Forunderligt

3 års fødselsdag - gaveideer?

16 indlæg i dette emne

Hvad skal på ønskelisten til Lilly når hun fylder 3? Hvad er jeres 3 årige vilde med at lege med? Kom gerne med ideer i alle (rimelige) prisklasser.

Indtil videre ser listen sådan her ud:

Noget med Shaun the Sheep (taske/bamse/tshirt/madkasse e.l)

Kop+tallerken sæt med kendt motiv (Frozen/Bamse og Kylling/Teletubbies/Pingu e.l)

Hjemmesko str 25

Tøj str 104

Bøger med flapper

og så det eneste jeg ikke egentlig syns er lidt kedeligt og som vi ku enes om, men som jeg også syns er lidt for dyrt:

Dukkehus med tilbehør fra Le Toy Van - de er da bare søde?

Vi er velforsynet med cykler og køretøjer og arvelegetøj og duplo, sidstnævnte interesserer hende ikke ret meget.

Del dette indlæg

Jeg har selv kun en to-årig, men mine tre større niecer har jeg typisk foræret fingermaling, klæde-ud-kjoler, børne-køkkenredskaber (altså brugbare til at deltage i køkkenet), små spil, puslespil, en lommelygte o.l. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rygsæk?

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Idas ønskeseddel er der indtil videre

Rygsæk til børnehaven

Kreative sysler fx "sands alive", tusser, perler og andet

Tøj str 98 og op

Briotogbane

Cder gerne Ramasjang hits og andre figurer fra ramasjang

Værktøj

Dvd film - emil fra Lønneberg, Pippi

Del dette indlæg

Annonce ♥

Edith leger vildt meget med modellervoks for tiden - det er klart et hit :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia ønskeseddel

Morgenkåbe str. 4/110

Uld/silke natkjole med lange ærmer str 3/4 år

Schleich

- heste

- hestetrailer + bil

- diverse tilbehør

Espressomaskine Hape

BR butikslegesæt http://www.br.dk/vores-kategorier/traelegetoej/legetoej-i-trae-til-babyer/br-butikslegesaet?id=633193&vid=118228

Legemad i træ(is, kager, mad, maskiner)

- æg i bakke

- ost (rund med trekanter)

Isbod Djeco http://www.sundleg.dk/legemad-isbod-djeco.html

LEGO friends

- hestestald (3189)

- Sommerrideskole (3185)

- Emmas hestetrailer (3186)

- Dyrlæge (3188)

Willi begynder i børnehave

Willi på biblioteket

Willi har skoldkopper

Bøger om at starte i børnehave

Hestebøger

Sigurd fortæller bibelhistorier

Anatomi puslespil

Gå Stylter

Gryder/bestik osv til sandkassen

Lille cd-afspiller

En ønskeseddel er jo egentlig meget individuel, da den jo ikke viser, hvad barnet har i forvejen ;)

Vi har givet Silke Elia en havetrampolin, og så får hun LEGO Friends, juniorsengetøj med hest og en ny madkasse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

rygsæk er en god ide!

Du kan få Mies ønskeseddel (selvom Mie og Lilly vist er meget forskellige typer og Mies bærer præg af at hun snart bliver storesøster):

Tøj str 104

Løbehjul

En kugleramme (helst blå)

Et lege armbåndsur med flytbare visere. (Man kan købe en i H&M med frost)

Bog "Så er vi to" af Cecilie wallengreen (en bog om at få søskende)

Spil:

-kattens pyjamas

- Spil fra 3+

- Hr. Skæg spil/puslespil (med 2 brikker med tal/bogstav på den ene brik) med bogstaver og tal.

Film:

-snehvide

-Modig

-Poccahontas

-klokkeblomst film:

"klokkeblomst"

"Klokkeblomst og den forsvundne skat"

"Klokkeblomst og feernes hemmelighed"

"Klokkeblomst og vingernes hemmelighed"

"Klokkeblomst og pirat feen"

Cd:

hr skæg - skæg med bogstaver!

Hr. Skæg - skæg med tal

Hr. Skæg - skæg med ord

(Hr. Skæg CDerne tror jeg vil være rigtig fine til Lilly :chin: er hun ikke meget glad for musik eller husker jeg forkert?).

Ellers hvad der hitter her:

Puslespil med 9+ brikker

Sneglespillet/tempo

Vendespil

Billedlotteri

Hama Perler (vi er lige rykket over til de små)

Trunte Lunte bøger

Malebøger

Klistermærker

Klæd ud tøj

Edit:

musik instrumenter

Modellervoks

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Idas ønskeseddel er der indtil videre

Rygsæk til børnehaven

Kreative sysler fx "sands alive", tusser, perler og andet

Tøj str 98 og op

Briotogbane

Cder gerne Ramasjang hits og andre figurer fra ramasjang

Værktøj

Dvd film - emil fra Lønneberg, Pippi

Hvad går det sand ud på? Er det til indendørs brug? Er det anderledes end almindeligt sand fra sandkassen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad går det sand ud på? Er det til indendørs brug? Er det anderledes end almindeligt sand fra sandkassen?

Det er sand der kan bruges indendørs, og det tørre ikke ud.. Så vidt jeg har forstået på det jeg har læst om det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Caroline fik bla dette i 3 års fødselsdag/jul, måske noget kan inspirere

Cykel- cykelhjelm

Regntøj

Babyborn + tilbehør

Kreative ting- vandfarver/ malebog/modellervoks

Sengetøj

Håndklæde

Udklædningstøj+ tilbehør

Spil : spejlæg/ prinsesse cupcake spil/ puslespil

LEGO Duplo

Cd'er

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt med så mange svar og ideer, tak alle sammen!

Jeg kan se der er en del af jeres ca 3årige som vist er noget mere fingernemme end Lilly. Lego Friends og Hama perler fx? Nonono det er hun bare slet ikke klar til.

Modellervoks har vi og det er populært. Tudser og farver osv fanger stadig kun ganske kort, hun er virkelig ikke en sidde-stille-og-dimse pige (endnu? Er det ikke noget man træner i børnehaven...) Hvis hun skal sidde nogenlunde stille skal der sættes en film på eller læses bog el lign.

Spot on med Hr Skæg Maja, men jeg tror vi har det meste som henvender sig til hendes aldersgruppe allerede. Han er steget lidt i sværhedsgrad siden han startede syns jeg.

Og spil, amen de er jo uopslidelige sådan nogle, så ja vi har rigtig mange fra de store søskende. Vendespil og puslespil og sværere.

Jeg tror jeg skriver noget klæde ud tøj på listen  :super

Jeg overvejer om hendes (mest arvede, uopslidelige) Schleich dyr skal have en bondegård eller lignende at bo i. Hun er i hvert fald glad for dyr. Elefanter og krokodiller osv kan vel også bo på en bondegård...  :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt med så mange svar og ideer, tak alle sammen!

Jeg kan se der er en del af jeres ca 3årige som vist er noget mere fingernemme end Lilly. Lego Friends og Hama perler fx? Nonono det er hun bare slet ikke klar til.

Modellervoks har vi og det er populært. Tudser og farver osv fanger stadig kun ganske kort, hun er virkelig ikke en sidde-stille-og-dimse pige (endnu? Er det ikke noget man træner i børnehaven...) Hvis hun skal sidde nogenlunde stille skal der sættes en film på eller læses bog el lign.

Spot on med Hr Skæg Maja, men jeg tror vi har det meste som henvender sig til hendes aldersgruppe allerede. Han er steget lidt i sværhedsgrad siden han startede syns jeg.

Og spil, amen de er jo uopslidelige sådan nogle, så ja vi har rigtig mange fra de store søskende. Vendespil og puslespil og sværere.

Jeg tror jeg skriver noget klæde ud tøj på listen :super

Jeg overvejer om hendes (mest arvede, uopslidelige) Schleich dyr skal have en bondegård eller lignende at bo i. Hun er i hvert fald glad for dyr. Elefanter og krokodiller osv kan vel også bo på en bondegård... :whistling

Ja der er stor forskel på børn :) Silke Elia' finmotorik har altid været langt fremme.

Silke Elia har en hestestald til sine Schleich heste, som giver god leg. Så god ide få en bondegård til dem. Måske noget hegn også? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja der er stor forskel på børn :) Silke Elia' finmotorik har altid været langt fremme.

Silke Elia har en hestestald til sine Schleich heste, som giver god leg. Så god ide få en bondegård til dem. Måske noget hegn også? :)

Hvilken stald har Silke Elia, jeg syns der er flere forskellige?

Faldt lige over det her fine tæppe

post-3655-0-11464900-1437820378_thumb.jp

Jeg er bare lidt usikker på om det er for abstrakt at lege på noget som bare er et billed af ting

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun har denne, som hun har arvet fra min kusine. Men det ser ud til, at der er lavet en ny version. Jeg ville dog ingen skrubler have over at købe brugt. Schleich holder bare så godt.

Tæppet er fint, men tror ikke det vil give det samme - overhovedet

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt den på br.dk - den koster alligevel 700 kr fra ny :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER