Guest

Lommepenge til 4 årig

2 indlæg i dette emne

Jeg mener faktisk der har været en tråd før, men jeg kan ikke lige finde den og mener også den handlede om noget lidt andet, så nu kommer denne tråd :)

 

Vi har snakket om at vi vil begynde at give Ronja lidt lommepenge, så hun begynder at få en forståelse for hvad penge er og at man bliver nødt til at spare lidt op for at kunne købe ting. Hun har en sparegris hvor hun har fået lidt mønter til i ny og næ, men ikke noget fast og ikke nogen vi har brugt af endnu. 

 

Vi har overvejet hvor meget hun skal have og hvor ofte, men kan ikke lige blive enige med os selv om det ;) Vi har snakket om 5 kr. om ugen og så kan det stille og roligt blive sat op jo ældre hun bliver.

 

Så jeg tænkte at jeg ville høre herinde om der er nogen der giver lommepenge og i så fald hvor meget og hvor ofte? :) Skriv også gerne alder på barnet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi giver ikke faste lommepenge, men Theo har også en sparegris, hvor han indimellem får lidt mønter at putte i.

Hvis han er med henne og aflevere flasker, så får han også tit flaskepengene.

En gang imellem tømmer vi sparegrisen og tager på kræmmermarked eller i Fætter Br, hvor han har sin egen lille pung med til at betale. Det er han ret stolt over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER