Aja

Sengerand?

10 indlæg i dette emne

Min mor syr en babynest til os som jeg regner med vi kommer til at bruge det første stykke tid i tremmesengen. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi også burde købe en sengerand? Er det nødvendigt - jeg tænker lidt at babynesten har samme funktion?  

Del dette indlæg

Hvor længe kan baby ligge i babynesten?

Mange bruger sengeranden længe. Jeg tror vi brugte den til han var 1,5 år, måske lidt mindre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger stadig vores :) min datter fylder 2 om et par uger.. Hun kommer til at bruge den indtil hun ️ skal i junior-seng. Kæmpe tryghed for hende. (Det er en tyk sengerand)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay. Jeg tænkte nemlig også at man nok godt kunne bruge den i længere tid :) Men jeg tænker mere på om det er nødvendigt i starten mens hun ligger i babynesten? For hvis det først er til senere kan vi jo vente med at købe den eller ønske os den i dåbsgave..? :) eller er det noget man skal have fra starten?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også, at det har noget at gøre med hvor længe I forventer at kunne bruge jeres babynest.

Vi brugte først sengeranden, da C begyndte at sove i tremmesengen (i stedet for sin vugge) og der var hun 5 måneder og så blev den nok brugt til hun var omkring 1-1,5 år. Vi stoppede kun med sengeranden, fordi der var en tynd rand, der kollapsede hele tiden. Denne gang køber vi en tyk rand.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker på en måde også sagtens at i kan vente lidt med at købe den, når i starter med at bruge babynest. Men jeg ville i hvert fald ikk undvære den helt :) Min søn bliver 3 år om 1½ måned, og er lige kommet i juniorseng - og han har fået sin sengerand med i juniorsengen, fordi den er så stor en tryghed for ham :) 

Vi skal også have købt en til lillesøster, og selvom hun også skal sove i babynest i starten, regner jeg alligevel med at vi skal have en sengerand helt fra start, men det er ikke et must, og det er ikk det der står øverst på vores liste over ting vi skal have købt. Jeg synes i hvert fald ikk det er verdens undergang hvis vi ikk får den købt inden hun kommer ud. Så måske vi ender med at ønske os en i julegave :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også, at det har noget at gøre med hvor længe I forventer at kunne bruge jeres babynest.

Vi brugte først sengeranden, da C begyndte at sove i tremmesengen (i stedet for sin vugge) og der var hun 5 måneder og så blev den nok brugt til hun var omkring 1-1,5 år. Vi stoppede kun med sengeranden, fordi der var en tynd rand, der kollapsede hele tiden. Denne gang køber vi en tyk rand.

:ditto til det hele!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger stadig vores babynest og regner med at gøre den næste måned. Han er 2,5 måned. Jeg vil sige, at i sagtens kan vente :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kan sagtens vente og dermed ønske jer den En tyk sengerand koster ofte de der 600kr...men ser i jer om kan i snildt få en fin en til 200 brugt...det har vi valgt frem for at bruge et ønske på det ;-)

Vi har så ikke haft baby nest men han sov i sin lift inde ved os de første måneder såå :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) 

Vi skal helt sikkert have en sengerand, en det lyder til at vi godt kan vente lidt med den. Der er så meget der skal købes nu! Så må vi se om vi selv køber en senere eller om den kommer på ønskelisten til barnedåben :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER