Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Hvad er det for noget fødselsforberedelse, lollerberg?

Jeg aner slet ikke hvad man kan eller bør gøre selv, fordi holdningen på Roskilde er, at man gør hvad der føles naturligt når det kommer, og i øvrigt bliver guidet af jordemoderen. :)

Del dette indlæg

Hvad er det for noget fødselsforberedelse, lollerberg?

Jeg aner slet ikke hvad man kan eller bør gøre selv, fordi holdningen på Roskilde er, at man gør hvad der føles naturligt når det kommer, og i øvrigt bliver guidet af jordemoderen. :)

Jeg bruger Smertefri Fødsel. Synes det er fantastisk. Altså jeg har ikke erfaring med andet, men det hjalp mig så meget igennem min første fødsel, og var klart hovedårsagen til at jeg bevarede overblik og kontrol med situationen.

Jeg er virkelig glad for at have nogle teknikker at forholde mig til og være forberedt på den måde. Det giver klart mest mening for mig og den type, jeg er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I søde tøser :D

Haha, ingen kommentarer om støv og hundehår i krogene, dog blev vores tæve som er i løbetid altså liiige spærret ude i bryggerset, kunne ikke lige klare tanken om overgearet unghund, der ikke helt har styr på hvor og hvornår hun drypper på gulvet ;) Hun var så sød og helt nede på jorden. Hun gav go for at føde i vores alm badekar, så vi er fri for at skulle leje fødekar!

Jeg glæder mig helt vildt. Føler mig rigtig godt klædt på til den her fødsel.

Lollerberg, vi har også arbejder med Smertefri Fødsels metoder og grundprincipper, på det hold gravidmeditation jeg gik til, jeg tror pg håber det er super godt, jeg føler i hvert fald jeg har fået nogle gode redskaber til at håndtere fødslen! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt lpd :yay

Jeg var virkelig glad for teknikkerne under min sidste fødsel. Jeg husker et tidspunkt, hvor jeg røg ud af rytmen og den overfladiske vejrtrækning under en ve - det var ikke sjovt. Og der mærkede jeg virkelig hvor meget teknikkerne gjorde for mig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, jeg har hørt om smertefri fødsel. Det må jeg lige kigge på.

På Roskilde fraråder de, at man går alt for meget op i teknikker, fordi man så er for meget i hovedet og for lidt i kroppen. I hvert fald som førstegangs. Og jeg kan faktisk godt følge logikken. :)

Men det er deres holdning, og folk er forskellige! Jeg tror i hvert fald ikke det skader, at have et par teknikker i baghovedet. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, jeg har hørt om smertefri fødsel. Det må jeg lige kigge på.

På Roskilde fraråder de, at man går alt for meget op i teknikker, fordi man så er for meget i hovedet og for lidt i kroppen. I hvert fald som førstegangs. Og jeg kan faktisk godt følge logikken. :)

Men det er deres holdning, og folk er forskellige! Jeg tror i hvert fald ikke det skader, at have et par teknikker i baghovedet. :)

Vi har ikke brugt selve vejrtrækningen ret meget (jm sagde at vi skulle fokusere på i det hele taget at trække vejret, og at det var svært nok uden det var en bestemt metode :D ), men mere ideen om og troen på at kroppen godt ved hvad den skal, og at man arbejder MED veerne og ikke imod dem. Jeg har desuden fået skrevet i min fødselsplan, at jeg gerne vil have at vide hvad jeg skal gøre, og ikke hvad jeg IKKE skal gøre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I smertefri fødsel er pointen at man skal starte tidligt og øve, så det ligger på rygraden og man instinktivt ved hvad man skal gøre. Det synes jeg bestemt ikke er at være i hovedet.

Aj, jeg kan godt fornemme at det er godt jeg ikke skal føde i Roskilde :lol Vi er ikke et match :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også skrive i min fødselsplan, at jeg vil instrueres. :)

Og det lyder meget fornuftigt at arbejde med kroppen og veerne! På Roskilde sagde de også, at det værste man kunne gøre er at spænde op, for så føles smerten værre.

I sidste ende handler det nok om, at man skal føde hos en jordemoder man har god kemi med. Det håber jeg, at jeg kommer til at opleve. Godt nok siger de, at man kan bede om en anden, men puha, det synes jeg alligevel virker så uhøflig på en måde. :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt er jeg medlem af en terminsgruppe på facebook, og der er altså seriøst mange der føder før uge 37! Jeg havde indtryk af, at det trods alt hørte til sjældenhederne, men lige nu vælter det ind med februarbabyer.

Det gør mig nu ikke nervøs. Min babybasse er så stor, at han nok skulle klare en fødsel i dag hvis det skulle være. ;)

Det er mere tanken om, at vi stadig mangler det sidste shopping, der gør mig nervøs. :D

Jeg er stadig sikker på, at jeg kommer til at gå over tid. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kemi er mega vigtigt. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg nåede sidste gang at møde i alt fem eller seks jordemødre - de to sidste var dem jeg fødte med (der var vagtskifte). Det var kun den ene jeg ikke kunne med, og gudskelov mødte jeg hende kun den ene gang til den første undersøgelse. Hende havde jeg haft svært ved at føde med.

Ved nu heller ikke om jeg havde turdet bede om en anden, selvom man klart burde gøre det.

Afspænding er en vigtig del af smertefri fødsel. Du skal forestille dig din livmoder, som en stor muskel der arbejder. Ved at være afspændt giver du den fred til at udføre det stykke arbejde den er igang med = udvidelsen. Det synes jeg er en god måde at se det på, og jeg kan huske at jeg tænkte over det engang imellem i splitsekunder, og det hjalp faktisk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt er jeg medlem af en terminsgruppe på facebook, og der er altså seriøst mange der føder før uge 37! Jeg havde indtryk af, at det trods alt hørte til sjældenhederne, men lige nu vælter det ind med februarbabyer.

Det gør mig nu ikke nervøs. Min babybasse er så stor, at han nok skulle klare en fødsel i dag hvis det skulle være. ;)

Det er mere tanken om, at vi stadig mangler det sidste shopping, der gør mig nervøs. :D

Jeg er stadig sikker på, at jeg kommer til at gå over tid. ;)

Vildt alligevel!

Jeg tror det er en rigtig god indstilling at forvente at gå over tid. Det gør ventetiden lidt nemmere.

Sidst gik vandet 41+0, så jeg har heller ingen forventning om at føde før. Selvom jeg nu godt gad :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det giver god mening at tænke på, at livmoderen skal have ro til at arbejde. :)

Ja, det er helt vildt med de fødsler! Jeg ville så gerne føde omkring uge 38. Det ville også være rigtig rart ift tre fødselsdage i familien, som ligger slut februar. ;)

Fødselarerne er dog meget uenige om, hvorvidt det er godt eller skidt at dele fødselsdag. :D (Jeg ville selv synes, at det var meget nederen, det indrømmer jeg. :blush)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er overbevist om at jeg føder D. 19. Det vil sige 40+1. Jeg tænker det garanteret ender med skuddagen :lol

Jeg har tid på sygehuset D 26 angående igangsættelse, så i det mindste har jeg en form for deadline denne gang :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet Ergobaby på tilbud. Hmm, tror sgu jeg køber den. Måske. Jeg havde egentlig tænkt, jeg ville finde den brugt, men nu ved jeg ikke rigtig.

Ha ha, alle de vigtige beslutninger :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

rammer uge 35 i morgen, det er helt vildt!!!

min veninde fødte tre uger før termin for kort tid siden, hvis det sker for mig, er der ikke længe til... tanken giver en blanding af monster glæde og mild panik....

var til læge tjek igår, alt er fint! han vurderede at lillemanden har lagt sig med hovedet i rette retning:-)

synes det er ved at være lidt tungt nu, vægten siger  plus 10 kg og det hele sidder vidst på maven! trætheden har meldt sig igen og de sidste par dage har jeg været konstant sulten...

god weekend til alle!

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 dage til termin... Men hvem tæller ;)

Håber dog han bliver inde i en uges tid endnu, vores ene hund er jo i løbetid og vores hanhund er nødt til at blive passet ved mine forældre imens. Det ville godt nok være noget af et chok for ham at komme hjem, og der så pludselig var en baby i huset! Rimelig skidt timing, kære hunde.

Ellers tror jeg vi er klar. Vi skal i Babysam på mandag med autostolen, enten er der fejl på den ellers er vi idioter (og det sidste kan bestemt godt være tilfældet), derudover mangler vi at få købt regnslag, men det er jo ikke jordens undergang at mangle.

Sindssygr vi skal være forældre om lidt! Aner jo ikke hvordan man gør, min kærestes kommentar under morgenmaden "Hvordan ved man hvor meget en baby skal spise? Altså, maden kommer jo ikke i en pose med fodervejledning på bagsiden?!" haha :LOL

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, lpd, det er nemmere med foder fra dyrlægen hvor mængderne står anført. :D

MajaL, jeg kunne stort set have skrevet det samme. Jeg sover så dårligt, og er så ramt af kvalme oven i. Jeg er åbenbart en af dem, der først får det i uge 34. ;)

Og så har jeg bare så ondt i hele underlivet.

Men jeg er 35+4 i dag, så det er vist bare at knibe ballerne sammen og håbe, at han kommer et par uger inden termin. Han er jo stor nok til, at det nok skulle gå an! :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får bassen passet denne weekend hos farmor, så nu bliver der bare knoklet igennem.

Igår var vi på date som sådan en sidste gangs ting inden lillebror kommer :kuller

Og nu er vi i fuld gang med at ordne førstesalen. Jeg er igang på Aksels værelse, mens min mand er ved at flytte kontoret ind i soveværelset, så vi får et ledigt værelse til lillebror.

Det bliver godt :glad Og jeg kan mærke at jeg føler mig mere og mere klar. Det betyder virkelig meget at få ryddet op i rodet.

Øjebliksbillede fra Aksels værelse, mens tykke her holder en lille pause.

2iBmTrx.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bloppebaby skønnet til 3200 g i dag. Mit symfysemål er ikke vokset den sidste tid, men de sagde det var ok :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bloppebaby skønnet til 3200 g i dag. Mit symfysemål er ikke vokset den sidste tid, men de sagde det var ok :)

Nå, der var du :) Overvejede om du var igang med at føde, fordi jeg syntes det var lang tid siden du har skrevet. Så er vi nået så langt, at man begynder at tænke sådan :D

Hvis han er rykket godt ned, har det vist betydning for målet, så det kan jo sagtens være derfor.

Har de gættet hvor stor han er til termin?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, der var du :) Overvejede om du var igang med at føde, fordi jeg syntes det var lang tid siden du har skrevet. Så er vi nået så langt, at man begynder at tænke sådan :D

Hvis han er rykket godt ned, har det vist betydning for målet, så det kan jo sagtens være derfor.

Har de gættet hvor stor han er til termin?

Haha, skrev jeg ikke i kreatråden i går? - min nabo tripper også hvis jeg ikke svarer med det samme :D

De regner med 3500 til termin, så total gennemsnitsbaby. Tror dog også det er aller max. Jeg vejede 3150 og min kæreste vejede 3200, og vi får bare generelt små børn i begge familier - pånær min kærestes fætter, de fik lige en knægt på 5200!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, ja, nu går vi ind i fasen med fødselsnoia. :D

En i min familie er allerede begyndt at skrive og spørge, og jeg har altså fire uger til termin ... Håber ikke det kommer til at blive en daglig vane!

Men det bliver spændende hvornår du føder, lpd! Er du ikke den første på listen? Ikke,at det behøver at gå sådan. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, ja, nu går vi ind i fasen med fødselsnoia. :D

En i min familie er allerede begyndt at skrive og spørge, og jeg har altså fire uger til termin ... Håber ikke det kommer til at blive en daglig vane!

Men det bliver spændende hvornår du føder, lpd! Er du ikke den første på listen? Ikke,at det behøver at gå sådan. ;)

Jeg deler terminsdato med Mor til J, vi har termin d. 4., så det er jo lige i næste uge :D vildt det er så tæt på. Prøver at forberede mig selv på at gå over tid, så jeg ikke bliver så skuffet hvis der ingenting sker.

Lige nu er der i hvert fald ikke optakt til noget som helst :shooter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå ja, jeg mente det var d 2 du havde. Jeg er på fra mobilen, så kan ikke se ticker. :)

Det bliver spændende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har bestilt en fødsel torsdag. Basta. Jeg gider ikke mere og der er jeg inden for termin. Så lillebror.... Det er tid til at søge mod udgangen!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER