Oprettet May 31, 2015 Hej, For 42 dage siden stoppede jeg med p-piller, men har stadig ikke fået min menstruation. Hvor lang tid gik der før i fik første menstruation efter p-pille stop? En lille rettelse, det er 42 dage siden sidste mens dag efter p-pille stop. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2015 Jeg fik mens 5 dage efter og har så idag fået min første 'rigtige' mens efter p-pille stop - så min første cyklus var på 39 dage ... :bd Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 1, 2015 Min første 'rigtige' cyklus efter p-pille stop var 32 dage. Det er dog meget forskelligt fra kvinde til kvinde. Dels skal kroppen lige have lov til at finde sig selv igen efter p-pillerne, og dels kan den naturlige cykluslængde nemt være længere end de gennemsnitlige 28 dage. 42 dage er dog en lang cyklus, især hvis du venter endnu. Kan sagtens forstå, hvis du bliver utålmodig. Hvis du fortsat ikke har fået mens om en måned, så tænker jeg, at du evt. kan kontakate din læge. Det kan godt være, det han/hun vil tage nogle blodprøver el.lign. Dog er det meget alm. at cyklussen lige er lidt skæv til at starte med, så det kan godt være, at der ikke er andet for at se tiden an. Øv bøv, det kræver så lidt tålmodighed. Til info vil mange læger ikke se en vedt. fertilitetsudredning, før man har været i gang i et år. Hvis du gerne vil have mere viden om din cyklus, så kan jeg anbefale at måle din temperatur eller evt at bruge ÆL test. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 1, 2015 Min første cyklus efter p-pillestop var på 74 dage. Men siden har de ligget mellem 37 og 50 dage, så mig kan man vist ikke helt tage efter. PS. Når man beregner cykluslængde tæller man fra 1. menstruationsdag til dagen inden den indfinder sig igen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 1, 2015 Min første cyklus var 62 dage.. og nu i cyklus nr 2 har jeg fået ægløsning på dag 49... så den er også omkring de 62 dage.. :) (men jeg var på piller i 18 år uafbrudt) Så kroppen skal lige vænne sig til tilstanden uden piller... :) Held og lykke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 2, 2015 Jeg var en af dem, der var heldig at være regelmæssig med det samme efter p-pillestop. Min første cyklus var 27 dage og ellers er jeg sviget mellem 26 og 28 dage. Jeg havde været på p-piller i 10 år, så det var dejligt, at den var regelmæssig med det samme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 3, 2015 Jeg er på CD44 i min første cyklus efter p-pillestop, så det er meget forskelligt fra person til person :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 4, 2015 Det er helt individuelt og afhænger af en masse faktorer... Fik min første mens efter 32 dage til trods for min PCOS Del dette indlæg Link to post Share on other sites