girly1988

Overtøj til dp hvor meget ?

7 indlæg i dette emne

Nu nærmer efteråret sig jo snart og Tobias bliver 9 mdr her næste uge. Endnu har vi ikke haft rigtig overtøj til ham andet end fleece trøje og en sommer jakke...nå men nu skulle han gerne starte i dp til oktober eller hurtigst muligt derefter når der blir plads. Hvor meget overtøj har man lige brug for til en som måske kravler til den tid...Han kravler ikke endnu så forventer ikke han går før han er over et år...med mindre han pludselig har fart på :-)

Jeg tænker lidt i baner ala soft shell...regntøj...flyverdragt...vinterjakke...termo...men hvor meget og hvad vil i anbefale til en start. Han er pt str 80 så måske ryger vi ud i at han springer op i str henover vinteren...hmm...

Kom frisk med jeres råd og erfaringer tak :-)

Del dette indlæg

Sidste år havde Noah termotøj, regntøj og flyverdragt i VS.

Vi havde en vinterjakke, men den brugte de ikke i Vs, det var kun os der brugte den (og ikke ret meget, så køb den gerne brugt tænker jeg...).

Han brugte termojakken som overgangsjakke. Han havde en med fleece i, så den brugte vi også om vinteren, når det ikke bar så koldt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vinterjakken ville jeg springe over. Han vil jo skulle have noget på benene når han sætter sig uden for.

I vs har vi haft til Simon:

2 delt termotøj

Regndragt (senere todelt)

Flyverdragt

Hjemme har vi haft en softshell heldragt, som en kombi mellem termo og regntøj. Og været glade for det, men vuggestuen foretrak 2 delt termotøj så de kunne bruge bukser og jakke hver for sig.

Men prøv at spørge jeres dp hvad hun foretrækker

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kæmper pt for en dp plads da der ikke er nogen herude pt...men gør mig bare tanker for at kunne regne lidt på hvor mange penge vi skal bruge på overtøj når vi kommer dertil ;-) lige pludselig er det jo efterår og så vil jeg godt lige være på forkant med hvad vi skal have :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kæmper pt for en dp plads da der ikke er nogen herude pt...men gør mig bare tanker for at kunne regne lidt på hvor mange penge vi skal bruge på overtøj når vi kommer dertil ;-) lige pludselig er det jo efterår og så vil jeg godt lige være på forkant med hvad vi skal have :-)

Det kan jeg godt forstå.

Jeg er også ved at købe til tvillingerne og Simon så vi "bare" skal ud og købe vinterfodtøj når sæsonen starter for det tør jeg ikke købe forud.

Jeg har i øvrigt tit til Simon haft succes med at finde termotøj mv på trendsales.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har altid været vigtigt for mig at der er alt.

Så Arons første vinter i dp havde han

- flyverdragt (også i oktober)

- 2-delt termotøj

- 2-delt regntøj

-vandtætte futter

- hjemmesko / kravlesko som må bruges udenfor

- strik vanter

- vandtætte vanter

- fleece-/ ulddragt til at sove

- uldvanter til at sove

- uldfutter til at sove med

- tyndere elefanthue af uld til at sove med

- tyk elefanthue til udeleg

Og derudover en duni-duo med både sommer- og vinterdyne i (han var en frossenpind når han sov da han var lille), og senere da vi fik en dp som ikke ville have dunien 2 dyner og et tæppe så det kunne kombineres efter temperatur

Jeg har altid snakket med dp om hvad hun gerne vil have, inkl mærker! Fx fik jeg at vide at de vandtætte vanter skal gerne have lynlås ved tommelfingeren - ex Reimas som alle vores dp synes har været de absolut bedste og letteste at give ham på.

Og så har vi haft en vinterjakke som ikke er blevet brugt så meget i dp, men vi brugte til transport.

Tak for en god liste så har jeg lidt at gå ud fra :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har altid været vigtigt for mig at der er alt.

Så Arons første vinter i dp havde han

- flyverdragt (også i oktober)

- 2-delt termotøj

- 2-delt regntøj

-vandtætte futter

- hjemmesko / kravlesko som må bruges udenfor

- strik vanter

- vandtætte vanter

- fleece-/ ulddragt til at sove

- uldvanter til at sove

- uldfutter til at sove med

- tyndere elefanthue af uld til at sove med

- tyk elefanthue til udeleg

Og derudover en duni-duo med både sommer- og vinterdyne i (han var en frossenpind når han sov da han var lille), og senere da vi fik en dp som ikke ville have dunien 2 dyner og et tæppe så det kunne kombineres efter temperatur

Jeg har altid snakket med dp om hvad hun gerne vil have, inkl mærker! Fx fik jeg at vide at de vandtætte vanter skal gerne have lynlås ved tommelfingeren - ex Reimas som alle vores dp synes har været de absolut bedste og letteste at give ham på.

Og så har vi haft en vinterjakke som ikke er blevet brugt så meget i dp, men vi brugte til transport.

Tusind tak for den udførlige liste :yay :kiss

Og TAK girly for at stille alle de spørgsmål om DP opstart mit hoved slet ikke tænker på :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER