chris27

Inseminering, prøvet næsten 3 år uden held

8 indlæg i dette emne

Hej,

Har brug for opmuntring og håber i kan hjælpe.

Min mand og jeg har nu forsøgt i næsten 3 år uden held. I vinters fik vi konstateret at min mand har moderat nedsat kvalitet, så startede med inseminering i januar og fik to forsøg. Valgte at vente med det sidste forsøg, da vi skulle giftes til april og hormoner gjorde mig lidt tosset. De to gange vi blev insemineret afleverede min mand primo prøver og lægerne var overrasket over at han eftersigende skulle have ringe kvalitet.

Nu har vi lige været på bryllupsrejse og min menstruation er lige kommet. Havde sådan håbet det lykkedes os naturligt, for kan næsten ikke rumme flere behandlinger.

Er der nogen af Jer det er lykkedes for "naturligt" og hvor det også har taget såå lang tid? - kan mærke det påvirker mig rigtig meget, da der jo ikke umiddelbart er noget galt med os og det bare ikke vil lykkedes :-(

Del dette indlæg

Hvis i har prøvet i tre år... og jeg går ud fra at i har prøvet med temperatur målinger.. og/eller ÆL tests... og inseminering x 2.. stadig uden effekt. Så ville jeg nok gå videre med mere professionel hjælp. :( Sorry men det ville være min tanke..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der fik jeg er helt sug i maven.

Mere professionel hjælp? - kontakte lægen igen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her tog det 5,5 år og her måtte der IVF til, så vi kunne desværre ikke selv. Jeg ville også gå videre fra IUI til IVF.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis i ikke har prøvet zoneterapi så vil jeg anbefale det ihvertfald...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja måske kontakte en fertilitetsklinik... og få jer testet igen. :) Sorry det var ikke for at få dig til at blive ked af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 IUI forsøg er ikke ikke ualmindeligt med negativt resultat. Vi fik først gevinst i 4. forsøg. :) Hvis ikke det var lykkes for os der, var vi parat til reagens. Føl efter hvad der er rigtigt for jer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mands fik også konstateret moderat nedsat sædkvalitet. Vi var gennem 4 x IUI, hvor det desværre ikke lykkes. Vi blev så viderehenvist til IVF/ICSI, hvor det så lykkedes i første forsøg. Selvfølgelig er der lykkelige historier, hvor det pludseligt sker af sig selv. Men når din mands sædkvalitet er moderat nedsat, så er der jo en god forklaring, hvorfor det endnu ikke er lykkes derhjemme.

Min personlige oplevelse er, at det føltes langt værre at gå og prøve selv hver måned (vel vidende, at det nok ikke lykkes), end at være inde i behandlingsverdenen. Her følte jeg, at ansvaret for vores babylykke var lagt over på nogle andres skuldre, og jeg følte mig ikke nær så presset som ellers. Mit råd vil derfor være, at I skal tage imod alt den hjælp, I kan få :) Dvs hvis ikke det lykkes med IUI, så kom videre i systemet til IVF/ICSI.

For langt, langt de fleste så lykkes det til sidst. Nogles vej er desværre bare meget længere og hårderes end andres.

Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER