My love

3 årlig vil ikke far

10 indlæg i dette emne

Jeg er så frustreret og træt. Træt af at det kun er mig der dur til alting.

Vores datter er 3 år og det er mig der har haft hende mest. Dette skyldes min mands arbejdstider, men osse at han en gang om ugen sover ved sin far da han har meget sent fri. Og så har han i juni været fire dage væk da han skulle opereres.

Før hans operation synes jeg ikke det var et problem. Vi kunne begge putte hende og vi kunne begge bade hende.

I dag ser det desværre anderledes ud.

Hun er begyndt at vi skal ligge ved hende til hun sover. Dette er kommet efter operationen, og jeg tror det handler om tryghed. Så vi imødekommer selvfølgelig hendes ønske, så hun ved vi er der. Og hun falder ofte hurtigt i søvn. Men når far putter så går der en halv time, så kommer han ud og brokker sig over hun ikke sover. Og nu gider han ikke være der mere, og han havde sagt til hende at hun skulle sove selv. Så jeg kom ind til en ulykkelig pige. Prøvede at forklare ham det ikke nytter at være så utålmodig.

I dsg skulle han så bade hende. Og det ender med skrig og skrål og hun vil igen kun have mig. Så jeg måtte ind og creme og give tøj på.

Oveni skal det lige siges at hun er i en periode hvor hun hver nat kommer ind til os.

Det er mig der har hende flest timer. Mig der henter og aflevere. Dog har far haft et par dage i denne uge han har afleveret.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det kun er mig. Og jeg kan mærke jeg begynder at frustreres over det. Min tanke går også på hvad så når der en gang kommer en nr to eller jeg er gravid. Jeg vil jo ikke kunne stå til rådighed som hun ønsker det hele tiden.

Nogen gode råd eller nogen der har prøvet det samme??

Del dette indlæg

Åh alle børn har en kun mor og kun far periode. Vitus bliver 2 til oktober og vi har haft lange lange perioder hvor far ikke har duet/måttet noget som helst. Det er så faldet sammen med en begyndende depression hos min mand og den afvisning han har været ude for har bare været særlig rar. Men men men - det er altid den voksnes ansvar at relationen er god. Børn er ikke uartige på den måde, selvom jeg ikke vil afvise, at Vitus har opdaget, at han spille os ud mod hinanden på den måde.

Og så skal man ikke glemme, at det måske er "synd" for den afviste forælder, men det er dæleme hårdt også for den der altid er på!

Når der så kommer søskende er vilkårene for alle børn, at de bare ikke kan få hele opmærksomheden hele tiden, og det er ok og helt naturligt. Og ikke skadeligt! :) så finder man nogle små heller hvor det kun er det ene eller det andet barn der får opmærksomhed - eller hvad man nu synes er rigtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh alle børn har en kun mor og kun far periode. Vitus bliver 2 til oktober og vi har haft lange lange perioder hvor far ikke har duet/måttet noget som helst. Det er så faldet sammen med en begyndende depression hos min mand og den afvisning han har været ude for har bare været særlig rar. Men men men - det er altid den voksnes ansvar at relationen er god. Børn er ikke uartige på den måde, selvom jeg ikke vil afvise, at Vitus har opdaget, at han spille os ud mod hinanden på den måde.

Og så skal man ikke glemme, at det måske er "synd" for den afviste forælder, men det er dæleme hårdt også for den der altid er på!

Når der så kommer søskende er vilkårene for alle børn, at de bare ikke kan få hele opmærksomheden hele tiden, og det er ok og helt naturligt. Og ikke skadeligt! :) så finder man nogle små heller hvor det kun er det ene eller det andet barn der får opmærksomhed - eller hvad man nu synes er rigtigt.

Vores har også haft mange af de perioder. Men aldrig så slemt som nu. Jeg tror dog det skyldes de fire dage far ikke var hjemme. For hun ville bagefter slet ikke snakke med ham da han kom hjem. Deres relation kunne i min verden godt være bedre. De laver aldrig noget sammen. Og jeg føler heller ikke jeg kan tage nogen steder. Sidste jeg gjorde det ville huj ikke sove før jeg kom hjem. Og det holder bare ikke.

Jeg trænger bare til det ikke er mig der skal være på. Jeg elsker hende over alt på jorden, men puha jeg har brug for lidt mor tid ;)

Men puha kan godt se det har været ekstra hårdt for din mand når han i forvejen har det at kæmpe med. Og selv om ens børn ikke mener noget med det så tager vi voksne det nok mere til os ved en afvisning.

Jeg tror også de unger er meget snu og lige ved hvad de skal sige og gøre for at spille mor og far ud mod hinanden. Og de bruger det når de kan komme afsted med det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, du skal tage dig den alene-tid du trænger til. En bytur eller hvad det nu kan være. Så må de to bavianer finde ud af det sammen. At hun ikke vil sove før du kommer hjem er da ikke optimalt, men hun dør ikke af det en enkelt gang eller to og det er måske en meget god investering i dig og dit overskud?

Og du kan tro jeg også synes det er hårdt altid at være den der har den!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, du skal tage dig den alene-tid du trænger til. En bytur eller hvad det nu kan være. Så må de to bavianer finde ud af det sammen. At hun ikke vil sove før du kommer hjem er da ikke optimalt, men hun dør ikke af det en enkelt gang eller to og det er måske en meget god investering i dig og dit overskud?

Og du kan tro jeg også synes det er hårdt altid at være den der har den!

Nej det er jo det. Men dagen efter er hård for hun står ikke det senere op. Og hun vil blive ved at komme til mig om morgen fremfor far. Men det er virkelig mærkeligt hun har det sådan. Håber bare hun snart er ovre det igen. For man bliver vanvittig af at være den der skal være på. Men vi skal jo ikke brokke os. En dag gider de kære børn os jo nok ikke ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så må du se om du ikke kan sove hos en veninde til næste dag :)

Og ja, du har ret i, vores børn gider os nok ikke for evigt, men jeg kan altså ikke love, at min forældreliv de næste 13-15 år bliver totalt brokfrit! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så må du se om du ikke kan sove hos en veninde til næste dag :)

Og ja, du har ret i, vores børn gider os nok ikke for evigt, men jeg kan altså ikke love, at min forældreliv de næste 13-15 år bliver totalt brokfrit! ;)

De har selvfølgelig alle børn i dag. Men så kan det være mn skulle tage på hotel ;)

Det er også okay. For når de bliver teenagere især. Så vil vi få nok at brokke os over

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simpelthen! Det skal bare løses, så du får mulighed for at lade lidt op! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes da overhovedet ikke at det lyder underligt. Hvis din mand er så meget væk pga arbejde og du siger de aldrig laver noget sammen, så giver det da fuldstændig mening at hun helst vil dig!

Din mand er nødt til at investere lidt tid i jeres datter - når han så endelig er hjemme og sammen med hende, så skal han være nærværende og vise at han VIL hende! Foreslå ting de kan lave sammen, lege, tumle osv. Så skal han nok komme ind i varmen igen.

Børn er utrolig følsomme overfor hvor meget man gider dem, min datter fornemmer det LIGE med det samme, hvis jeg ikke er super entusiastisk og ikke helt har lyst til noget bestemt - omvendt kan man bare få hende helt op at køre og vildt begejstret hvis man selv viser lidt iver og glæde i det man gør sammen med hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes da overhovedet ikke at det lyder underligt. Hvis din mand er så meget væk pga arbejde og du siger de aldrig laver noget sammen, så giver det da fuldstændig mening at hun helst vil dig!

Din mand er nødt til at investere lidt tid i jeres datter - når han så endelig er hjemme og sammen med hende, så skal han være nærværende og vise at han VIL hende! Foreslå ting de kan lave sammen, lege, tumle osv. Så skal han nok komme ind i varmen igen.

Børn er utrolig følsomme overfor hvor meget man gider dem, min datter fornemmer det LIGE med det samme, hvis jeg ikke er super entusiastisk og ikke helt har lyst til noget bestemt - omvendt kan man bare få hende helt op at køre og vildt begejstret hvis man selv viser lidt iver og glæde i det man gør sammen med hende.

I den her uge har de haft en time sammen når han kommer hjem inden hun skal i seng. Og selv om de leger sammen så vil hun ham ikke alligevel.

Han er så selv kommet med det forslag at tage hende med på en legeplads en dag han har tidligt fri så jeg kan få bare en time selv. Men vi skal lige over sommerferie perioden.

Men ja de fornemmer det hurtigt. Og hvis han så også hurtig har nemmere ved at blive irriteret. Så bliver hun det jo også nemmeeee.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER