skruk

at spare :)

494 indlæg i dette emne

Vores fryser er desværre lidt lille. Hvis vi boede i hus ville jeg klart have en kumme fryser. Vi bruger ca. 4000 om måneden på mad og husholdning. Vi spiser meget økologisk og så spiser vi ikke opdrættet fisk. Vi spiser også rigtig mange grøntsager hver eneste dag og det løber op. Vi kunne helt sikkert gøre det billigere, men faktisk forestiller jeg mig efter vi er flyttet og sidder billigere i det, at vi skal have 5000 til rådighed. Jeg vil gerne have budget til, at købe mere økologisk kød.

Dog vil jeg faktisk gå over til stofbleer nu, så der spare vi jo lidt.

Del dette indlæg

Vi har været ude og handle ind til ugen idag :)

Vi tog i fakta og tænkte os lidt mere om.

Vi skulle af med 407,43 kr :yay

Heri har vi købt ind til gæster imorgen (vi serverer pitabrød -så vi har både købt 1 kg fars og tun), 2 sodavand (13 kr stk) 2 liter kakao (10 kr stk) og nogle småkager :yay udover dette har vi jo købt det sædvanlige som rugbrød, pålæg, mælk, grønt og jeg har også fået lækre vindruer + 500 g flæsk til resten af ugen (vi regner med at kunne leve af rester fra imorgen +rester fra mandag (som er kartoffelmos med flæsk) og så rugbrød og en dag eller to med alt det vi kan finde på fra fryseren (jeg tror at vi har mad til 20 dage i vores lille bitte fryser) :D

Jeg føler overhovedet ikke at vi har undværet noget (udover de chokopops jeg sukkede efter) så det var bare en super god indkøbstur :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, jeg pippede jo om noget med ikke at kende prisen op varer ordentligt.. Så nu er jeg gået i gang med at notere dem ned - så har jeg det på min telefon og kan bedre vurdere, om et tilbud egentlig er billigt :-)

Det er interessant nok at trisse i hhv fakta og Brugsen og sammenligne de fuldstændig tilsvarende Coop-produkter i de to butikker :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når i køber grøntsager, hvor køber i så dem henne?

Vi skal have fyldt godt op i grøntsager igen, men i vores lokale fakta er udvalget så ringe og ofte ikke friskt så ville gerne noget andet men skal jo netop også være billigt, så hvor kan i anbefale med stort udvalg men gode priser?:) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, jeg pippede jo om noget med ikke at kende prisen op varer ordentligt.. Så nu er jeg gået i gang med at notere dem ned - så har jeg det på min telefon og kan bedre vurdere, om et tilbud egentlig er billigt :-)

Det er interessant nok at trisse i hhv fakta og Brugsen og sammenligne de fuldstændig tilsvarende Coop-produkter i de to butikker :-)

Har du lagt mærke til nogle forskellige frem til nu ?:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have fyldt godt op i grøntsager igen, men i vores lokale fakta er udvalget så ringe og ofte ikke friskt så ville gerne noget andet men skal jo netop også være billigt, så hvor kan i anbefale med stort udvalg men gode priser?:)

Jeg er virkelig begejstret for rema1000. Hos vores er der et stort udvalg, det er altid pænt og friskt, og så kan man nøjes med at købe det antal man skal bruge frem for sampakninger/poser - og så er det billigt :)

Selvom det ikke var den billigste mulighed i byen, tror jeg faktisk stadig jeg ville fortrække at købe mine grøntsager lige netop dér ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er virkelig begejstret for rema1000. Hos vores er der et stort udvalg, det er altid pænt og friskt, og så kan man nøjes med at købe det antal man skal bruge frem for sampakninger/poser - og så er det billigt :)

Selvom det ikke var den billigste mulighed i byen, tror jeg faktisk stadig jeg ville fortrække at købe mine grøntsager lige netop dér ;)

Hehe ku de så ikke fortsætte med deres fødselsdag :P? Skal desværre starte bilen for at komme derned, men er ikke decideret langt :) men ville tage 45-50 minutter at gå derned. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu plejer jeg at få en kasse grønt/frugt af min kære bror, men udover det køber jeg det økologisk i Liddl.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores lokale Rema 1000 har et super lækkert udvalg. Vores fakta er også ok, netto har en sjælden gang imellem noget godt. Jeg tror det er meget forskelligt fra butik til butik.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores lokale Rema 1000 har et super lækkert udvalg. Vores fakta er også ok, netto har en sjælden gang imellem noget godt. Jeg tror det er meget forskelligt fra butik til butik.

Det ér virkelig meget forskelligt! Vores Rema 1000 har ikke et særlig prangende udvalg, men det der nu er, er ganske fint - udvalget har nok også noget at gøre med, at det er landets mindste i den kæde :lol

Hvis vi ikke kan finde det frugt og grønt, vi skal bruge i Rema, køber vi det oftest i Løvbjerg, men det er fordi de to butikker ligger lige overfor hinanden 100 meters gang fra vores lejlighed :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have fyldt godt op i grøntsager igen, men i vores lokale fakta er udvalget så ringe og ofte ikke friskt så ville gerne noget andet men skal jo netop også være billigt, så hvor kan i anbefale med stort udvalg men gode priser? :)

Rema 100 (men ikke tomater, vores Rema's tomater smager virkelig ikke godt), Lidl og Bilka. Alle tre steder har et rigtig godt udvalg til fine priser. Rema er for det meste lidt billigere, Bilka har fantastiske tomater og Lidl's er oftest mest frisk (dog lidt uoverskueligt).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ér virkelig meget forskelligt! Vores Rema 1000 har ikke et særlig prangende udvalg, men det der nu er, er ganske fint - udvalget har nok også noget at gøre med, at det er landets mindste i den kæde :lol

Hvis vi ikke kan finde det frugt og grønt, vi skal bruge i Rema, køber vi det oftest i Løvbjerg, men det er fordi de to butikker ligger lige overfor hinanden 100 meters gang fra vores lejlighed :)

Trøjborg?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trøjborg?

Njaeh, det kommer an på hvor snobbet man er med, hvad der er Trøjborg. Vi bor vist på den forkerte side af Ringgaden ;) Det er oppe i Rytterparken, som er de røde bygninger bag Rema 1000 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rema 100 (men ikke tomater, vores Rema's tomater smager virkelig ikke godt), Lidl og Bilka. Alle tre steder har et rigtig godt udvalg til fine priser. Rema er for det meste lidt billigere, Bilka har fantastiske tomater og Lidl's er oftest mest frisk (dog lidt uoverskueligt).

Ku være jeg sku overveje Lidl. Kommer der bare så sjældent da det ikke ligger i nærheden af noget jeg ellers skal, men tager vel max 5 minutter mere i bil til Lidl end til min rema. Tænkte egentlig at Lidl burde være billigere end Rema? 

Bilka har et stort udvalg, men synes generelt ikke de har været så billige, og så skal jeg køre i 20 minutter for at komme derud, så køre ikke derud kun for mælk og grøntsager:). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Njaeh, det kommer an på hvor snobbet man er med, hvad der er Trøjborg. Vi bor vist på den forkerte side af Ringgaden ;) Det er oppe i Rytterparken, som er de røde bygninger bag Rema 1000 :)

Haha, jeg er vist ikke snobbet i den henseende. Jeg boede i sin tid ved stjernepladsen og havde fritidsjob i Risskov, så jeg var en flittig kunde i Rema dengang. Fik lige et flash, da du nævnte de nærtliggende butikker :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ku være jeg sku overveje Lidl. Kommer der bare så sjældent da det ikke ligger i nærheden af noget jeg ellers skal, men tager vel max 5 minutter mere i bil til Lidl end til min rema. Tænkte egentlig at Lidl burde være billigere end Rema?

Bilka har et stort udvalg, men synes generelt ikke de har været så billige, og så skal jeg køre i 20 minutter for at komme derud, så køre ikke derud kun for mælk og grøntsager:).

Rema og Lidl er vist nogenlunde ens i pris :) du har ret i at Bilka er dyrere end de to. Det er primært på frugt at de kan matche.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, jeg er vist ikke snobbet i den henseende. Jeg boede i sin tid ved stjernepladsen og havde fritidsjob i Risskov, så jeg var en flittig kunde i Rema dengang. Fik lige et flash, da du nævnte de nærtliggende butikker :)

Haha, heller ikke her. Hvor hyggeligt! Jeg har også arbejdet i Risskov :D

Men området her er ret godt at bo i, især hvis man går på uni :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rema vandt den sidste pristest, så de ligger meget ens i priser.

Jeg synes begge steder har godt udvalg og gode priser :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rema vandt den sidste pristest, så de ligger meget ens i priser.

Jeg synes begge steder har godt udvalg og gode priser :)

Endte i Føtex, hvilket var en dyr fornøjelse. Men tingene var da pæne :) (sku på apoteket og så var Føtex nærmest) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du lagt mærke til nogle forskellige frem til nu ?:)

Altså, jeg kan umiddelbart ikke finde nogen reel forskel - andet en mærke og design - på änglamark og 365, og tingene koster trods alt nogle kroner eller mere mindre i fakta. Det er ikke helt uvæsentligt... :chin: Jeg er nemlig egentlig ikke interesseret i at nedgradere noget særligt på de ting, jeg plejer at købe, men jeg vil godt bevæge mig i en anden butik for at finde dem billigere :)

Ellers tror jeg, at det jeg pt sparer flest penge på, er at huske, at mine børn er ligeglade med mærker. Pt er juniors favoritbluser henholdsvis kusinens tussegamle sweatshirt med rød krabbe på og to langærmede t-shirts med henholdsvis trommer og maskiner på, der har været Barbamamas Valdemars. Han elsker også sit arvede nattøj med forvasket tryk af Bumle fra Biler, som har været min venindes søns. Det er dælme billigt - og er i øvrigt stensikkert vasket så meget, at der ikke er flere sjove stoffer i tøjet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, jeg kan umiddelbart ikke finde nogen reel forskel - andet en mærke og design - på änglamark og 365, og tingene koster trods alt nogle kroner eller mere mindre i fakta. Det er ikke helt uvæsentligt... :chin: Jeg er nemlig egentlig ikke interesseret i at nedgradere noget særligt på de ting, jeg plejer at købe, men jeg vil godt bevæge mig i en anden butik for at finde dem billigere :)

Ellers tror jeg, at det jeg pt sparer flest penge på, er at huske, at mine børn er ligeglade med mærker. Pt er juniors favoritbluser henholdsvis kusinens tussegamle sweatshirt med rød krabbe på og to langærmede t-shirts med henholdsvis trommer og maskiner på, der har været Barbamamas Valdemars. Han elsker også sit arvede nattøj med forvasket tryk af Bumle fra Biler, som har været min venindes søns. Det er dælme billigt - og er i øvrigt stensikkert vasket så meget, at der ikke er flere sjove stoffer i tøjet ;)

Ih hvor dejligt, at de hitter og kan leve lidt videre :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger heller ikke penge på mærketøj - og er der noget jeg synes er fedt, så er det genbrug! Både for miljøet og pengepung :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor dejligt, at de hitter og kan leve lidt videre :loveshower

Jeg er også helt vild med den Name It trøje jeg købte af dig ;) Og det er fedt ikke at skulle bekymre sig om at løbe tør for nattøj selvom jeg kun får vasket i weekenden ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også helt vild med den Name It trøje jeg købte af dig ;) Og det er fedt ikke at skulle bekymre sig om at løbe tør for nattøj selvom jeg kun får vasket i weekenden ;)

Fantastisk! :super

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER