Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Kære Ipd

De aller største kram til dig. Det er sgu ikke fair at du skal blive ved med at have det så dårligt :( Dine tanker om at fortryde er helt naturlige med det helvede, du gennemgår lige nu. Og jeg er helt sikker på at du elsker din baby alligevel, og ja, når først du har født, så skal du nok glemme de dårlige tanker. Så smart er vi nemlig bare indrettede.

Jeg var helt sikker på at jeg aldrig skulle igennem en fødsel igen efter Aksel..... Og nu går jeg faktisk og glæder mig til at opleve det igen.... :D Det er fandme smart :D

Hvor er du sød, tak :kram

Jeg er blevet sygemeldt nu, så det er en byrde der er blevet løftet fra mine skuldre i hvert fald. Jeg er alene hjemme de næste to uger, og frygter lidt hvordan det skal gå. Kan heldigvis besøge min familie i weekender osv, da jeg jo ikke skal arbejde, så går tiden da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På besøg - men ja :-) jeg fik den anbefalet fra alle kanter, så jeg fik den her for 2 uger siden. Med de risiko faktorer en influenza giver baby, plus at vaccinationen nedsætter risikoen for at baby får influenza i de første måneder MARKANT, så tør jeg ikke lade være :-)

Jeg tør heller ikke lade være.. er bare en smule nervør over om jeg får de der famøse bivirkninger som feber osv.. men jeg har en tid til om 14 dage.. da jeg lige har været syg da jeg var til 25 ugers, ville de ikke give mig den der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød, tak :kram

Jeg er blevet sygemeldt nu, så det er en byrde der er blevet løftet fra mine skuldre i hvert fald. Jeg er alene hjemme de næste to uger, og frygter lidt hvordan det skal gå. Kan heldigvis besøge min familie i weekender osv, da jeg jo ikke skal arbejde, så går tiden da :)

Dejligt at du er blevet sygemeldt.. selvfølgelig ikke fordi de betyder der har været grund til det - men også fordi du nu kan sænke skulderne og slappe lidt af.. jeg ved det kan være svært at vende sig til at være alene hjemme - men det kommer. Jeg er efterhånden ved at vende mig til det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du er blevet sygemeldt.. selvfølgelig ikke fordi de betyder der har været grund til det - men også fordi du nu kan sænke skulderne og slappe lidt af.. jeg ved det kan være svært at vende sig til at være alene hjemme - men det kommer. Jeg er efterhånden ved at vende mig til det... :)

Jeg er vant til det da min kæreste er på job i udlandet 2-3 uger. Jeg synes bare det er rigtig hårdt lige for tiden :( kommer aldrig til at lide hans job, men lige nu synes jeg det er ekstra slemt, for kan faktisk ikke overskue at han er væk så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede absolut intet til bivirkninger - det gjorde jeg heller ikke da jeg fik den med Aron for 3 år siden :-)

Jeg krydser fingre for at jeg også slipper. :) magter ikke mere sygdom! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vant til det da min kæreste er på job i udlandet 2-3 uger. Jeg synes bare det er rigtig hårdt lige for tiden :( kommer aldrig til at lide hans job, men lige nu synes jeg det er ekstra slemt, for kan faktisk ikke overskue at han er væk så længe.

Hvis du har brug for at snakke så må du sige til... :) jeg lytter gerne. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har brug for at snakke så må du sige til... :) jeg lytter gerne. :kram

Hvor er du sød, tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor dejligt at du har mærket liv, MajaL. Det er en fantastisk følelse. Jeg kunne godt blive helt afhængig. :kuller

Jeg er udstyret med en lille ninja-baby der får nogle ordentlige flip, hvor der bare bliver sparket trommehvirvler derinde. :D Det føles faktisk lidt ubehageligt, som et kæmpe sug i maven, men det er også så fantastisk hyggeligt. :kuller

 

Det ser ud til at være en skøn ferie, lollerberg! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at besøge USAs vestkyst engang. :)

Jeg kan godt forstå, at det også er lidt trættende at slæbe sin gravide krop rundt. :D

 

Jeg fik min influenzavaccine for nogle uger siden, Mor til J. Min læge fortalte at de anbefaler det til alle i 2. og 3. trimester, og jeg ser ingen grund til at lade være. Den minimale risiko for bivirkninger synes jeg ikke er noget, i forhold til at jeg selv eller baby bliver rigtig syg senere. :)

 

Hvor er det altså synd at du skal have det så dårligt, lpd, både fysisk og med stress og tankemylder. :kram2

Jeg synes det er rigtig positivt at du er blevet sygemeldt, selvom det godt kan føles som et nederlag. Jeg har selv prøvet det for nogle år siden. Det er ikke sjovt, men det er sundt, og man er slet ikke i tvivl om, at det er berettiget.

Min kæreste arbejder også i udlandet i nogle perioder, nogle gange tit og andre gange med måneders mellemrum, men nu hvor jeg er gravid synes jeg heller ikke det er sjovt, når han er af sted. :( Når først baby er født vil det være endnu mindre sjovt, også for ham, der så skal undvære sit barn. Men vi er nødt til at få det til at fungere, og han er i øvrigt glad for sit job. Jeg tror, at det vigtigste er en glad mand og far, så skal resten nok gå. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, ikke en skid gravidrelateret (selvom lillebror dog lystigt sparker løs i maven :kuller)..,

Sidder her i Las Vegas på 48. sal med en fuldstændig crazy udsigt! Glæder mig til at opleve byen imorgen

VS5QP30.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt at du har mærket liv, MajaL. Det er en fantastisk følelse. Jeg kunne godt blive helt afhængig. :kuller

Jeg er udstyret med en lille ninja-baby der får nogle ordentlige flip, hvor der bare bliver sparket trommehvirvler derinde. :D Det føles faktisk lidt ubehageligt, som et kæmpe sug i maven, men det er også så fantastisk hyggeligt. :kuller

Det ser ud til at være en skøn ferie, lollerberg! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at besøge USAs vestkyst engang. :)

Jeg kan godt forstå, at det også er lidt trættende at slæbe sin gravide krop rundt. :D

Jeg fik min influenzavaccine for nogle uger siden, Mor til J. Min læge fortalte at de anbefaler det til alle i 2. og 3. trimester, og jeg ser ingen grund til at lade være. Den minimale risiko for bivirkninger synes jeg ikke er noget, i forhold til at jeg selv eller baby bliver rigtig syg senere. :)

Hvor er det altså synd at du skal have det så dårligt, lpd, både fysisk og med stress og tankemylder. :kram2

Jeg synes det er rigtig positivt at du er blevet sygemeldt, selvom det godt kan føles som et nederlag. Jeg har selv prøvet det for nogle år siden. Det er ikke sjovt, men det er sundt, og man er slet ikke i tvivl om, at det er berettiget.

Min kæreste arbejder også i udlandet i nogle perioder, nogle gange tit og andre gange med måneders mellemrum, men nu hvor jeg er gravid synes jeg heller ikke det er sjovt, når han er af sted. :( Når først baby er født vil det være endnu mindre sjovt, også for ham, der så skal undvære sit barn. Men vi er nødt til at få det til at fungere, og han er i øvrigt glad for sit job. Jeg tror, at det vigtigste er en glad mand og far, så skal resten nok gå. :)

I er simpelthen så søde herinde. Det er rigtig skønt at læse al jeres respons :kram

Jeg har haft nogle gode dage nu her, det er rigtig skønt. Du har helt sikkert ret i at det vigtigste er en glsd mand og far, og det er han jo også, men jeg synes omstillingen mellem to forskellige "liv" er rigtig hård!

Øv, men sådan er det jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iihhh, har nået endnu en milepæl idag - jeg har nu kun 100 dage til termin. :) Bliver så dejligt at kunne tælle i tocifrede tal fra imorgen af.. tiden går en smule langsomt efterhånden, især fordi det er ved at være hårdt at bære på hende. Men jeg nyder at mærke hende mosle rundt derinde.

Vi var til D.A.D koncert i Herning i lørdags og tøsen ville ikke ligge stille. Hun moslede rundt - og jeg er sikker på hun nød musikken og dansede afsted. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fedt ud med den udsigt, lollerberg! Var det nogle gode dage i Vegas? :)

 

Lpd, ingen tvivl om at det er udfordrende med omstillingen fra livet uden børn og til livet med børn. Selvom jeg stort set ingen gener har, så tænker jeg alligevel meget over den mentale omstilling. Bare sådan nogen småting, som at man ikke længere bare kan stene Netflix eller tage ned og træne, når man lige har lyst, det kræver virkelig omvending i tankerne. Puha, der er nogle dage hvor jeg tænker, at jeg aldrig kommer til at få et øjeblik kun for mig selv igen. :D Men selvfølgelig gør jeg det, og forhåbentlig er glæderne også så store, at de mindre gode ting virker mere ubetydelige. Det satser jeg på. :kuller

 

Hihi, mor til J, hun har helt sikkert nydt musikken. Min lille ninja-sparker enten hader eller elsker at køre i tog, for især på vej hjem om eftermiddagen får jeg simpelthen så mange spark, at jeg i hvert fald ikke er i tvivl om at der er liv i ham derinde. :D

 

I går bestilte vi barnevogn over nettet. Det var virkelig en milepæl for mig, for det er bare det ultimative symbol på, at vi skal have sådan en lille baby. :kuller

Jeg har overgivet mig og får den sendt hjem til svigermor, så den kan stå der indtil fødslen. Tossede mødre. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fedt ud med den udsigt, lollerberg! Var det nogle gode dage i Vegas? :)

Lpd, ingen tvivl om at det er udfordrende med omstillingen fra livet uden børn og til livet med børn. Selvom jeg stort set ingen gener har, så tænker jeg alligevel meget over den mentale omstilling. Bare sådan nogen småting, som at man ikke længere bare kan stene Netflix eller tage ned og træne, når man lige har lyst, det kræver virkelig omvending i tankerne. Puha, der er nogle dage hvor jeg tænker, at jeg aldrig kommer til at få et øjeblik kun for mig selv igen. :D Men selvfølgelig gør jeg det, og forhåbentlig er glæderne også så store, at de mindre gode ting virker mere ubetydelige. Det satser jeg på. :kuller

Hihi, mor til J, hun har helt sikkert nydt musikken. Min lille ninja-sparker enten hader eller elsker at køre i tog, for især på vej hjem om eftermiddagen får jeg simpelthen så mange spark, at jeg i hvert fald ikke er i tvivl om at der er liv i ham derinde. :D

I går bestilte vi barnevogn over nettet. Det var virkelig en milepæl for mig, for det er bare det ultimative symbol på, at vi skal have sådan en lille baby. :kuller

Jeg har overgivet mig og får den sendt hjem til svigermor, så den kan stå der indtil fødslen. Tossede mødre. :D

Hov ja kan se jeg fik formuleret det lidt dumt. Det er omstillingen mellem at han er hjemme hele tiden, til at han slet ikke er hjemme. Den synes jeg er hård, for føler jo jeg lever to forskellige liv. Jeg tror faktisk lige præcis den problemstilling bliver mindre markant, når vi har et barn, så det er jeg ikke så bange for :)

Hvilken barnevogn har I købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ja dén omstilling. :) Jeg håber også det bliver OK i forhold til min kæreste og hans perioder hjemmefra. Det må tiden vise. :)

 

Vi har valgt en kombivogn fra Flip-Flap. Selvom jeg har læst et par dårlige anmeldelser, så er der flest gode, og vi kan næsten ikke lade være med at tage chancen til den pris. :D Det koster 4.000 for kombivogn, dvs. både barnevognslift, klapvogn og autostol til samme stel. Og så har de virkelig mange farver at vælge imellem. :)

 

Vi har bestilt denne skønne sag. :kuller

 

fto2FdH.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor spændende... Det er vildt at man kan få så meget forskelligt babygrej :D min kæreste var meget forundret over en barnevogn ikke bare er en barnevogn (ok, jrg blev også ret overrasket)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det 5 måneder siden jeg stak en tissepind op i hovedet på min kæreste og begyndte at hyle :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med "årsdagen" forleden, lpd. :)

Jeg burde nok have skrevet ned, hvornår jeg oplevede de forskellige ting. Jeg er bare slet ikke typen der går op i mærkedage, men måske fortryder jeg det når først baby er her og jeg ikke kan huske, hvilken dag jeg egentlig testede positiv. :blush

Mon ikke det går alt sammen. :)

 

Hvordan går det med jer?? Vi er lidt stille her i gruppen, synes jeg. :D Men vi er selvfølgelig heller ikke så mange til at råbe op.

 

Hos mig går det stille og roligt. Jeg er begyndt at se lidt mere gravid ud, selvom det primært er fordi den lille sprælleninja har skubbet min mavedelle lidt mere op ad. :D

Jeg havde lige en dag forleden, hvor jeg pludselig ikke mærkede ham bevæge sig inde i maven, og jeg har ellers mærket rigtig meget liv de sidste par uger, og især den seneste. Hold nu op, hvor har han bokset rundt derinde. :D

Derfor blev jeg lidt bekymret da der pludselig var et døgn nærmest uden bevægelse. Kun en smule, som jeg faktisk var i tvivl om hvorvidt var luft.

Heldigvis havde min jordemoder telefontid i går formiddags, og jeg fik fat på hende. Hun syntes, at det lød helt normalt, og kunne skyldes at han bare havde vendt sig ind mod ryggen, hvor man ikke kan mærke bevægelser endnu.

Hun tilbød, at jeg kunne komme og få lyttet til hjertet - altså babys ;) - om eftermiddagen, men det var faktisk nok for mig, at snakke med hende i telefonen.

Selvom jeg havde læst på onkel Google, at det nok var meget normalt, så var det altså rart at høre det fra et rigtigt menneske. Alt er jo normalt, indtil det sker for en selv. :blush

Så jeg takkede nej til akut-tid, og så begyndte han at sprælle igen. :kuller

Jeg har det egentlig fint med at sige nej tak, for jeg var ikke vildt bekymret, og pludselig kunne jeg se en glidebane hvor man render derude hver og hver anden dag, fordi man ikke har mærket liv i nogle timer. :blush

Min jordemoder var meget klar i spyttet om, at hun ikke kunne sætte tid på hvor lang tid der skal gå uden liv, førend jeg bør reagere. Nu er vi jo så langt at vi skal kunne mærke dem hver dag, men nogle dage vil det være mindre aktivitet end andre. Hun sagde, at hvis jeg pludselig bliver bekymret, så skal jeg ringe, uanset om der er gået 2 timer eller 2 dage siden jeg sidst mærkede tydeligt liv. Hun mener helt bestemt, at kvinder har en intuition som fortæller, når noget er galt, og at man ikke skal bruge energi på at være bekymret. Det er dejligt med sådan en holdning, synes jeg, for man kan hurtigt føle sig lidt hysterisk som gravid, især første gang hvor det hele er ukendt.

 

Her i weekenden skal vi sætte børneværelset i stand. Det bliver så dejligt. :loveshower

 

Og hvad med jer andre?

 

Jeg håber du har fået det bedre, lpd, fysisk og psykisk. Har det mon hjulpet på det at du har fået en sygemelding? har din lille hund været hos dyrlægen? Jeg har lidt opgivet at følge med i brokketråden, den er lang. :D Så ved ikke om du har opdateret derinde.

 

Er du vendt tilbage efter jeres ferie, lollerberg? Vi ser gerne flere billeder! Søger du egentlig jobs, eller er det bare sat på stand-by indtil du er færdig med barsel?

 

Hvad med din bækkenløsning, Mor til J? Er den nogenlunde til at leve med?

 

Og majaL, dig kender jeg ikke så meget til, men jeg håber du har det godt og at du stadig mærker ham den lille sprælle derinde. :) Er det egentlig dit første barn, det kan jeg ikke huske, om du har skrevet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så må jeg nok også hellere komme med en opdatering, når man nu bliver spurgt så ligeud BabyBlue...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg måtte lige ind og finde datoen i gravidforum ;) og i dag er der så tre måneder til termin!

Min lille hund har været afsted ja, hvor er du sød st spørge. Jeg hentede hende allerede efter et par timer, og så venter vi bare på at dyrlægen skal ringe i næste uge med svar på prøverne. På tirsdag skal hun igen til dyrlæge og have taget HD og AD røntgen. Godt vi har sparet op til det, og at forsikringen tager det andet :D

Vores knægt gik totalt amok i min mave i går, han sparkede så der kom buler og jeg ved ikke hvad. Har endda filmet det :D

Jeg synes jeg er ved at acceptere min sygemelding nu, jeg ved i hvert fald ikke hvordan andre klarer en hel dag. Jeg er såååååå træt konstant! Men har faktisk en periode hvor jeg sover ok lige nu.

Min kæreste kommer hjem på fredag, jeg glæder mig så meget til at se ham, og se hvordan han reagerer når han ser min store mave :loveshower

Jeg har ikke haft kvalme her den sidste uges tid, men lændesmerter er en strid kælling. Det hjælper at gå, så jeg får gået en del hundeture i slowmotion :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og stort tillykke med din mand, Lollerberg! Det er da for sejt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undskylder jeg aldrig får skrevet herinde, har meget gavn af at læse jer andres indlæg, men synes selv det bliver lidt fjollet når jeg tænker at lave et indlæg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt at høre fra jer. Nu savner jeg kun lollerbergs ferieberetning, og åbenbart noget med manden også?! :)

 

Dejligt at høre lidt mere om dig, MajaL. :) Der er ingen indlæg, der er fjollede!

 

Det må godt nok være en oplevelse, med barn nr. 2 men graviditet nr. 1. Har din dreng et forhold til, at han ikke lå inde i din mave dengang?? :) Eller var han så lille da I adopterede ham, at han ikke husker noget fra tiden før?

Jeg kan godt følge dig i, at det er lidt mærkeligt hvis I havde indstillet jer på, at nr. 2 også skulle komme fra Sydafrika. I kan vel altid nå at adoptere nr. 3? :D

 

Lpd, jeg håber det er godt nyt I får fra dyrlægen i næste uge. :kram2 Er det en bestemt sygdom I mistænker?

 

Mor til J, jeg er godt nok glad for, at jeg ikke skal igennem glukosebelastning. Jeg har kun hørt vældig dårligt om det, puha! Jeg er så heldig, at jeg slipper med at måle blodsukker ved at stikke mig i fingeren 3 x en dag i løbet af graviditeten. (Jeg må ikke glukosebelastes pga. tidligere operationer i tarmen. Øv, øv. :D )

Jeg håber du overlever det, og så på de dårlige stole. De kunne da godt investere i Fatboys til gravide. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt at høre fra jer. Nu savner jeg kun lollerbergs ferieberetning, og åbenbart noget med manden også?! :)

Dejligt at høre lidt mere om dig, MajaL. :) Der er ingen indlæg, der er fjollede!

Det må godt nok være en oplevelse, med barn nr. 2 men graviditet nr. 1. Har din dreng et forhold til, at han ikke lå inde i din mave dengang?? :) Eller var han så lille da I adopterede ham, at han ikke husker noget fra tiden før?

Jeg kan godt følge dig i, at det er lidt mærkeligt hvis I havde indstillet jer på, at nr. 2 også skulle komme fra Sydafrika. I kan vel altid nå at adoptere nr. 3? :D

Lpd, jeg håber det er godt nyt I får fra dyrlægen i næste uge. :kram2 Er det en bestemt sygdom I mistænker?

Mor til J, jeg er godt nok glad for, at jeg ikke skal igennem glukosebelastning. Jeg har kun hørt vældig dårligt om det, puha! Jeg er så heldig, at jeg slipper med at måle blodsukker ved at stikke mig i fingeren 3 x en dag i løbet af graviditeten. (Jeg må ikke glukosebelastes pga. tidligere operationer i tarmen. Øv, øv. :D )

Jeg håber du overlever det, og så på de dårlige stole. De kunne da godt investere i Fatboys til gravide. ;)

Ja eller sofaer og et tv der kørte serier på.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER