Guest

Hagesmæk?

17 indlæg i dette emne

bruger jeres børn hagesmæk? Hvornår stoppede de?

Mie får hagesmæk på om morgenen til morgenmaden, for hun grisser altså sin mave endnu og jeg gider ikke skifte tøj allerede ;)

Og så nogle gange når hun får fx kødsovs. Men vi har snakket om at nu når hun en alder hvor en hagesmæk er lidt at "holde hende lille" eller?

Hvad har i gjort af tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna brugte den til morgenmad og risengrød indtil for 3-4 mdr siden. Hun kunne sagtens være stoppet før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har hagesmæk på om morgenen, og hvis vi får noget mad der sviner (læs som kan være svært at få af tøjet fx kødsovs, karry osv). Hun bruger ikke hagesmæk i DP ved jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har han ikk brugt i et år - han gad det ikke og han spiser morgenmad i nattøj, så der ska jo alligevel skiftes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har han ikk brugt i et år - han gad det ikke og han spiser morgenmad i nattøj, så der ska jo alligevel skiftes.

:ditto

Hun efterspørger dog indimellem en hagesmæk når Milan får på- og hvis vi er sammen med Nitzens, hvor hendes Maja får på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår Valdemar stoppede, men det er ved at være længe siden :chin: Men vi tænker lige lidt over, hvilken bluse han har på, hvis vi spiser noget, der sviner meget/er svært at spise :) Nogle gange skifter han lige til en sort t-shirt så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har selv sagt hun ikke vil have den på mere, i løbet af de sidste par måneder. Så hun har kun på hvis vi får suppe, for det kan hun ikke helt styre længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft de samme tanker som dig. Vi er efterhånden trappet så meget ned, at Lucas kun bruger hagesmæk når han spiser morgenmad, fordi han ofte har fået tøj på inden han spiser, og hvis han spilder mælk på trøjen kommer det sådan til at lugte. Ellers er det sjældent han har hagesmæk på mere, det er kun hvis vi får noget der virkelig sviner og han har pænt eller sart tøj på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja bruger det overhovedet ikke mere men jeg kan faktisk ikke huske hvornår vi stoppede med det. Tror næsten det er 1,5 år siden. Det kom vist bare helt af selv sig. Jeg kan i hvert fald ikke huske vi gjorde noget bestemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men det lyder til vi er ca det samme sted som de jævnaldrende så vi er ikke helt afsporede :D

Tak for svar piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah får stadig hagesmæk på, medmindre det bare er "tørt" mad hvis du forstår mig :P hun er en rigtig gris, og jeg gider ikke skifte tøj 2-3 gange dagligt. Hun er 2,7 år nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger om morgenen når han spiser havregryn med mælk og så vil aften hvis vi får noget der sviner meget, men i Dp bruger han ikke og kommer jo heller ikke til i børnehaven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er stoppet med hagesmæk i dagplejen, det har hun åbenbart været længe uden jeg vidste det  :oops herhjemme brugte vi stadig indtil jeg fik det at vide og nu får hun den bare på når maden sviner, så ikke så nødvendigt ved rugbrød osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror, at Mads var omkring 2-2½, da vi stoppede med at bruge smæk til frokost og aftensmad. Han har brugt den der tagrendesmæk om morgenen længe, men for et par måneder siden sagde han, at det ville han ikke mere, og det respekterede vi, og han spilder faktisk aldrig.

Når vi spiser spaghetti, får han dog stadig en stofble om halsen (men det ville faktisk heller ikke være helt skørt, hvis jeg selv tog en på i det tilfælde :P).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja beder selv om at få hagesmæk på, på trods af at hun ikke bruger hagesmæk i BH eller den sidste tid hun gik i DP. Tror at hun beder om det, fordi Malou bruger det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah beder ogsaa om den, hvis vi glemmer den... Ikke saa meget fordi han sviner, tror jeg, men den fanger jo lige de bidder, der ryger af gaffel/ske ;) 

 

I VS sviner han noget mere ved frokost, saa der kommer de den paa ham, men alle har dem vist paa dernede.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla beder selv om at få den på, og om morgenen vil hun ikke spise før den er på. Om aftenen og til frokost kan vi som regel godt undvære

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER