Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Åhh jeg håber den baby snart vil ud. Jeg kan simpelthen ikke trække vejret. Han presser så meget at det gør direkte ondt at have bh på, så det er opgivet for nu, og jeg kan ikke sidde i sofaen uden at få trykken for brystet og vejrtrækningsproblemer. Spisebordsstolen er skiftet ud med en pilatesbold, da jeg ellers heller ikke kan trække vejret og får rigtig ondt.

Øøøøv synes ikke det er sjovt mere nu!

Tillykke med terminsdag :biglove

Håber det går godt ved jm og at hun vil undersøge dig. Og fød så for dælen. Vi vil have flere babyer herinde :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er I søde piger. Status er 2 cm livmoderhals og 1 cm åben, så ikke helt østers ;)

Jeg har fået en tid igen tirsdag, jeg fandt ikke helt ud af om hun ville give mig hindeløsning der, men ellers skal jeg ringe til svanger på onsdag, og der kan de i hvert fald give mig hindeløsning - håber dog jeg har født inden da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det lyder da lovende :glad :glad

 

Så var det godt du lige blev tjekket - det er da ihvertfald ikke gået i stå. Og måske der så snart sker lidt mere, når nu hun har været oppe og rode lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det lyder da lovende :glad :glad

Så var det godt du lige blev tjekket - det er da ihvertfald ikke gået i stå. Og måske der så snart sker lidt mere, når nu hun har været oppe og rode lidt

Jeg har i hvert fald blødt lidt siden, men ok, hun havde også en arm oppe i maven på mig. Hun kunne mærke hans hoved :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald blødt lidt siden, men ok, hun havde også en arm oppe i maven på mig. Hun kunne mærke hans hoved :lol

Ha ha :lol Gjorde det ikke ondt? Jeg synes virkelig det gør niller, når de sådan skal undersøge. Av av. Ikke lige min yndlingsbeskæftigelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor spændende, lpd! :loveshower

Og tillykke med den runde dag. :D

Nu må der da snart ske noget, og helt sikkert nu hvor hun var oppe og rode. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :lol Gjorde det ikke ondt? Jeg synes virkelig det gør niller, når de sådan skal undersøge. Av av. Ikke lige min yndlingsbeskæftigelse ;)

Jo jeg synes faktisk det gjorde lidt nas, jeg vidste altså ikke at hun skulle SÅ langt op for at mærke - følte hun var helt oppe i maven på mig. Men det var mega hurtigt overstået, det tog måske 10 sekunder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til jm, og alt var bare fint. Heldigvis ingen der stak arme eller ben op nogen steder. :D

I næste uge skal jeg til den formodentlig sidste vækstscanning, og så har jeg tid til jm igen om 14 dage hvor jeg vil være 39+2. Forhåbentlig har jeg født da. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor spændende, lpd! :loveshower

Og tillykke med den runde dag. :D

Nu må der da snart ske noget, og helt sikkert nu hvor hun var oppe og rode. :D

Det håber jeg! Og ellers gør det mig meget rolig at jeg ved jeg kan få hindeløsning i næste uge. Er mega skræmt ved tanken om igangsætning, både fordi jeg virkelig ikke synes det lyder som et særligt tiltalende forløb når kroppen ikke er klar, men også fordi jeg så vinker farvel til hjemmefødsel :(

Men JM var optimistisk og vi fik en god snak, og hun kunne ikke se en grund til jeg ikke skulle gå i gang selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til jm, og alt var bare fint. Heldigvis ingen der stak arme eller ben op nogen steder. :D

I næste uge skal jeg til den formodentlig sidste vækstscanning, og så har jeg tid til jm igen om 14 dage hvor jeg vil være 39+2. Forhåbentlig har jeg født da. :D

Jeg er glad for at høre at der ikke var nogen der stak ben op  :rolleyes  :P

 

Hvor stor skønnede hun ham til?

 

Åh, jeg bliver helt misundelig på jer førstegangsgravide og jeres ekstra tider. Det føles altså en lille smule underligt ikke at skulle tjekkes igen før 40+0. Mangler lidt det her besøg midt imellem egentlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg! Og ellers gør det mig meget rolig at jeg ved jeg kan få hindeløsning i næste uge. Er mega skræmt ved tanken om igangsætning, både fordi jeg virkelig ikke synes det lyder som et særligt tiltalende forløb når kroppen ikke er klar, men også fordi jeg så vinker farvel til hjemmefødsel :(

Men JM var optimistisk og vi fik en god snak, og hun kunne ikke se en grund til jeg ikke skulle gå i gang selv :)

Jeg er sikker på, du nok skal nå at gå igang inden igangsættelse. Men jeg forstår dig godt. Håber virkelig heller ikke jeg selv skal igennem det. Praktisk vil det selvfølgelig ikke betyde noget i forhold til dig og din hjemmefødsel, men jeg vil godt nok også gerne selv gå igang ligesom sidst.

 

Sidst fødte jeg faktisk dagen inden jeg havde tid på sygehuset til igangsættelsessamtale. Så hvis det holder stik igen, så føder jeg d. 25 (har tid d. 26). Fuck, der er lang tid til :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til jm, og alt var bare fint. Heldigvis ingen der stak arme eller ben op nogen steder. :D

I næste uge skal jeg til den formodentlig sidste vækstscanning, og så har jeg tid til jm igen om 14 dage hvor jeg vil være 39+2. Forhåbentlig har jeg født da. :D

Krydser for du når at føde inden da :glad

Men det der indvendige tjek skal man altså ikke frygte, jeg har det virkelig stramt med den slags undersøgelser, og det var ikke slemt. Jeg hev bare lige bukser og trusser af da jeg lå på briksen, og så mærkede hun efter og det var overstået efter 10 sek :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på, du nok skal nå at gå igang inden igangsættelse. Men jeg forstår dig godt. Håber virkelig heller ikke jeg selv skal igennem det. Praktisk vil det selvfølgelig ikke betyde noget i forhold til dig og din hjemmefødsel, men jeg vil godt nok også gerne selv gå igang ligesom sidst.

Sidst fødte jeg faktisk dagen inden jeg havde tid på sygehuset til igangsættelsessamtale. Så hvis det holder stik igen, så føder jeg d. 25 (har tid d. 26). Fuck, der er lang tid til :lol

Det er spændende hvornår han vil ud. Synes det er så underligt jeg ikke aner hvornår det kan være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for du når at føde inden da :glad

Men det der indvendige tjek skal man altså ikke frygte, jeg har det virkelig stramt med den slags undersøgelser, og det var ikke slemt. Jeg hev bare lige bukser og trusser af da jeg lå på briksen, og så mærkede hun efter og det var overstået efter 10 sek :)

Ja, værre er det altså ikke. 

 

Jeg synes, det var ubehageligt sidst på sygehuset, men der rodede hun også rigtig meget, fordi hun jo skulle tjekke mit bækken.

 

Da jeg prøvede det med Aksel, da jeg var gået over tid, gik det også vildt stærkt. Og så kan man altid bruge det som en mulighed for at få trænet sin vejrtrækning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår monterede vi autostolen, og idag har jeg vasket barnevognen og er lige nu igang med at skolde bettemands sutter. Det var det! Jeg er klar!!!! 

 

Hvad fanden skal jeg nu lave? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår monterede vi autostolen, og idag har jeg vasket barnevognen og er lige nu igang med at skolde bettemands sutter. Det var det! Jeg er klar!!!!

Hvad fanden skal jeg nu lave? :lol

Spis noget kage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spis noget kage :D

Du siger sgu noget....  :chin: :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jm skønnede den lille tyksak til lidt over tre kilo. :D

Og jeg bliver jo så scannet om en uge, hvor det burde være et rimelig præcist skøn.

Normalt generer det mig heller ikke synderligt med gynækologiske undersøgelser, men lige nu synes jeg bare, at det hele er så presset og spændt i forvejen! Kan ikke magte, at diverse personale også skal rode og rage. :D

Jeg vidste ikke, at man ikke måtte føde hjemme hvis man bliver sat i gang. Men forhåbentlig kommer han af sig selv! Hvornår er grænsen for igangsætning hos jer? På Roskilde hedder det senest 41+3, da man så forventes at have født inden for fulde 42 uger.

Har du ikke mere du kan strikke, lollerberg?? :D

Jeg ser Project Runway og æder lakrids. Det er vældig god tidsfordriv. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så venter jeg på at posten kommer med mine krokodilleclips og silikoneringe, så jeg kan hækle suttekæder! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også lakrids :D Ser dog Masterchef ;)

Sidder og syer knaphuller mindre på Aksels ene striktrøje.

Jeg har faktisk planer om en sømandstrøje til lillebror til næste vinter. Hvis nu jeg ikke føder på mandag ( :D ), så kunne det være jeg skulle forkæle mig selv med garn til den.

Gode ideer I kommer med. Garn og strik! I er sgu nogle fornuftige damer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jm skønnede den lille tyksak til lidt over tre kilo. :D

Og jeg bliver jo så scannet om en uge, hvor det burde være et rimelig præcist skøn.

Normalt generer det mig heller ikke synderligt med gynækologiske undersøgelser, men lige nu synes jeg bare, at det hele er så presset og spændt i forvejen! Kan ikke magte, at diverse personale også skal rode og rage. :D

Jeg vidste ikke, at man ikke måtte føde hjemme hvis man bliver sat i gang. Men forhåbentlig kommer han af sig selv! Hvornår er grænsen for igangsætning hos jer? På Roskilde hedder det senest 41+3, da man så forventes at have født inden for fulde 42 uger.

Har du ikke mere du kan strikke, lollerberg?? :D

Jeg ser Project Runway og æder lakrids. Det er vældig god tidsfordriv. :D

Så vidt jeg kan forstå er det fordi de skal kunne overvåge baby under fødslen hvis man bliver sat i gang. Måske kommer det an på hvilken metode der bruges, men jeg tror nok man holder godt øje hvis man fx bruger vedrop for at få gang i veerne, derfor skal det foregå på sygehuset.

Har det der tjek 6 dage over tid (onsdag), og det er for at tjekke fostervand, moderkage osv. Hvis alt er ok får man en ny tid tre dage efter, hvor man igen tjekker. Hvis alt stadig er fint får man en ny tid to dage senere. Så der er stadig langt til en reel igangsættelse, og jeg er meget mere optimistisk nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, jeg tænkte, at man bare fik piller og så forløber fødslen i øvrigt som den ellers ville. :) Det er klart, at drop etc er nødt til at foregå på hospitalet.

Der kan nå at ske meget på de dage, især hvis du ikke er helt østers længere. :D

Det lyder som en super idé med trøjen, lollerberg! Der er ikke noget mere kært end hjemmelavede trøjer til babyer. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så for dælen. 3 km gåtur med hundene kunne fremprovokere et par plukveer, så min krop er ikke helt gået i stå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu for plukveer :yay

Jeg kan så ikke engang holde til en tur på naturlegepladsen. Hold kæft, jeg var et sølle syn som jeg vraltede langsomt afsted med en hånd støttende under maven og et anstrengt udtryk når det gjorde ondt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, jeg tænkte, at man bare fik piller og så forløber fødslen i øvrigt som den ellers ville. :) Det er klart, at drop etc er nødt til at foregå på hospitalet.

Der kan nå at ske meget på de dage, især hvis du ikke er helt østers længere. :D

Det lyder som en super idé med trøjen, lollerberg! Der er ikke noget mere kært end hjemmelavede trøjer til babyer. :kuller

Ja, trøjer er bare så fint :biglove

Han har godt nok en frygtelig masse fra storebror, meeeen man skulle da være et skarn, hvis man ikke liiiige kunne strikke en ekstra :D

Jeg skal for øvrigt have drop til fødslen. Hader nåle, så det gør mig lidt nervøs må jeg indrømme. Men det er åbenbart for at undgå blodtab ligesom sidst, og det er jo ganske smart, men øv stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER