Oprettet June 27, 2015 Nu er vi endelig på vej. Har fået brev fra Klinikken, og skal videresende spørgeskemaet til dem. Så var der én ting der slog mig, BMI!!! - jeg har døjet med min vægt siden altid.. og det gav lige et hak i selvtilliden.. og nu spørg jeg mig selv.. hvad nu hvis de ikke vil hjælpe mig/os, fordi jeg er for overvægtig.. og ja, selvfølgelig ville en ændring af livsstil og motion være en fordel. Men jeg har altid været lidt robust bygget.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 Jeg var også robust bygget, og da papirerne fra klinikken, kom ind ad døren besluttede jeg stort set med det samme, at nu skulle jeg sku tabe mig. Hvis der var noget der kunne motivere, så var det ihvertfald udsigten til at blive gravid ( hvilket jeg så godt nok aldrig blev). Men jeg endte med at give den en ordentlig skalle og tabte 33 kg på 6 mdr. Jeg synes du bare skal kaste dig ud i det, både for din egen skyld, men i allerhøjeste grad også for dit kommende barns skyld. Mvh Ulla Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2015 Jeg er i behandling på Skejby, er normal vægtig, men mener at have læst at hvis man er overvægtig afhængig af hvor meget, så skal der foreligge en aftale om vægttab af x antal kg. inden behandlingsstart. Jeg ved ikke hvor dit BMI ligger, men mener at hvis BMI er over 30 så betegnes det som overvægtig. De har helt sikket muligheder for at støtte op og være behjælplig med et evt. Vægttab der hvor I skal i behandling :) Rigtig meget pøj pøj med jeres projekt :goodluck Edit: det er også noget med organerne kan være lidt svære at komme til hvis man er meget overvægtig. Men en sund livstil er godt både for kroppen og for projektet :8: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Tusind tak for jeres svar. Var bare så bange for at de så slet ikke ville hjælpe, på nogen måde - før end jeg havde tabt mig. Frygtede de ville sige "desværre, du er for tyk, kom igen når du har tabt dig" og det så ville sætte en stopper for vores projekt. Jeg er stadig mega nervøs, men jeres søde kommentarer giver en smule ro i kroppen igen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2015 Nu ved jeg ikke om det er i offentlig eller privat regi. Da vi startede på Riget i tidernes morgen, kunne vi få hjælp til inseminering selv om mit BMI var meget højt. Men IVF ville de ikke hjælpe med, før jeg var kommet under et BMI på 30. Det lykkedes ikke og vi strandede ved insemineringen, og nederlaget over at være for tyk til at hjælpe. I privat regi hjælper de ligegyldig hvilket BMI du har. Men der er det selvfølgelig også dig selv der betaler ;) Det lykkedes os at blive gravide trods BMI på 32. Jeg har også altid været til den større side, men har aldrig haft for høje værdier i tryk, sukker, kolesterol osv. Og det lyder til at du har det på samme måde. Rigtig meget held og lykke med jeres projekt. Håber at der kommer en lille lækker bebs ud af det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites