MaleneB

stor barm og spørgsmål om bh pasform

11 indlæg i dette emne

Hej alle der læser med.

Jeg synes det der med den rigtige størrelse bh kan være noget besværligt..

Jeg har en stor barm og en lille omkreds. Mit spørgsmål går på hvordan en fullcup eller balconette model sidder på jer andre med store bryster.

Jeg har altid brugt en bh hvor bøjlen ikke går særlig langt op mellem brysterne (kan ikke huske hvad den slags hedder). Dvs skålene foran bliver holdt sammen af et tyndt stykke.

Jeg har fået at vide at når man har stor barm er en fullcup eller balconette bedre til at støtte ordentligt (her er der et bredere stykke mellem brysterne). Mit problem er bare at hver gang jeg prøver en sådan model, generer det mellem mine bryster. Det er ligesom om det ikke kan sidde helt ind til brystbenet men bliver skubbet ud, så jeg kan have en finger ned i mellem. Og så får jeg mærker.. tænker at det da ikke kan være meningen?

Jeg er blevet målt flere gange både i Change og Hunkemoller og også når jeg prøver denne slags modeller. Jeg får at vide at de passer og når jeg kommer hjem med dem og begynder at bruge dem, så gnaver de så voldsomt mellem brysterne..

Er det så en forkert størrelse eller er det bare sådan det er og noget man skal vende sig til?

Andre der oplever det samme og hvad gør I så?

Del dette indlæg

Få en gratis fitting i Magasin, de har mange flere mærker end change og hunkemoller og de er fantastiske

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige, at en god bh, der passer, skal være sådan, at du næsten kan glemme, at du har den på :)

Hverken hunkemøller eller change duer til mig. Jeg har også prøvet at få hjælp til størrelse hos dem, men de bh'er, de hver især endte med at anbefale, sad bare stadig slet ikke godt. Så ligesom Camilla vil jeg anbefale, at du går et tredje sted hen, hvor de har forskellige mærker :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har rigtig god erfaring med full cup og balconette modeller, men desværre heller ikke de bedste erfaringer med change og hunkemöller.

Eller change har jeg en medarbejder som forstår at fitte en bh til mig og er hun der ikke går jeg igen.

Ellers har jeg fået god og kyndig service i salling og en butik i Aalborg som hedder butik nordjylland :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke hvor du bor, men vil anbefale dig at gå i en Lace butik og gå efter mærket Freya (de ligger i hvert fald i Århus, tæt på Magasin). Min veninde der bruger 65K eller sådan noget i den dur, sværger til deres bh'er! Har selv en derfra, der sidder som smurt - men jeg kan også godt passe Change.

De har også en online side http://www.lace.dk/catalog?brand=freya

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke hvor du bor, men vil anbefale dig at gå i en Lace butik og gå efter mærket Freya (de ligger i hvert fald i Århus, tæt på Magasin). Min veninde der bruger 65K eller sådan noget i den dur, sværger til deres bh'er! Har selv en derfra, der sidder som smurt - men jeg kan også godt passe Change.

De har også en online side http://www.lace.dk/catalog?brand=freya

Super tak... Bor desværre ikke i nærheden (bor i Københavnsområdet), men skal til Ebeltoft den 20. Juli og tænker at tage forbi der. Indtil da har jeg bestilt lidt fra hjemmesiden i en størrelse jeg håber er den rigtige... Ellers er der heldigvis gratis fragt og retur. :)

Er der nogen med erfaring for hvor meget man går ned i størrelse igen, når man ikke ammer mere? Jeg er jo gået ca en skålstørrelse eller to op nu hvor jeg ammer, og tænker om jeg ryger tilbage til den samme størrelse jeg så havde før amning?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super tak... Bor desværre ikke i nærheden (bor i Københavnsområdet), men skal til Ebeltoft den 20. Juli og tænker at tage forbi der. Indtil da har jeg bestilt lidt fra hjemmesiden i en størrelse jeg håber er den rigtige... Ellers er der heldigvis gratis fragt og retur. :)

Er der nogen med erfaring for hvor meget man går ned i størrelse igen, når man ikke ammer mere? Jeg er jo gået ca en skålstørrelse eller to op nu hvor jeg ammer, og tænker om jeg ryger tilbage til den samme størrelse jeg så havde før amning?

Ligger der ikke en i Københavns området? Men den er et besøg værd! Og når du en gang har fundet den rette, kan du bare bestille fra deres hjemmeside.

Åh det er meget forskelligt. Jeg gik 2 størrelser op da jeg var gravid, 2 mere da jeg ammede, her bagefter er jeg gået 3 tilbage. Dvs jeg bruger 1 større end før jeg blev gravid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg sværger til Primadonna, som er sååååå gode til en stor barm! Jeg bruger faktisk ikke andet!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg sværger til Primadonna, som er sååååå gode til en stor barm! Jeg bruger faktisk ikke andet!

Ditto. Jeg er holdt helt op med at kigge på andre mærker for længe siden. Jeg har prøvet både Freja og Hunkemöller og det var slet ikke godt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ligger der ikke en i Københavns området? Men den er et besøg værd! Og når du en gang har fundet den rette, kan du bare bestille fra deres hjemmeside.

Åh det er meget forskelligt. Jeg gik 2 størrelser op da jeg var gravid, 2 mere da jeg ammede, her bagefter er jeg gået 3 tilbage. Dvs jeg bruger 1 større end før jeg blev gravid.

Niks Århus og Flensborg... Måtte ellers godt have været i København også.. Men som sagt tager jeg forbi her når vi tager på ferie. :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ditto. Jeg er holdt helt op med at kigge på andre mærker for længe siden. Jeg har prøvet både Freja og Hunkemöller og det var slet ikke godt.

Super! Tak. :) må prøve det mærke også når jeg tager i Lace.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER