skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Af ældre familiemedlemmer siger at hvis jeg virkelig skal spare så skal jeg gøre som dem og bage mit eget brød/boller osv.

Men jeg ved altså ikke om der reelt er noget at spare når man både skal købe æg, mel, kerner og andet at proppe i :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og BBM -jeg sad godt og tænkte at hvordan i kunne spise rester af de rester i fik dagen før :D Men sejt at du tager kampen op :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af ældre familiemedlemmer siger at hvis jeg virkelig skal spare så skal jeg gøre som dem og bage mit eget brød/boller osv.

Men jeg ved altså ikke om der reelt er noget at spare når man både skal købe æg, mel, kerner og andet at proppe i :chin:

Jeg bager meget - om det giver mening økonomisk afhænger jo helt vildt af, hvilken prisklasse færdigbrød du ellers ville have købt, og hvad du bager (en masse forskelligt mel, kerner o.l. fordyrer jo selvfølgelig), om du køber økomel osv :)

Jeg bager boller, som vi primært spiser til morgenmad. Der er typisk enten rugmel eller rugkerner i udover basisindholdet. Det koster godt en krone pr styk uden indregning af el til ovnen (groft udregnet) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bager meget - om det giver mening økonomisk afhænger jo helt vildt af, hvilken prisklasse færdigbrød du ellers ville have købt, og hvad du bager (en masse forskelligt mel, kerner o.l. fordyrer jo selvfølgelig), om du køber økomel osv :)

Jeg bager boller, som vi primært spiser til morgenmad. Der er typisk enten rugmel eller rugkerner i udover basisindholdet. Det koster godt en krone pr styk uden indregning af el til ovnen (groft udregnet) :)

Dét synes jeg jo egentlig er billigt hvis man kan lide at bage :D

Jeg går nemlig og leger med tanken om at bage boller om fredagen så vi havde lækre boller til weekenden -og N kan nemt kværne 4-5 om dagen og mig selv 2-3 stk... Alt efter indholdet selvfølgelig. Det virker så idyllisk at kunne hygge med det i weekenden specielt når han starter i skole og skal til at være hjemme i weekenden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damn, vi kunne spare nogle penge, hvis bare jeg gad..... Hmmmmmm!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af ældre familiemedlemmer siger at hvis jeg virkelig skal spare så skal jeg gøre som dem og bage mit eget brød/boller osv.

Men jeg ved altså ikke om der reelt er noget at spare når man både skal købe æg, mel, kerner og andet at proppe i :chin:

Jeg bager tit biller til fryseren og det er bare så dejligt at have. Jeg tror bestemt det er billigere, men jeg har heller ikke så mange fancy ting i. Og så synes jeg faktisk de er lækrere!

Og så prøver jeg på at bage kage ofte (det går ikke helt så godt som jeg gerne ville) for der synes jeg virkelig der er penge at spare i stedet for at købe kage, chokolade, slik osv ude. Hvis ikke man helt kan undvære det altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, har været ude og handle i dag! Rema 1000 holder fødselsdag så der er sindssygt mange gode tilbud!

I Rema købte jeg:

1 Harboe cola (6,60 + 3kr)

Kryddersmåkager (5kr)

Opvasketabs (15kr)

Skiundertøj til Luna (20kr)

2 PS. Øko pasta (2x 5kr)

Gråsten ketchup (10kr)

4pk. Lurpak smør (4x 8kr)

Vådsevietter (10kr)

4 PK.500g Hk. Oksekød (4x 15kr)

1 PK. Bonduelle majs a' 3ds. (10kr)

Fuldkornsgrød (29,95kr)

Fl. Margarine (8,45kr)

3 PK. 500g hk. Kalv/svin (3x 15kr)

Toms Guldbarre (8kr)

2x mega roulette (2x 6,50kr)

5 PS. Kartoffelbåde (5x 6kr)

Cherry tomater (9kr)

Gluten mel (9kr)

3 bæreposer (havde glemt at få nogen med!) 7,50kr

3 minimælk (3x 5,50kr)

Yoghurt (10,95kr)

6 PK. 3-stjernet pålæg (6x 5kr)

Knorr lasagnette (10kr)

4 gulerodsrugbrød (4x 9kr)

I alt: 444,95kr

I Fakta købte jeg:

2 leverpostej (2x 10kr)

Yoghurtboller (10kr)

Sutter (15kr)

10stk. Frugt (20kr)

Rasp (3,95kr)

Rugbrød (10kr)

2ps. Majssnacks (2x 15kr)

Antiperspirant DEO (15kr).

Saltstænger (10kr)

4 l. Rynkeby juice (4x 8kr)

2 torskerogn. (2x 5kr)

15 æg (21,95kr).

I alt: 201.90kr.

Er det ikke ret OK?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, har været ude og handle i dag! Rema 1000 holder fødselsdag så der er sindssygt mange gode tilbud!

I Rema købte jeg:

1 Harboe cola (6,60 + 3kr)

Kryddersmåkager (5kr)

Opvasketabs (15kr)

Skiundertøj til Luna (20kr)

2 PS. Øko pasta (2x 5kr)

Gråsten ketchup (10kr)

4pk. Lurpak smør (4x 8kr)

Vådsevietter (10kr)

4 PK.500g Hk. Oksekød (4x 15kr)

1 PK. Bonduelle majs a' 3ds. (10kr)

Fuldkornsgrød (29,95kr)

Fl. Margarine (8,45kr)

3 PK. 500g hk. Kalv/svin (3x 15kr)

Toms Guldbarre (8kr)

2x mega roulette (2x 6,50kr)

5 PS. Kartoffelbåde (5x 6kr)

Cherry tomater (9kr)

Gluten mel (9kr)

3 bæreposer (havde glemt at få nogen med!) 7,50kr

3 minimælk (3x 5,50kr)

Yoghurt (10,95kr)

6 PK. 3-stjernet pålæg (6x 5kr)

Knorr lasagnette (10kr)

4 gulerodsrugbrød (4x 9kr)

I alt: 444,95kr

I Fakta købte jeg:

2 leverpostej (2x 10kr)

Yoghurtboller (10kr)

Sutter (15kr)

10stk. Frugt (20kr)

Rasp (3,95kr)

Rugbrød (10kr)

2ps. Majssnacks (2x 15kr)

Antiperspirant DEO (15kr).

Saltstænger (10kr)

4 l. Rynkeby juice (4x 8kr)

2 torskerogn. (2x 5kr)

15 æg (21,95kr).

I alt: 201.90kr.

Er det ikke ret OK?

 

Nu fik jeg ihvertfald lige været rema katalog igennem og skal ned og handle da jeg så diine køb, så helt skidt har det ihvertfald ikke været :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, har været ude og handle i dag! Rema 1000 holder fødselsdag så der er sindssygt mange gode tilbud!

I Rema købte jeg:

1 Harboe cola (6,60 + 3kr)

Kryddersmåkager (5kr)

Opvasketabs (15kr)

Skiundertøj til Luna (20kr)

2 PS. Øko pasta (2x 5kr)

Gråsten ketchup (10kr)

4pk. Lurpak smør (4x 8kr)

Vådsevietter (10kr)

4 PK.500g Hk. Oksekød (4x 15kr)

1 PK. Bonduelle majs a' 3ds. (10kr)

Fuldkornsgrød (29,95kr)

Fl. Margarine (8,45kr)

3 PK. 500g hk. Kalv/svin (3x 15kr)

Toms Guldbarre (8kr)

2x mega roulette (2x 6,50kr)

5 PS. Kartoffelbåde (5x 6kr)

Cherry tomater (9kr)

Gluten mel (9kr)

3 bæreposer (havde glemt at få nogen med!) 7,50kr

3 minimælk (3x 5,50kr)

Yoghurt (10,95kr)

6 PK. 3-stjernet pålæg (6x 5kr)

Knorr lasagnette (10kr)

4 gulerodsrugbrød (4x 9kr)

I alt: 444,95kr

I Fakta købte jeg:

2 leverpostej (2x 10kr)

Yoghurtboller (10kr)

Sutter (15kr)

10stk. Frugt (20kr)

Rasp (3,95kr)

Rugbrød (10kr)

2ps. Majssnacks (2x 15kr)

Antiperspirant DEO (15kr).

Saltstænger (10kr)

4 l. Rynkeby juice (4x 8kr)

2 torskerogn. (2x 5kr)

15 æg (21,95kr).

I alt: 201.90kr.

Er det ikke ret OK?

Der er i hvert fald rigtig mange ting til gode priser - hvis jeg skulle drille dig lidt, så ville jeg måske prikke lidt i sodavand, småkager, chikane, slik, saltstænger ;) Men jeg er faktisk ret imponeret over, hvor billigt mange af tingene er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Sara! sender du ikke et ekspres bud herhjem med den Toms guldbarre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i hvert fald rigtig mange ting til gode priser - hvis jeg skulle drille dig lidt, så ville jeg måske prikke lidt i sodavand, småkager, chikane, slik, saltstænger ;) Men jeg er faktisk ret imponeret over, hvor billigt mange af tingene er :)

jeg skal ha tøser på besøg på søndag, derfor juice, kager saltstænger osv ;) (og så er der også lidt til os i aften)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey Sara! sender du ikke et ekspres bud herhjem med den Toms guldbarre?

de har dem sindsygt billigt mange steder pt. ;) 

 

men desværre købte jeg jo kun en, og den æder jeg i aften sammen med min mand :D sorry!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ser meget fornuftigt ud Sara :super

Men frugt, rugbrød og deo er også på tilbud i Rema, så det kunne du måske have fået endnu billigere (henholdvis 1, 9 og 10 kr)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de har dem sindsygt billigt mange steder pt. ;)

men desværre købte jeg jo kun en, og den æder jeg i aften sammen med min mand :D sorry!

Jeg ligger under en sovende baby, jeg kan ikke liiiiige smutte i butikker <_<

Nå nå, så sparer jeg da de 8 kr og ekstra fedtdepoter (nu har du slet ikke lyst til at spise den og sender den afsted med det vuns :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal ha tøser på besøg på søndag, derfor juice, kager saltstænger osv ;) (og så er der også lidt til os i aften)

Ork, det giver totalt mening - og det er jo ikke ret meget - det var bare i forhold til ren nødvendighed. Hvis man gerne vil ned på 2.500/md, så er en halvtredser jo pludselig en ret stor andel af et ugebeløb :) Men man skal jo også leve - og for mig selv ville lige netop sådan noget som at kunne have gæster ind imellem helt klart være en prioritet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ser meget fornuftigt ud Sara :super

Men frugt, rugbrød og deo er også på tilbud i Rema, så det kunne du måske have fået endnu billigere (henholdvis 1, 9 og 10 kr)

Frugt stod ikke til 1kr (eller så så jeg forkert :blush)

DEO kom jeg ikke tanke om før fakta og rugbrød i Rema er der købt 4stk. Af, det var kun fordi det luge var Liffs ynglings brug brød der lige var en enkelt af i Fakta til 10kr :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork, det giver totalt mening - og det er jo ikke ret meget - det var bare i forhold til ren nødvendighed. Hvis man gerne vil ned på 2.500/md, så er en halvtredser jo pludselig en ret stor andel af et ugebeløb :) Men man skal jo også leve - og for mig selv ville lige netop sådan noget som at kunne have gæster ind imellem helt klart være en prioritet!

Lige præcis! ;)

Og så smækker jeg nok også en kage sammen, da jeg vidst har hjemme til det også! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det blev jo en dyr tur at tage i Rema efter jeg så Saras indkøb :) Men købte mange gode ting :) Men kom så også af med 447,55 kr. 

 

Men nu kan den tomme fryser da blive fyldt godt op :).

post-2591-0-88876100-1457096316_thumb.jp

 

post-2591-0-59651900-1457096328_thumb.jp

 

post-2591-0-09685700-1457096345_thumb.jp

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det blev jo en dyr tur at tage i Rema efter jeg så Saras indkøb :) Men købte mange gode ting :) Men kom så også af med 447,55 kr.

Men nu kan den tomme fryser da blive fyldt godt op :).

IMG_20160304_133840.jpg

IMG_20160304_134708.jpg

IMG_20160304_134738.jpg

Fedt at du også har benyttet dig af det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt stod ikke til 1kr (eller så så jeg forkert :blush)

DEO kom jeg ikke tanke om før fakta og rugbrød i Rema er der købt 4stk. Af, det var kun fordi det luge var Liffs ynglings brug brød der lige var en enkelt af i Fakta til 10kr :D

Hehe ok - men stadig godt købt i hvert fald :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over, at Sara har gidet sidde og skrive alt det ind her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over, at Sara har gidet sidde og skrive alt det ind her :D

:Lol jeg er ledig! Og så kunne jeg lige spise imens :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ok - men stadig godt købt i hvert fald :super

Sys også det pyntede pænt i min fryser og mit køleskab UDEN at min pengepung skreg af hunger :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan leve meget billigt hvis man vil, især hvis man har pladsen i fryser og skabe så man kan slå til ved de gode tilbud, og så tage udgangspunkt i det lager og ugens tilbud når man laver madplan.... Min mor var ekspert i at leve billigt da vi var børn og vi kom da på ferie hvert år (i Danmark eller Sverige)

Når det så er sagt så bruger vi selv betydeligt mere fordi vi spiser økologisk, frisk fisk osv. og vores madplan ikke heeeelt holder når min kære mand arbejder så meget som han gør, så orker jeg ikke lige altid at stå og lave det vi havde planlagt kl 21:30 om aftenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for nyåbnet Rema 1000 i nabobyen og for vilde tilbud! Så fik vi lige fyldt fryseren op :) det er godt nok længe siden jeg har handlet så meget for så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER