Oprettet July 9, 2015 http://livsstil.tv2.dk/2015-07-09-boerns-vilkaar-derfor-skal-smaa-piger-ikke-gaa-i-bikini Hvad tænker i? Jeg kan mærke at jeg synes hun overtolker helt vildt! Og i og med at hun siger at vi tillægger børn en seksualitet de ikke har, synes jeg også hun tillægger børnene netop denne seksualitet. Derudover bliver der lidt lilla tørklæde og sidde i rundkreds over hende når hun tolker så meget som hun gør på børnenes manglende bryster. Jeg ser ingen forskel på om man dækker bryster med en bikinitop eller en badedragt. Kønsforskellen bliver vist med farver på badetøjet og sådan er der så meget andet. At lade børn rende nøgen rundt i offentlighed er jeg ambivalent med. Børn er ligeglade, og et eller andet sted kunne det da være rart at alle var så frigjorte fra deres blufærdighed at det var ok! Men sådan er virkeligheden ikke og så synes jeg de skal have badetøj på og følge kulturen, for så støder de ikke nogen. At børn tror folk bedre kan lide dem når de ligner små voksne den køber jeg ikke!!! Slet ikke børn der er så små! Mie har den grimmeste kjole med frost på og hun elsker den FORDI DER ER FROST PÅ!!! hendes tøj er liiiidt sejere når der er glimmer og sådan er hendes verden! Hun er ligeglad med den (IMO) fine cowboy nederdel og ballerinaerne, når hun har en nederdel med guld stjerner og sandaler med glimmer!!! Når det så er sagt!!!! Så synes jeg hun har ret i at det er skide upraktisk for en 2 årig :D Men Mie har faktisk haft en tankini (i ved en 2 delt badedragt) fordi det bare var skide praktisk når hun skulle skiftes i svømmehallen. Jeg må indrømme at jeg ikke ser et "samfunds problem", eller en "børneseksualisering" - langt de fleste har alligevel uv badetøj eller en t-shirt pga en øget bevidsthed omkring solens stråler. Nå men i hvert fald er min konklusion at jeg synes det er fuldstændig op til forældrene, ser de sødt badetøj? Eller ser man upraktisk badetøj. Den dag Mie selv får en mening omkring det, så vil jeg i hvert fald ikke stejle. Hvis hun FØLER sig godt tilpas så er det ok med mig!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Den debat på TV2s Fb side kører også vildt derud af. Jeg kan virkelig ikke se det frække i en Hello Kitty Bikini! Det seksuelle er noget voksne tillægger det. Jeg kan se på kommentarer at folk som er 60 år og har brugt bikini i deres barndom, og jeg kan tydeligt huske fra min egen , at vi rendte nøgen rundt i haven og på stranden. Hvilket er meget værre, hvis det er pædofile man er bange for. Jeg tror heller ikke på den med at børnene hellere vil ligne små voksne. Jeg tror de vælger efter hvad de kan lide, fx så en frost bikini frem for badedragt med smølfine :) Mine har haft badedragt op til ca 5-6 år alderen. Freja noget længere faktisk, da hun er lille af sin alder. Liva som er 8 bruger bikini, men det er fordi hun er lang og meget tynd, hvilket gør det svært at finde badedragter der passer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Ej jeg synes godt nok også hun overreagerer. Hvis man seksualiserer børn ved at dække pigers manglende bryster med en bikini top, hvorfor er det så okay med badedragt? Skulle logikken så ikke være, at de skulle nøjes med trusser? Der er ikke noget seksuelt ved børn. Basta. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Det er utroligt så meget hun kan få ud af så lidt. Barnet vælger jo efter printet her Hello Kitty, og så er det måske lidt sejt at efterligne mor lidt med en bikini, det har børn i alle dage da gjort! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Meget enig med dig, Majs (og måske andre, har ikke læst alle indlæg). Synes i øvrigt det er et mærkeligt argument at "børn ikke skal ligne små voksne". Det har vi da ingen problemer med, når de små efterligner os med legestøvsugeren, brandmandskostumet, legebordmaskinen og dukkerne... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Meget enig med dig, Majs (og måske andre, har ikke læst alle indlæg). Synes i øvrigt det er et mærkeligt argument at "børn ikke skal ligne små voksne". Det har vi da ingen problemer med, når de små efterligner os med legestøvsugeren, brandmandskostumet, legebordmaskinen og dukkerne... Så vidt jeg forstår går debatten længere end det, til nærmere svenske tilstande. Hvor der ikke må være forskel på piger og drenge. Og der går det for vidt. Som mennesker er det sundt at se at vi netop ikke alle er ens og ikke leger med de samme ting. Og Ja det er ret ironisk at de små piger ikke må være som mor på dette punkt, når der findes så mange andre kopi versioner af vores dagligdag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 9, 2015 Meget enig med dig, Majs (og måske andre, har ikke læst alle indlæg). Synes i øvrigt det er et mærkeligt argument at "børn ikke skal ligne små voksne". Det har vi da ingen problemer med, når de små efterligner os med legestøvsugeren, brandmandskostumet, legebordmaskinen og dukkerne... Præcis!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 13, 2015 Jeg synes det er en ligew voldsom nok tolkning. Så meget lægger jeg ikke i det. Men jeg synes ikke bikinier er for børn. Når man er så lille, at man ikke ænser, at toppen sidder oppe under hagen efter at have kørt i vandrutchebane, så synes jeg man skal have en badedragt på. Jeg kan ikke komme med nogen dybere forklaring. For mig er en bikini bare en voksenting. Del dette indlæg Link to post Share on other sites