indlægges og pusletasken er nok ikke nødvendig der er så proppet, men kunne lige så godt pakke den helt nu jeg var i gang :p ) Til indlæggelsen: Amme BHer 3-4 stk - TJEK Store trusser 4-5 stk - TJEK Amme toppe 2-3 stk - TJEK Skjorte 2 stk - TJEK Cardigan - TJEK Strømper 4 par - TJEK Hyggestrømper - TJEK Hjemmesko- TJEK Nattøj 2- TJEK Bukser 2- TJEK Amme indlæg- TJEK Nussedyr - TJEK Spilledåse Svøb- TJEK Vikle- TJEK Ammepude - TJEK Barnets bog - TJEK Spædbarns kalenderen - TJEK Læsestof - TJEK Storesøster gave - TJEK TIL FØDSLEN: Fødsels liste (ikke nødvendig alt står i journal) Vandre journal Musik (springer jeg over) Kamera Mobil oplader - TJEK Tøj til mig: Cariwell amme bh Ammetop Skjorte Strømper Leggins Sweatpants 2 par gamle bomulds trusser Toilet sager: -tandbørste- TJEK -tandpasta- TJEK -kontakt linser - TJEK -briller - TJEK -læbe pomade - TJEK -shampoo- TJEK -body shampoo - TJEK -hårbørste - TJEK -elastikker- TJEK -mascara - TJEK -deo- TJEK -Natbind- TJEK -Hæmorex- TJEK ANDERS: Må han selv stå for ;) (Han har pakket: T-shirt Boxer shorts Læsestof Kontaktlinser Deo Tandbørste Han mangler: Briller Badesandaler) PUSLETASKE: Tøj: - TJEK (3 sæt str 50 3 sæt str 56 Strømper, bomuldshue) Bleer - TJEK Baby pads - TJEK Sutter - TJEK Gylpe klude- TJEK Amme indlæg- TJEK Brystvorte creme - TJEK Andet: Dyne - TJEK SNACKS: Dåse cola - TJEK Juice brikker - TJEK Chokolade - TJEK Hjemmelavede musli barer - TJEK Knækbrød - TJEK Druesukker - TJEK Nødder? TIL HJEMTUREN: Autostol Trøje/køredragt- TJEK Hue - TJEK Futter - TJEK Små bomuldsvanter - TJEK Omg hvor skal du have meget med :o :D Regner du med at blive der en uges tid? :D ;) Jeg har egentlig haft svært ved at finde på noget at fylde i tasken. Men hvis jeg mangler idéer, skal jeg da bare kigge her :D :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Lige et sidespørgsmål: Hvor kan man købe deciderede brækposer henne? Jeg har nemlig også overvejet at tage et par stykker med ;) Sidste gang kastede jeg op herhjemme og på sygehuset, dog ikke i bilen, og p.t hoster jeg også meget, og hosten tricker min bræk-reflex, så har kastet op et par gange pga. hoste <_< Pas! Jeg har bare taget en alm hvid affaldspose! For længere er der ikke :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Omg hvor skal du have meget med :o :D Regner du med at blive der en uges tid? :D ;) Jeg har egentlig haft svært ved at finde på noget at fylde i tasken. Men hvis jeg mangler idéer, skal jeg da bare kigge her :D :kiss Ha ha - tjah :p Ej det fylder jo ingenting :) og jeg vil bare have mine egne ting :p jeg er faktisk lidt frygtelig på det punkt :rolleyes overvejer også helt seriøst min egen pude :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Ha ha - tjah :p Ej det fylder jo ingenting :) og jeg vil bare have mine egne ting :p jeg er faktisk lidt frygtelig på det punkt :rolleyes overvejer også helt seriøst min egen pude :lol Jeg havde min egen hovedpude med, og det var jeg meget, meget glad for :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Ha ha - tjah :P Ej det fylder jo ingenting :) og jeg vil bare have mine egne ting :P jeg er faktisk lidt frygtelig på det punkt :rolleyes overvejer også helt seriøst min egen pude :lol Jeg havde min egen pude med til fødslen af Clare, og det skal jeg helt sikkert igen, det var jeg helt vildt glad for. Det var faktisk det første jeg tænkte på da jeg begyndte at overveje hvad jeg skulle smide i tasken denne gang :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Pas! Jeg har bare taget en alm hvid affaldspose! For længere er der ikke :p Okay, det kunne godt være, du havde købt deciderede brækposer ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 8, 2015 Okay, det kunne godt være, du havde købt deciderede brækposer ;-) Det ville ligne mig fint :lol men nej :p så ofte kaster jeg ikke op :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites