Oprettet February 27, 2011 Hej alle sammen Jeg har et ?, jeg er i 6 uge nu, og i fredags skulle jeg for første gang kaste op, siden da er det blevet meget værrer, i dag har jeg lagt i sengen, hver gang jeg indtager noget ryger det op igen, intet kan jeg holde indenbords, er dette normalt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 Ja det er desværre meget normalt :( Det kan være et sandt helvede og jeg stod der selv fra 5. uge til 12. uge, så ved godt hvordan det er.. Hvis jeg skulle holde noget bare lidt indenbords skulle det være toastbrød med smør, mariekiks, frugt, vand, lyst brød generelt eller yoghurt eller cacaomælk.. Jeg kunne slet ikke unholde synet af almindelig aftensmad :puke Håber tiden går stærkt og du ikke skal døje med det alt for længe.. Men hvis du kaster rigtig meget op, skal du kontakte din læge.. Jeg kastede op 3-4 gange om dagen og det gjorde min læge ikke noget ved, andet end at komme med en masse gode råd.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 Ja, det er desværre meget normalt ;) Jeg kastede også op i stride strømme fra uge 5-6 stykker- op til 10 gange om dagen. Jeg var så i behandling fordi jeg var ved at dehydrere. Man kan også få akupunktur, hvilket nogle synes hjælper ret godt. Held og lykke :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 Ohhhh ak og ve... men det postive er da det gerne skulle stoppe i 12 uge <_< Jeg kan ikke engang holde frugt indenbords, eller juice.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2011 Ohhhh ak og ve... men det postive er da det gerne skulle stoppe i 12 uge <_< Jeg kan ikke engang holde frugt indenbords, eller juice.... Hvis det er rigtig slemt og bliver ved og ved, kan man få nogle tabletter eller stikpiller, der tager det værste af kvalmen. Dem fik jeg- men der skal vist gå lidt tid før lægen giver dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Et af de råd jeg har fået, som faktiske nok er det mest effektive er, at sørge for små måltider hele tiden. Jeg kastede op fra uge 7-12, holdt så pause i 3½ uge (godt hjulpet på vej af nogle tabletter jeg fik af lægen) - og så begyndte jeg at kaste op igen for 1½ uge siden, og jeg gør det stadig. Det er heldigvis sjældent, at nogen kaster op så lang henne. Jeg skal til akupunktør i morgen - håber det virker!! Det er meget forskelligt, hvordan lægerne ser på det med de tabletter - jeg fik dem af min læge, men en vagtlæge vi har talt med og jordemoderen var ikke så begejstrede for dem. Håber du snart får det bedre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2011 Hej med jer Uh så er jeg ovenpå igen ;-) sikke en omgang, jeg har mistanke om jeg har haft en mindre influenza, jeg er på toppen igen, med mindre morgenkvalme, men dog ikke opkast i 2 dage :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2011 Jeg kan så tilføje, at jeg er 22+5 og stadig kaster op. Det er ikke så slemt som det var i uge 10-20, men stadig 4-5 gange om dagen. Så det er desværre ikke altid, det forsvinder i uge 12. Del dette indlæg Link to post Share on other sites