Oprettet August 8, 2015 Jeg er begyndt at overveje hvilken autostol som vi skal have købt som nummer 2, så hvad vil i anbefale? Vi har nu en Römer baby safe plus ll, men synes at den fylder en del i bilen, så hvilke vil i anbefale som nummer 2? Synes også at jeg har læst noget med at det bliver anbefalet at børnene skal blive ved med at sidde bagud, men alle stole jeg finder synes jeg da vender fremad? krav: Så billig så mulig, uden at gå på kompromi med sikkerhed Isofix Ikke fylde alt for meget i bilen passe fra 13 kg og op (Gerne til 36 kg, men mange er jo kun til 18 kg) Andet jeg skal være opmærksom på? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Vi har købt en maxi cosi axissfix som nr 2...den går dog til 18kg...og er også dyr...men den kan bruges bagudvendt en periode og derefter fremadvendt...og der er hvile position samt dreje funktion så barnet er nemt at få ind og ud af bilen... Vi skal have den i brug nu her så snart manden lige gider montere den i bilen ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Vi har købt en maxi cosi axissfix som nr 2...den går dog til 18kg...og er også dyr...men den kan bruges bagudvendt en periode og derefter fremadvendt...og der er hvile position samt dreje funktion så barnet er nemt at få ind og ud af bilen... Vi skal have den i brug nu her så snart manden lige gider montere den i bilen ;-) Hvor meget fylder den i bilen? altså vores bagsæder kan køre frem og tilbage, så kan altid få plads til en stor stol, men bliver så på bekostning af baggagerummet så ikke super fedt når man skal langt og have baggage med :). Den ser ret fancy ud, men ja er dyr, 3700 kr. synes jeg er mange penge :) Kigger lidt på Cybex - Juno 2-Fix som koster 1500 kr. på tilbud, men er jo netop fremadvendt og tænker om den sikkerhedspude ikke bare er irriterende for barnet, og så igen kun til 18 kg :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Hvor meget fylder den i bilen? altså vores bagsæder kan køre frem og tilbage, så kan altid få plads til en stor stol, men bliver så på bekostning af baggagerummet så ikke super fedt når man skal langt og have baggage med :). Den ser ret fancy ud, men ja er dyr, 3700 kr. synes jeg er mange penge :) Kigger lidt på Cybex - Juno 2-Fix som koster 1500 kr. på tilbud, men er jo netop fremadvendt og tænker om den sikkerhedspude ikke bare er irriterende for barnet, og så igen kun til 18 kg :). Ved ikk lige hvor meget den fylder men den kan sagtens være i vores Ford Focus stationcar uden problemer... Men ja dyr stol...men vil gerne give ekstra for en der ligger godt i test og som er praktisk og som jeg synes virker til at have god komfort for barnet skal jo sidde i den meget :-) Vi havde også kigget på cybex pallas fix...den var ikke så dyr mener jeg..måske et kig værd :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Ved ikk lige hvor meget den fylder men den kan sagtens være i vores Ford Focus stationcar uden problemer... Men ja dyr stol...men vil gerne give ekstra for en der ligger godt i test og som er praktisk og som jeg synes virker til at have god komfort for barnet skal jo sidde i den meget :-) Vi havde også kigget på cybex pallas fix...den var ikke så dyr mener jeg..måske et kig værd :-) Ja er jo netop alternativet til Juno :) Koster 500 kr. mere men er så op til 36 kg så er jo acceptabelt :) Men må jo ud i butikken og prøve at se på de forskellige :). Kan bare lige så godt købe den før i sidste øjeblik og så måske kunne finde den man ønsker på tilbud:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Vi har købt en maxi cosi axissfix som nr 2...den går dog til 18kg...og er også dyr...men den kan bruges bagudvendt en periode og derefter fremadvendt...og der er hvile position samt dreje funktion så barnet er nemt at få ind og ud af bilen... Vi skal have den i brug nu her så snart manden lige gider montere den i bilen ;-) :ditto og den er men at monterer ;) Og den fylder ikke al verden i vores lille 3dørs Opel Corsa :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Ja er jo netop alternativet til Juno :) Koster 500 kr. mere men er så op til 36 kg så er jo acceptabelt :) Men må jo ud i butikken og prøve at se på de forskellige :). Kan bare lige så godt købe den før i sidste øjeblik og så måske kunne finde den man ønsker på tilbud:) Det var faktisk den stol vi ellers kiggede på - grunden til vi gik med den anden var simpelthen at vi følte at Mie var bedst spændt fast i maxi cosi. Plus at der skulle spændes med sikkerhedssele i stolen hver gang selvom den var sat fast i isofix. Plus vi vurderer at der formentlig når at ske en udvikling i autostolemarkedet inden vi får brug for stolen 18-36 kg. Men tag ud og kig og prøv baby i stolene og prøv dem i bilen. Vi var i babysam i 1-1,5 time og havde begge stole i bilen og prøvede Mie i dem flere gange inden vi besluttede os :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Det var faktisk den stol vi ellers kiggede på - grunden til vi gik med den anden var simpelthen at vi følte at Mie var bedst spændt fast i maxi cosi. Plus at der skulle spændes med sikkerhedssele i stolen hver gang selvom den var sat fast i isofix. Plus vi vurderer at der formentlig når at ske en udvikling i autostolemarkedet inden vi får brug for stolen 18-36 kg. Men tag ud og kig og prøv baby i stolene og prøv dem i bilen. Vi var i babysam i 1-1,5 time og havde begge stole i bilen og prøvede Mie i dem flere gange inden vi besluttede os :) Tror lige nu at Lea vil ske mikroskopisk ud i de stole :) Vi er kun omkring 7 kg lige nu :). Synes at det så voldsomt ud første gang hun var i sin babystol :). Men jo vil helst sikkert ud og kigge og prøve :) Plejer bare at gå hvis jeg skal i Ønskebørn så skal jo helst være når jeg har bilen med:P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Tror lige nu at Lea vil ske mikroskopisk ud i de stole :) Vi er kun omkring 7 kg lige nu :). Synes at det så voldsomt ud første gang hun var i sin babystol :). Men jo vil helst sikkert ud og kigge og prøve :) Plejer bare at gå hvis jeg skal i Ønskebørn så skal jo helst være når jeg har bilen med:P Haha ja så dur det ikke at prøve nu ;-) men jeg synes ihvertfald ikke Mie var spændt godt nok fast i cybex og kunne sidde og karte for meget rundt fordi der ikke var seler over hendes skuldre men kun den pude der foran. Det var uden tvivl det der for os gjorde det største udslag. Og så er vi vildt glade for 360 dreje funktionen nu vi har en 3 dørs men også når vi skal have en 5 dørs stationcar (drømme drømme) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Haha ja så dur det ikke at prøve nu ;-) men jeg synes ihvertfald ikke Mie var spændt godt nok fast i cybex og kunne sidde og karte for meget rundt fordi der ikke var seler over hendes skuldre men kun den pude der foran. Det var uden tvivl det der for os gjorde det største udslag. Og så er vi vildt glade for 360 dreje funktionen nu vi har en 3 dørs men også når vi skal have en 5 dørs stationcar (drømme drømme) Hehe forstår godt drømmen om bil :) Vi havde ikke bil for 3 måneder siden og vi havde talt om bare at sku ha en mini-bil, jeg tænkte Fiat punto eller ford focus lignende størrelse og pris, men manden blev jo grådig så endte med en Renault Captur, som jo er noget større, men stadig en lille bil :). Men ja jeg havde netop et krav om 5 døre :) 360 funktionen er også vildt lækker :) Men hvis Lea sidder lige så godt i den anden nægter jeg at betale 2000 kr. mere for den funktion :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Hehe forstår godt drømmen om bil :) Vi havde ikke bil for 3 måneder siden og vi havde talt om bare at sku ha en mini-bil, jeg tænkte Fiat punto eller ford focus lignende størrelse og pris, men manden blev jo grådig så endte med en Renault Captur, som jo er noget større, men stadig en lille bil :). Men ja jeg havde netop et krav om 5 døre :) 360 funktionen er også vildt lækker :) Men hvis Lea sidder lige så godt i den anden nægter jeg at betale 2000 kr. mere for den funktion :). Det kan jeg fuldt ud forstå. Vi var heldige at få den på udsalg til 3000 :-) og vi håber på at få et barn til om 1-1,5 år og så ville vi alligevel skulle have en stol til nr 2 når den første blev for lille :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Det kan jeg fuldt ud forstå. Vi var heldige at få den på udsalg til 3000 :-) og vi håber på at få et barn til om 1-1,5 år og så ville vi alligevel skulle have en stol til nr 2 når den første blev for lille :-) Regner jeg også med at vi skal, men skal igennem Rigshospitalet for at få den næste = lang ventetid så ved ikke præcis hvornår:S Men 3000 er så også mere acceptabelt :) Selvom det stadig er mange penge Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Vi elsker vores (dyre) cybex sirona, som går til 18 kg., og som junior 2 år og 13 kg sidder bagudvendt i. Den kan vippes dejligt til søvn i bilen, og selvom det er lidt et rumskib i sig selv, så fylder den trods alt ikke ud over det acceptable... Stephi-pigen har en pendant fra et andet mærke med det bedre benplads, men ellers store ligheder - vrider lige hjernen engang :) Edit: Det er vist en Rømer Dualfix, som Stephanie efter lange overvejelser fik til William. Men altså, det er jo et seriøst trade-off mellem flere hensyn - hvis det havde stået til min mand så havde en mindre voldsom, forudvendt stol til 36 kg og en lavere pris klart vundet - den kamp tabte han dog til pylremor :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Vi elsker vores (dyre) cybex sirona, som går til 18 kg., og som junior 2 år og 13 kg sidder bagudvendt i. Den kan vippes dejligt til søvn i bilen, og selvom det er lidt et rumskib i sig selv, så fylder den trods alt ikke ud over det acceptable... Stephi-pigen har en pendant fra et andet mærke med det bedre benplads, men ellers store ligheder - vrider lige hjernen engang :) Ja vi har rømers (jeg husker ikke navnet) dyre klods af en lækker stol. Den er længere end cybex, hvilket var grunden til at vi valgte den - vores dreng er lang. Jeg elsker at den kan vippes (i 3 forskellige hak) og kan drejes 360 grader :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2015 Ja vi har rømers (jeg husker ikke navnet) dyre klods af en lækker stol. Den er længere end cybex, hvilket var grunden til at vi valgte den - vores dreng er lang. Jeg elsker at den kan vippes (i 3 forskellige hak) og kan drejes 360 grader :) Vi har den samme. Rømer Dualfix. Jeg elsker funktionen med at den kan dreje. Der gør det så meget nemmere at få en tumling ind i bilen. I vores lille bil har vi en der ikke kan drejes, og jeg ved godt hvad jeg ville vælge.... Men Rømer Dualfix er dyr. Men lækker :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2015 Vi har den samme. Rømer Dualfix. Jeg elsker funktionen med at den kan dreje. Der gør det så meget nemmere at få en tumling ind i bilen. I vores lille bil har vi en der ikke kan drejes, og jeg ved godt hvad jeg ville vælge.... Men Rømer Dualfix er dyr. Men lækker :) Sironaen kan også dreje - totalt must i min verden (navnlig nu, hvor junior er tung, og mor er gravid ;) ). Men altså ellers lærer man vel hurtigt de så banditter selv at kravle op :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2015 Vi har Pallas II til Luna... jeg er ikke helt vild fan af den mavepude... og det var Luna heller ikke. Nu sidder hun uden fordi hun er stor nok til det.. men det er VIRKELIG et problem når hun falder i søvn! - den kan ikke vippes ret meget tilbage, så hun sidder og falder sammen i ryggen/nakken som en våd spagetti :( Vi overver cybex Sirona eller Maxi cosi (magen til girly1988) til Liff ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites