Girl Next Door

Madras til tremmeseng

13 indlæg i dette emne

Hvad skal man tænke på når der skal vælges madras til tremmesengen? 

Ærligt, så går jeg ikke så meget op i om det er en helse fidus eller hvad det er. Den skal bare fungere optimalt for mit barn. Hvad har i valgt/tænker på at vælge?

Del dette indlæg

Jeg har bare valgt en madras fra jysk :)

Har så valgt en lidt tykkere model (omkring 12 cm), da jeg synes at de andre virkede meget skravlede :) ikke så mange overvejelser der :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har bare valgt en madras fra jysk :)

Har så valgt en lidt tykkere model (omkring 12 cm), da jeg synes at de andre virkede meget skravlede :) ikke så mange overvejelser der :P

Haha okay :P Man kan pludselig overanalysere alle de valg der skal tages ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte den i ikea vi følte, virkede mest behagelig. Det endte med en skum-madras, ligesom vi også er endt med i barnevognen og vuggen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg valgte en helse madras fra babysam...synes den virkede rigtig dejlig og god...og ville godt ofre lidt på en god madras nu hvor jeg har købt sengen brugt ;-) men altså går ikke vildt op i hvad slags det er...faldt bare for den da jeg var ude at kigge :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha okay :P Man kan pludselig overanalysere alle de valg der skal tages ;)

Det kender jeg godt. Det har jeg gjort med masser af ting :P men lige madrassen har jeg ikke skænket de store filosofiske tanker :D :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

At den passer med målene på sengen :p vi fik købt en der var alt for stor :prik og har levet med den i 2 år :rolleyes men nu skærer jeg den i stykker (til noget andet) og køber en billig der passer til tremmesengen til micromoysen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi købte ikeas "dyre model" til omkring 600 kr, tror jeg det var. Den er vi glade for.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vuggen har vi købt en helsemadras i BabySam - jeg går lidt op i at madrassen er ventilerende og allergivenlig.

Til barnevognen og liften, har vi købt en skummadras - igen ventilerende og allergivenlig.

Vi planlægger at købe tremmesengen i IKEA og det samme med madrassen - her har vi kig på den 'dyre' madras til 600 kr.

Der, hvor jeg har været mest opmærksom er på tykkelsen. Vores madrasser er minimum 6 cm tykke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også Ikeas dyre model og var meget glade for den. Vi genbruger den til lillebror nu, og den føles som ny

Del dette indlæg

Annonce ♥

De små pus vejer jo ikke meget så de kan ikke udnytte fordelene ved en top mega god madras-

Har også en fra IKEA, mener det er den til 500/600 kr og den fungerer super.

Så er der jo det med allergi etc hvor nogle vælger kapok eller andre der skulle være ekstra modstandsdygtige overfor støvmider etc.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres erfaringer. Det er dejligt at høre jeres meninger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har i dag købt en madras samme sted som sengen, den er oeko-tex og allergi mærket og så har den 2 forskellige sider, en til de helt små og så vender man den når baby bliver lidt større

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER