Oprettet June 27, 2015 Som ved sidste graviditet er jeg plaget af uro i benene. Denne gang har det blot meldt sig tidligere end sidst :( Hvilke magnesium piller tager i der også tager magnesium? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 De første jeg tog var købt i føtex og dem jeg har nu er købt i en helsekost forretning. Jeg tror ikke der er den store forskel, bare du finder nogen magnesium piller :) Men altså, jeg er ikke 100%.Dem jeg tager nu hedder Magnesia :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 Øhm magnesia er det ikke for forstoppelse? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 Øhm magnesia er det ikke for forstoppelse? Aner det ikke, men de hedder Magnesia og er magnesium :) (de hjælper i hvert fald ikke på forstoppelse ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 Aner det ikke, men de hedder Magnesia og er magnesium :) (de hjælper i hvert fald ikke på forstoppelse ;) ) Magnesia bruges normalt mod forstoppelse eller refluks af mavesyre. Der er kun en ringe optagelse i systemet, så umiddelbart ville jeg mene, at det er en forholdsvis ringe kilde til magnesium (dette er bl.a. også grunden til, at præparatet "om nødvendigt kan anvendes til gravide" jf. pro.medicin da der ikke er ret meget, der bliver optaget). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Aner det ikke, men de hedder Magnesia og er magnesium :) (de hjælper i hvert fald ikke på forstoppelse ;) ) http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Vitaminer_mineraler/forskellen%20mellem%20magnesia%20dak%20og%20magnesium.aspxhttp://www.matas.dk/magnesia-orange-500-mg-200-tabl Men altså de her hedder også Magnesia - bare ikke DAK - måske det er dem, du tager? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Tak, det er dgu ikke nemt ;) Jeg har bio magnesium herhjemme og den fra Solaray med en blanding af magnesium, kalk og D-vitamin. Men man må jo heller ikke få for meget D-vitamin så vil ikke tage dem samtidig med jeg tager babymenow som også indeholder d-vitamin. Men skulle jeg så mon tage bio magnesiumen??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Tak, det er dgu ikke nemt ;) Jeg har bio magnesium herhjemme og den fra Solaray med en blanding af magnesium, kalk og D-vitamin. Men man må jo heller ikke få for meget D-vitamin så vil ikke tage dem samtidig med jeg tager babymenow som også indeholder d-vitamin. Men skulle jeg så mon tage bio magnesiumen??? Hvor meget D vitamin er der så i samlet set? De doser der normalt er i mulitvitamin er ret lave og man har faktisk brug for en del vitamin d. Men her til sommer får man jo også mere lys.. Hm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Vitaminer_mineraler/forskellen%20mellem%20magnesia%20dak%20og%20magnesium.aspx http://www.matas.dk/magnesia-orange-500-mg-200-tabl Men altså de her hedder også Magnesia - bare ikke DAK - måske det er dem, du tager? Jeps, det er dem jeg tager :) Hvad er det der DAK? Vi købte dem, da der stod de var magnesium. Overvejede ikke at selve navnet kunne relatere til noget andet ;) Men altså, der står at de er lavet af magnesium.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Magnesia bruges normalt mod forstoppelse eller refluks af mavesyre. Der er kun en ringe optagelse i systemet, så umiddelbart ville jeg mene, at det er en forholdsvis ringe kilde til magnesium (dette er bl.a. også grunden til, at præparatet "om nødvendigt kan anvendes til gravide" jf. pro.medicin da der ikke er ret meget, der bliver optaget). Men det ér magnesium, de hedder bare Magnesia - altså mærket, ikke indholdet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Men det ér magnesium, de hedder bare Magnesia - altså mærket, ikke indholdet ;) Det ved jeg godt. Men langt det meste af den magnesium forbliver i tarmen, og bliver altså ikke optaget i kroppen. Det er derfor jeg umiddelbart tænker, at det nok var bedre med et præparat, som er tiltænkt som et egentligt tilskud. Der er magnesium sikkert bundet til noget, som bedre optages i kroppen. :) DAK refererer iøvrigt til det firma, der fremstiller pillerne. Der findes også Magnesia Medic, det er bare to forskellige firmaer, der fremstiller dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Det ved jeg godt. Men langt det meste af den magnesium forbliver i tarmen, og bliver altså ikke optaget i kroppen. Det er derfor jeg umiddelbart tænker, at det nok var bedre med et præparat, som er tiltænkt som et egentligt tilskud. Der er magnesium sikkert bundet til noget, som bedre optages i kroppen. :) DAK refererer iøvrigt til det firma, der fremstiller pillerne. Der findes også Magnesia Medic, det er bare to forskellige firmaer, der fremstiller dem :) Men obs på, at det ikke er Magnesia DAK, som Majken tager :) Jeg kan dog se, at det stadig er en oxygenforbindelse af en slags (MAX rusten i kemi :blush ), så måske stadig ikke det lettest optagelige. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Hvor meget D vitamin er der så i samlet set? De doser der normalt er i mulitvitamin er ret lave og man har faktisk brug for en del vitamin d. Men her til sommer får man jo også mere lys.. Hm I babymenow er der 10 og i den anden 25 så 35 ialt :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Men obs på, at det ikke er Magnesia DAK, som Majken tager :) Jeg kan dog se, at det stadig er en oxygenforbindelse af en slags (MAX rusten i kemi :blush ), så måske stadig ikke det lettest optagelige. Ah, havde ikke set, der var et link til dem, hun tager. Men kan se at det også er magnesiumhydroxid, så det er nok det samme mht optagelsen.. Men nu hvor jeg er lidt mere frisk kan jeg læse mig til, at den hyppigste årsag til hypermagnesiæmi faktisk er brugen af magnesia, så noget bliver der jo altså optaget i kroppen. :) så måske det er godt nok :chin: Men der er jo også ekstra magnesium i vitaminpiller til gravide, så hvis man tager dem, burde man faktisk være dækket ind. Men hvis man tager for meget bliver det meste bare udskilt gennem nyrerne, så det er nok helt ok at tage. Husker I forøvrigt at tage calcium? (Eller drikke nok mælkeprodukter). Mangel på calcium kan også give uro og kramper i benene :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Ah, havde ikke set, der var et link til dem, hun tager. Men kan se at det også er magnesiumhydroxid, så det er nok det samme mht optagelsen.. Men nu hvor jeg er lidt mere frisk kan jeg læse mig til, at den hyppigste årsag til hypermagnesiæmi faktisk er brugen af magnesia, så noget bliver der jo altså optaget i kroppen. :) så måske det er godt nok :chin: Men der er jo også ekstra magnesium i vitaminpiller til gravide, så hvis man tager dem, burde man faktisk være dækket ind. Men hvis man tager for meget bliver det meste bare udskilt gennem nyrerne, så det er nok helt ok at tage. Husker I forøvrigt at tage calcium? (Eller drikke nok mælkeprodukter). Mangel på calcium kan også give uro og kramper i benene :) Jeg har skrevet tidligere om netop at tage en blanding magnesium, kal og d-vitamin men har været nervøs for at få for meget d-vitamin hvis jeg taget begge piller (babymenow og Solaray magnesium) men er 35 for meget d-vitamin? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Jeg har skrevet tidligere om netop at tage en blanding magnesium, kal og d-vitamin men har været nervøs for at få for meget d-vitamin hvis jeg taget begge piller (babymenow og Solaray magnesium) men er 35 for meget d-vitamin? Nej det er ikke for meget :) Så vidt jeg lige husker, har man først set skadelige virkninger ved 500 gange anbefalet daglig dosis, så man skal altså virkelig gøre en indsats for at få for meget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 I babymenow er der 10 og i den anden 25 så 35 ialt :unsure Jeg tager mange gange højere end det om vinteren- bare Cecilia som jo er lille får 15 om dagen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Super tak for jeres svar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites