Elisamus

Barnedåb og bryllup

7 indlæg i dette emne

Hej bk

Vi har taget beslutningen og har valgt at slå vores barnedåb og bryllup sammen, men vil gerne høre jeres erfaring med det, så fortæl....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På søstersiden bryllupsklar er der en del der de sidste par år har haft kombineret bryllup og barnedåb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er måske ikke så fedt at høre, men min erfaring er dog også begrænset til én fest og kun som gæst.

Men jeg synes faktisk, at dåbsdelen druknede fuldstændig. Det var en skøn fest, men jeg tænker altid tilbage på det som x&x bryllup, og aldrig ys barnedåb. Han fik da vand i håret i kirken, men til festen kan jeg ikke huske en eneste markering af, at det også var hans dag. Alt fulgte lissom retningslinjerne for bryllup, og jeg mindes ikke, at nogen sagde "tak fordi I kom til vores søns dåb", jeg husker det sådan at gavebordet var ene af bryllupsgaver, og jeg kan ikke huske at have set babyen udover i kirken. Jeg ved godt at mange børn sover deres dåb væk, men ja, jeg synes han forsvandt helt :unsure

Men måske kan I bruge den erfaring og være obs på, hvor meget i synes det ene og det andet skal fylde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ligesom BBM sige at min oplevelse er baseret på en fest. 

 

Men jeg vil give fuldstændig ret i, at når jeg tænker tilbage på dagen, er det som bryllup og ikke som barnedåb. Taler, traditioner mm - det hele var "bryllups-agtigt". Det var en vildt god dag - men barnedåben har det med at "drukne" lidt. 

På den anden side, så har de små pus det jo med at sove dagen væk alligevel, så måske gør det ikke så meget at der er noget til at tage "fokus"? :) Og det er oplagt at kombinere, hvis man gerne vil have en lidt mere afdæmpet fest tænker jeg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså fordelen ved en halv druknet dåb kan jo være, at baby slipper for hele det der "rundt på 40 forskellige menneskers arm"-show :P

Jeg synes også, der er noget hyggeligt-traditionelt-romantisk over at slå det sammen, må jeg indrømme :biglove Men ja, fordele og ulemper, I guess :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvad forventningerne er og hvordan I "præsentere" det i bordpynt, indbydelse osv osv.

En af de åbentlyse fordele er jo at man "spare" en fest men det ene vil nok meget hurtigt dominere dagen, overvej også hvornår selve dåben skal være i kirken om den skal være før så bebsen ikke skal være så længe i kjolen eller bagefter så du får wow-effekten at gå ind i kirken på traditionel vis....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Pynten og invitationerne er ren barnedåb, kagen står der Klaudia på samt datoen og så er der et flamingo hjerte på toppen som symbolisere mig og manden. Vi starter i kirken med bryllup oh går over til dåbs ceremonien bagefter. Fordelen for os eller rettere manden er at vi alle tre skal deles om rampelyset og det passer ham perfekt for han vil bare ikke være i centrum, og hvis han kan undgå brudevals så vil han gerne, men han slipper ikke hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER